Nieuwe app en website Hartveiligwonen

Auteur Topic: Nieuwe app en website Hartveiligwonen  (gelezen 5042 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #10 Gepost op: 11 mei 2016, 18:04:40
Wat ze gedaan hebben weet ik niet maar nadat ik zag dat Golly het gelukt is heb ik het toch nog 1 x geprobeerd en zo waar het lukte nu wel. Heb niks anders gedaan dan eerder vanmiddag dus waar de fout zat weet ik ook niet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 11 mei 2016, 18:12:11
Ik kreeg vandaag nog een oproep, ik vind het een goed systeem  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #12 Gepost op: 11 mei 2016, 18:24:06
De nieuwe App bekeken maar je kan geen vervoermiddel meer aangeven wat je gebruikt.
Vraag me af wat voor routebeschrijving je gaat krijgen van ze.
Vergeleken met de vorige App vind ik het persoonlijk geen verbetering / niet gebruiksvriendelijker geworden.
Daar kon je aangeven Beschikbaar of Niet Beschikbaar en je vervoersmiddel. Nu moet je of allerlei tijden gaan opgeven of je zet hem op volledig beschikbaar of helemaal uit. Doe mij de vorige App maar die was minder druk.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 11 mei 2016, 21:32:50
Ik heb nog niets ontvangen

oma

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 11 mei 2016, 21:44:25
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1423515 date=1462980490
Mijn reactie slaat op de toon van enrico1972, niet op de inhoud.

Verder hebben we in de overige topics over AED alert initiatieven uitgebreid gediscussieerd dat kwaliteitswaarborgring noodzakelijk is. Daarvoor zul je deelnemers moeten registreren. De NOS heeft niet als eis alleen gecertificeerde lezers te hebben, waarmee registratie voor hen dus ook niet nodig is om dat doel te verwezenlijken.

Hoe kan je kwaliteit waarborgen als er helemaal geen kwaliteiseisen bestaan aangaande reanimerende burgers die een AED aansluiten.

Hoe kan je kwaliteit waarborgen als er geen landelijke database bestaat van geldige EHBO-, reanimatie-, BHV- en/of AED-certificaten?

In 2016 zie je dat bijna alle grote ambulancediensten hands-only CPR promoten. Er valt alleen winst te boeken in de publieke ruimte bij witnessed cardiac arrest en het direct beschikbaar hebben van een AED.

Je kan de registratie dus net zo simpel maken als de NOS doet. De Nederlandse burger mag dankzij de markwerking in de zorg buitensporig veel geld per maand betalen aan de zorgverzekeraar. Als je je al scheel mag betalen aan zorg en ze ook nog zelf moet helpen reanimeren moeten ze je niet nog eens het leven zuur maken met een hoop bureaucratie, onzinregels en andere registratie-flauwekul.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #15 Gepost op: 11 mei 2016, 22:16:08
Citaat van: oma link=msg=1423572 date=1462995865
Hoe kan je kwaliteit waarborgen als er helemaal geen kwaliteiseisen bestaan aangaande reanimerende burgers die een AED aansluiten.

Hoe kan je kwaliteit waarborgen als er geen landelijke database bestaat van geldige EHBO-, reanimatie-, BHV- en/of AED-certificaten?

Dat het systeem niet waterdicht is wil niet zeggen dat je daarom de sluisdeuren maar moet openen.

Oranjekruis EHBO diploma's kun je online op geldigheid controleren: http://www.hetoranjekruis.nl/diplomachecker/ van overige organisaties ben ik dergelijke tools nog niet online tegengekomen, maar ik weet zeker dat je daar ook de geldigheid van door hen verstrekte certificaten en diploma's kunt controleren.

Die kwaliteitseisen stellen de hulpverleners platformen zelf door te bepalen welke diploma's en certificering ze accepteren voor een aanmelding. Dat de kwaliteit omhoog mag en deze beter gewaarborgd moet worden in sommige gevallen is een ander punt.

In 2016 zie je dat bijna alle grote ambulancediensten hands-only CPR promoten. Er valt alleen winst te boeken in de publieke ruimte bij witnessed cardiac arrest en het direct beschikbaar hebben van een AED.
Ja klopt, maar wat heeft dat te maken met je moeten aanmelden voor een app?

Je kan de registratie dus net zo simpel maken als de NOS doet. De Nederlandse burger mag dankzij de markwerking in de zorg buitensporig veel geld per maand betalen aan de zorgverzekeraar. Als je je al scheel mag betalen aan zorg en ze ook nog zelf moet helpen reanimeren moeten ze je niet nog eens het leven zuur maken met een hoop bureaucratie, onzinregels en andere registratie-flauwekul.
Je mag als burger ook best iemand reanimeren zonder dat je bij de app aangemeld bent hoor. Maar ik vind het nogal tegenstrijdig dat aan een kant er veel geluiden komen dat het niet goed is om zomaar burgers naar reanimatiemeldingen te sturen en aan de andere kant enige vorm van controle op welke burgers ze dan sturen weer wordt weggezet als flauwekul en onnodige bureaucratie.

helm

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 11 mei 2016, 22:44:14
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1423575 date=1462997768
Oranjekruis EHBO diploma's kun je online op geldigheid controleren: http://www.hetoranjekruis.nl/diplomachecker/ van overige organisaties ben ik dergelijke tools nog niet online tegengekomen...

