Tja, of dat wel/geen diagnose is, hangt er vanaf hoe je het bekijkt.
Als iemand naar je toekomt als EHBO'er: heeft u iets tegen de hoofdpijn? Daarin zit de vraag om een paracetamol verborgen, maar wordt niet expliciet gesteld. Je kunt idd vragen; wat wilt u dan tegen de hoofdpijn? Antwoord; paracetamol.
Maar dan is de primaire vraag niet die paracetamol geweest. Het is maar een gedachtengangetje
Leuk als je de discussie terug gaat lezen.
Het begon met het in de tas hebben van paracetamol.
Er heeft niemand beweerd dat hij of zij bij iemand die hoofdpijn heeft op basis daarvan actief het innemen van paracetamol of andere pijnstillers wordt voorgesteld.
Ook nu weer geef ik antwoord op een vraag.
Ja, ik heb paracetamol, hoeveel wilt u er hebben.
Als het kan 4, dan heb ik er ook voor straks als het niet voldoende blijkt te werken.
Als u wilt kunt u er van mij maximaal 2 krijgen en een glaasje water om ze hier in te nemen.
Ze zijn niet voor mij, maar voor mijn vrouw die op ginds op het terrasje zit.
Dan zal uw vrouw hierheen moeten komen om ze hier in te nemen, want ik geef ze niet mee voor iemand anders.
Dat kan ze niet omdat ze niet kan lopen van de hoofdpijn.
Dan spijt me dat voor uw vrouw, maar u krijgt ze niet mee.
Kunt u dan meelopen
Helaas mag ik mijn post daarvoor niet verlaten.
O ja, vervang paracetamol door pleister en de vrouw door papa of man, en dan voer ik deze discussie regelmatig met kinderen c.q. volwassenen die een pleister komen halen voor iemand die niet naar de post wil komen.
Hoewel ik als ik tijd en de mogelijkheid heb wel eens meeloop en de betreffende op dezelfde manier ga behandelen als een kind dat niet durft te komen. En dat vinden de kinderen een hele leuke show