Ik mis vaak inhoudelijke opmerkingen over de inzet, men gaat er maar van uit dat de opschaling gerechtvaardigd is, maar de vraag is waarom dit zo is. Er is dus behoeft aan info om erover te discussiëren, mijn vraag is waarom komt die info niet?
Durft men niet, mag men niet, of wil men niet open discussiëren?
Even een voorstelling welke in dit geval heel reëel kan zijn, zeg niet dat het zo is maar het kan.
Brand in een brandcompartiment in dit complex, lees kamer of woonunit.
Is de bewoner eruit? ja/nee?
Zo nee, dan redding en kans op veel rook op de gang, kan knap lastig worden. Opschaling zou gerechtvaardigd kunnen zijn.
Zo ja dan kan de deur dicht en hoef je alleen een afdelingen tussen twee rookwerende scheidingen dicht te houden, incl. de deur van het brandcompartiment.
Bewoners van die afdeling ergens anders plaatsen, meer niet.
Dan de brand bestrijden via of de gang, of via raamzijde zodat de voordeur dicht blijft. Kans op branduitbreiding nihil, mag zelfs even branden.
Zo maar een voorbeeld waardoor heel veel ellende kan worden voorkomen en deze opschaling helemaal niet nodig is.
Ik zeg niet dat het zo is gebeurd, want dat weet ik niet.
Wel interessant is om te weten hoe het is gegaan en wat de overwegingen en blinde vlekken zijn geweest of moeilijk makende omstandigheden.
Leerzaam en boeiend denk ik en hoop ik.
Zo jammer dat dit blijkbaar niet op dit forum kan of mag (dit laatste niet bedoelt richting forum maar richting organisaties).
Wat is er mis mee om van elkaar te leren?
Nu mag je geen vragen stellen en/of ben je te kritisch of neem je te veel aannames, maar tot die tijd is er niemand die hier wat meer over zegt, dus blijven we in de situatie dat veel met vragen zitten en zaken aan gaan nemen, want men schaalt toch op of men alarmeert toch?
Ik verbaas me hier dus echt over, over deze opschaling, maar ook over inhoudelijke kwesties welke niet boven komen. Waarom mag je niet vragen en/of kritisch zijn?