Dan zoek je niet goed; http://www.nedcert.nl/inspecteurs

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #17 Gepost op: 11 mei 2016, 23:09:57
Citaat van: enrico1972 link=msg=1423493 date=1462974804
Net mail ontvangen dat er een nieuwe omgeving is en hoop bla bla bla maar het inloggen is gewoon KLOTE !

Er staat namelijk:
Wachtwoord moet minimaal 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 leesteken en 1 cijfer bevatten en minstens 6 karakters lang zijn.

Als je dan een wachtwoord invoert van 10 karakters waarin minimaal de gestelde eisen in zitten dan zegt het systeem dat je het niet goed gedaan hebt. Van mij kunnen ze het bekijken maar na 3 keer ben ik het spuug zat en zoeken ze het maar uit.

Als reactie op mijn mail die ik naar hun gestuurd heb afgelopen middag heb ik onderstaande reactie gekregen.

Er zat een bug in ons systeem waardoor het wachtwoord wijzigen of inloggen niet werkte. Deze is inmiddels gereset dus nu zou het moeten werken.

Wat u moet doen is het volgende:
- Cache legen. Klik daarvoor op: http://www.browserchecker.nl/cache-bestanden-verwijderen#ie10 en zoek de juiste internetbrowser die u gebruikt.
- Onderstaande stappen volgen:
1. Ga naar https://dashboard.heartsafeliving.com
2. Klik op Wachtwoord vergeten?
3. Vul je e-mailadres en maak een nieuw wachtwoord aan (deze link ontvang je via de mail) (Zorg er daarbij voor dat je wachtwoord als speciaal teken geen =, komma of punt bevat).
4. Probeer met dit nieuwe wachtwoord in te loggen

Mocht het dan nog niet lukken, dan hoor ik het graag want we willen het natuurlijk zo snel mogelijk opgelost hebben! :)

oma

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 12 mei 2016, 07:56:41
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1423575 date=1462997768
Je mag als burger ook best iemand reanimeren zonder dat je bij de app aangemeld bent hoor. Maar ik vind het nogal tegenstrijdig dat aan een kant er veel geluiden komen dat het niet goed is om zomaar burgers naar reanimatiemeldingen te sturen en aan de andere kant enige vorm van controle op welke burgers ze dan sturen weer wordt weggezet als flauwekul en onnodige bureaucratie.

Het laten registreren neemt deze geluiden niet weg aangezien;

* De RAV het medisch beroepsgeheim over de schutting gooit zodra ze een aan ambulancedienst gericht medisch hulpverzoek delen via internet of met derden (die geen medisch beroepsgeheim of een afgeleid medisch beroepsgeheim) hebben.

* Op dit forum is het wel tegenstrijdig dat veel mensen het altijd hebben over evidence based maar ze het nooit doen zodra het niet uitkomt. De veronderstelling dat de AED levens zou redden als burgers, politie of brandweer zouden uitrukken met AED naar particuliere woningen is inmiddels voldoende ontkracht. Geen enkele onderzoeker heeft de toegevoegde waarde kunnen aantonen, ook het Nederlandse onderzoek (AMC; koster et al.) geeft aan dat er geen winst te behalen valt buiten het publieke domein. Het is infantiel om nog dit soort gedachtegoed nog in leven te houden omdat je in je land een probleempje hebt met de ambulancezorg. Bij een hartstilstand zal het pijnlijk duidelijk worden hoe lang 15 minuten duren voor er een keer een ambulance ter plaatse is. De meeste RAV-en hebben zelfs nog problemen om deze 15 minuten daadwerkelijk te realiseren.

De enige winst valt er te behalen door burgers in de directe omgeving (< 1 min ter plaatse) te alarmeren bij hartstilstanden in de publieke ruimte.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #19 Gepost op: 12 mei 2016, 09:10:21
Maar het opengooien van een app en hem zo toegankelijk maken als de NOS app lost die problemen helemaal niet op.

Als je binnen een minuut wil starten met reanimaties moet je geen enkel oproepsysteem gebruiken waarvoor je eerst 112 moet bellen maar moet je heel hard HELP WIE KAN ER REANIMEREN roepen en zorgen dat bijna iedereen gewoon weet hoe het moet, bijvoorbeeld met een goede handsonly CPR campagne.