Ik heb dat stukje inderdaad gelezen, tenminste als je het stukje bedoelt waar hij aangeeft dat verstrekking door een hulpverlener iets anders is als verstrekking door een particulier (niet hulpverlener).
Ook dit is een stelling waarvoor ik de (juridische) onderbouwing mis, maar omdat we voorlopig nog niet uit de hoofddiscussie zijn heb ik dit punt even gelaten voor wat het is.
Verder zijn de meeste ehbo'ers geen professioneel hulpverlener (professioneel = beroepsmatig = bedoeld om inkomen mee te verwerven), maar dat is misschien de reden voor je quotes ?
Klopt, dat was dat stukje. Op dat punt ben ik van de juridische status van de EHBO'er niet zeker
, vraag mij zelfs af of er überhaupt gesproken mag worden van een juridische status, zoals artsen en verpleegkundigen dat hebben.
'Professioneel' zijn we niet in de letterlijke zin van het woord, om er inkomen mee te verwerven. Ik zie echter ook een betekenis in de zin van; 'Professioneel' in handelen, denken en doen. Kritisch zijn over je eigen handelen, weten waarom je iets wel/niet doet en ook een zekere verantwoordelijkheid nemen over je doen en laten. (is daar een andere term voor?)
De grote buitenwereld heeft van ons het beeld dat we 'professioneel' zijn, althans dat is mijn indruk, niet in de zin van 'verdieners' maar zoals Chopsticks dat ook beschreef.
Ik wacht de uitkomst van jouw vraag aan de inspectie af, dat antwoord geeft denk ik doorslag in deze discussie.