inhoud tas :)

Auteur Topic: inhoud tas :)  (gelezen 48395 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 25 september 2005, 23:20:26
Als je de eerdere postings doorleest, dan zie je dat bij de AH deze spullen gewoon in het schap liggen en niet achter een toonbank oid. Er is dus van enige controle of voorlichting geen sprake meer.
Dit is onjuist. De voorlichting vindt hier plaats dmv de verpakking en de bijsluiter. Aan de wettelijke verplichtingen is dus voldaan.

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #71 Gepost op: 25 september 2005, 23:22:40
Dit is onjuist. De voorlichting vindt hier plaats dmv de verpakking en de bijsluiter. Aan de wettelijke verplichtingen is dus voldaan.

Met aan de klant de verantwoording om het ook daadwerkelijk te lezen.

Eigen verantwoording... wat was daar ook alweer mee?

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #72 Gepost op: 25 september 2005, 23:24:16
Met aan de klant de verantwoording om het ook daadwerkelijk te lezen.

Eigen verantwoording... wat was daar ook alweer mee?
Je hebt mijn eerdere stukje niet gelezen volgens mij, waarin ik het verschil duidelijk maak.

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #73 Gepost op: 25 september 2005, 23:25:15
Je hebt mijn eerdere stukje niet gelezen volgens mij, waarin ik het verschil duidelijk maak.

Heb ik gelezen...

En ook dat stukje van Jacques waarin staat dat ik een eigen mening mag hebben. ;)

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 25 september 2005, 23:27:57
Het maakt mij eerlijk gezegd allemaal niet uit wat jullie doen, zolang je maar weet dat je als EHBO verantwoordelijk bent voor je eigen handelen, en daar ook verantwoordelijk voor gesteld kan worden door het slachtoffer en de rechter.
Het oranje kruis heeft niet voor niks een aansprakelijkheidsverzekering voor alle houders van een oranje kruis diploma afgesloten.

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #75 Gepost op: 25 september 2005, 23:29:02

En wanneer vindt dit plaats bij de afgifte door de EHBO'er?

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 25 september 2005, 23:30:27
En wanneer vindt dit plaats bij de afgifte door de EHBO'er?
Niet, omdat dit veelal uit een grote bus met allemaal losse pcm wordt gehaald, of gewoon de losse pcm in de verpakking wordt uitgedeeld. Bijsluiters en verpakking zijn dan niet te bekennen en kan dus niet aan de informatieplicht worden voldaan. Daarbij komt nogmaals dat je als HULPVERLENER bezig bent, zonder de vereiste wettelijke kaders om medicijnen te verstrekken, en niet als particulier.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #77 Gepost op: 25 september 2005, 23:31:23
ONRECHTMATIGE DAAD

1.
    Hij die jegens een ander een onrechtmatige daad pleegt, welke hem kan worden toegerekend, is verplicht de schade die de ander dientengevolge lijdt, te vergoeden.

2.
    Als onrechtmatige daad worden aangemerkt een inbreuk op een recht en een doen of nalaten in strijd met een wettelijke plicht of met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt, een en ander behoudens de aanwezigheid van een rechtvaardigingsgrond.

3.
    Een onrechtmatige daad kan aan de dader worden toegerekend, indien zij te wijten is aan zijn schuld of aan een oorzaak welke krachtens de wet of de in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.

Zoals het in de wet staat (artikel 6.162 voor diegenen die echt alles willen weten), ben je aansprakelijk als je niet aan iemands recht voldoet. Iemand die je helpt, heeft het recht geinformeerd te worden... Laat je dat na, en dat doe je als je gewoon paracetamol weggeeft, dan blijf je in gebreke. Ga je het verstrekken met een bijsluiter, dan heb je een diploma nodig zoals PdR en ik al eerder duidelijk maakten.
Arts  www.alphalog.nl

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #78 Gepost op: 25 september 2005, 23:39:47
Nou jongens deze discussie wordt een gebed zonder eind, iedereen wil alleen zijn of haar eigen gelijk aantonen en zoekt alleen de argumenten die bij het eigen standpunt passen.

veel plezier verder met deze manier van discussieren.
Ik kan mijn tijd beter gebruiken
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 25 september 2005, 23:42:00
Nou jongens deze discussie wordt een gebed zonder eind, iedereen wil alleen zijn of haar eigen gelijk aantonen en zoekt alleen de argumenten die bij het eigen standpunt passen.

veel plezier verder met deze manier van discussieren.
Ik kan mijn tijd beter gebruiken
Bedankt voor de input en weltrusten (voor als je gaat slapen).