MICU en optische en geluidsignalen

Auteur Topic: MICU en optische en geluidsignalen  (gelezen 9785 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #10 Gepost op: 28 februari 2016, 20:33:16
Interessant, heeft de luchthoorn op de MICU ook een versneller? Gaat bij 'dubbele inschakeling' de elektrische sirene ook in de versneller?

Ben wel benieuwd hoe dat dan klinkt.

Ik ben zelf overigens van mening dat de elektrische sirene automatisch uitgeschakeld zou moeten worden bij inschakeling van de luchthoorn, of in ieder geval de tonen gelijk zouden moeten lopen.

Ik vind het zo als weggebruiker bijna klinken alsof ik twee voertuigen moet verwachten, en het lijkt me voor de mensen achterin ook niet bepaald rustgevend werken.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #11 Gepost op: 28 februari 2016, 20:38:01
Citaat van: LSPD link=msg=1409555 date=1456687996
Interessant, heeft de luchthoorn op de MICU ook een versneller? Gaat bij 'dubbele inschakeling' de elektrische sirene ook in de versneller?

Ben wel benieuwd hoe dat dan klinkt.

Ik ben zelf overigens van mening dat de elektrische sirene automatisch uitgeschakeld zou moeten worden bij inschakeling van de luchthoorn, of in ieder geval de tonen gelijk zouden moeten lopen.

Ik vind het zo als weggebruiker bijna klinken alsof ik twee voertuigen moet verwachten, en het lijkt me voor de mensen achterin ook niet bepaald rustgevend werken.

 nee de luchthoorn heeft geen versneller, gaat erg lastig bij een luchthoorn,   bij electronische sirenes kan dat wel, allemaal digitaal he ;-p)

sowieso vergaat al horen en zien je in deze MICU's bij t gebruik van de martin hoorns weet ik uit eigen ervaring....

tonen gelijk laten lopen is technsich ingewikkeld en wordt dus niet gedaan, overigens bljft de electronische sirene ook hoorbaar en bleert alleen de martin hoorns er tussen door, synchroniseren lijkt leuke wens maar er zijn belangrijkere dingen...  andere weggebruikers moeten gewoon aan d ekant en zich verder niet afvragen wat er allemaal nog meer langs kan komen, gewoon wachten tot alle blauwe lamopen voorbij zijn dat is t veikligste, als we op t gehoor en oordeelvermogen van de gemiddelde automobilist moeten/mogen afgaan dan gaat er a. niemand aan de kant en b. blijven deze eigenwijsjes nog steeds in de weg rijden...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #12 Gepost op: 28 februari 2016, 20:52:09


nee de luchthoorn heeft geen versneller, gaat erg lastig bij een luchthoorn,   bij electronische sirenes kan dat wel, allemaal digitaal he ;-p)

sowieso vergaat al horen en zien je in deze MICU's bij t gebruik van de martin hoorns weet ik uit eigen ervaring....


Maar de Martinhoorns op brandweervoertuigen hebben ook een versneller meen ik. Op de MICU niet?

Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #13 Gepost op: 28 februari 2016, 21:01:52
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1409557 date=1456688281
nee de luchthoorn heeft geen versneller, gaat erg lastig bij een luchthoorn,   bij electronische sirenes kan dat wel, allemaal digitaal he ;-p)
Edit: zelfde vraag als Flying

Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1409557 date=1456688281
synchroniseren lijkt leuke wens maar er zijn belangrijkere dingen...
I know. Het was ook meer onder het mom van 'alle beetjes helpen'. Als het dan niet is voor omwonenden/weggebruikers, dan om de ambulance een zo rustig mogelijke werkplek te maken (voor zo ver dat mogelijk is natuurlijk).


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #14 Gepost op: 28 februari 2016, 22:04:23
Citaat van: LSPD link=msg=1409560 date=1456689712
Edit: zelfde vraag als Flying
I know. Het was ook meer onder het mom van 'alle beetjes helpen'. Als het dan niet is voor omwonenden/weggebruikers, dan om de ambulance een zo rustig mogelijke werkplek te maken (voor zo ver dat mogelijk is natuurlijk).

Tja zo rustig is die MICU nu ook weer niet, veel geraas door grondlawaai onder de micu (wielen etc) isoleren van ambulances en MICU vrachtwagens blijft lastig, teveel isolatie maakt de wagen weer zwaarder en daarnaast zijn niet alle hoeken en gaten goed te isoleren, t blijven otch bedrijfswagens. Daarnaast schudt de vrachtwagen behoorlijk, zeker bij hogere snelheden, niet echt bevorderlijk voor kritieke volwassenen en kinderen/babies...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #15 Gepost op: 28 februari 2016, 22:32:12
Heeft zo'n wagen geen luchtvering? Gewone ambus hebben dat ook toch?


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #16 Gepost op: 28 februari 2016, 22:38:05
Citaat van: CopVR3 link=msg=1409573 date=1456695132
Heeft zo'n wagen geen luchtvering? Gewone ambus hebben dat ook toch?
Jahoor  maar t is niet enorm comfortabel, de neonaten etc liggen in special patient restrain in de coubeuse anders verplaatsen ze zich autonoom door de couveuse heen bij iedere bocht, laat staan bij een (nood)stop....

VAn buiten ziet t er enorm mooi uit, maar in de MICU is t toch anders hoor.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #17 Gepost op: 28 februari 2016, 22:40:31
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1409559 date=1456689129

Maar de Martinhoorns op brandweervoertuigen hebben ook een versneller meen ik. Op de MICU niet?
Nee, de horens dienen als een soort versneller. Vroegers ging de versnellers van een Chevy in Amsterdam niet alleen sneller maar ook harder. Ik moet zeggen dat ik dat beter vond overkomen dan alleen een versneller.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #18 Gepost op: 29 februari 2016, 00:11:03
@Joffry Ambu-Vpk dus wat jij zegt is dat een kleine verbetering als het wat ik zei met de sirene geen zin heeft, omdat het toch niet opvalt in een wagen met zo veel verbeterpunten op het gebied van comfort (en veiligheid?)?

Citaat van: Bert65 link=msg=1409578 date=1456695631
Nee, de horens dienen als een soort versneller.
Worden de horens in de MICU dan ook geactiveerd met de knop voor de toeter?

Betekent dit dat er dus ook nooit alleen met 'martinhoorns' gereden kan worden, maar deze altijd klinkt in combinatie met de elektrische sirene, dit omdat ze dienen als vervanging voor de versneller?


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #19 Gepost op: 29 februari 2016, 13:50:53
Citaat van: Bert65 link=msg=1409578 date=1456695631
Nee, de horens dienen als een soort versneller.

 ???, wat bedoel je hier precies mee ?