Voorop gesteld dat ik geen professional ben maar gewoon burger. Door vragen te stellen, mee te lezen met discussies en soms mee te discussiëren heb ik ook veel geleerd over het werk van politieagenten van de wel-professionals. Wat dat aangaat zou ik als burger het zeker aanmoedigen om dit te blijven doen.
Toch valt me wat op aan dit topic, bijvoorbeeld uit onderstaande quote:
De aanrijtijden worden theoretisch gehalveerd met dit plan, een gigantische winst in afgelegen gebieden. Dat daar tegenover staat dat de eerste auto soms alleen maar kan observeren, roepen of een waarschuwingsschot lossen is de burger echt wel uit te leggen.
Ik kom hier juist om die onderbouwing te vinden. Moeten de leken hier nu eerst met complete onderzoeken aankomen? Mag je niet gewoon een vraag stellen aan professionals die mij juist met die cijfers zouden moeten kunnen helpen? Er noemt zich hier zelfs iemand politiekundige.
Het gaat daarbij om de woorden "plan" en "onderbouwing te vinden". Hier gaat het namelijk in mijn ogen fundamenteel verkeerd.
Zo ontbreekt er enige probleemstelling en is het niet wenselijk om als bestuurder (wat een politicus feitelijk is) op de stoel van de uitvoerder te gaan zitten.Toch is dat precies wat er in dit topic gebeurt.
Het wekt bij mij dan ook de indruk dat je als burgerpoliticus de Politie wil vertellen
hoe ze hun werk het beste kunnen doen, terwijl de politiek nu juist duidelijk moet maken
wat de Politie moet doen. De invulling is dan aan de Politie zelf, met een terugkoppeling naar de verantwoordelijke bestuurder(s).
Als je echt goede inbreng van de professionals op dit forum wil, neem ze dan serieus en leg het probleem voor met de vragen wat de oorzaken zijn, welke oplossing wenselijk zijn, of er al oplossingen geprobeerd zijn, etc. Verbind desnoods beperkingen aan de omschrijving van het probleem om niet te blijven steken op "meer mensen en meer geld".
Bij het topic over de groene signalering voor inbraak preventie gaat het juist wel goed, maar dit topic lijkt al op de verkeerde voet begonnen.