Maar een tussenoplossing is e rook, in d ewandelgangen hoor ik die geluiden vaker; AVP evt met een ACH in een Toyota landcruiser ( ) als consultatief/ondersteunend team voor de BMH ambulanceteams ..
Ik vind dat een hele mooie oplossing. De ambulanceverpleegkundige komt dan meestal niet meer als eerste ter plaatse. Hij kan aanwijzingen geven of gewoon even kijken of het wel goed gaat. Bij veel ongevalspatienten ben je even nodig om de patient fatsoenlijk op de brancard te krijgen. Het ritje naar de SEH vereist meestal niet de begeleiding van een ambulanceverpleegkundige.
De BMH-ers doen het vervoer naar de SEH, de ambu vpk pakt zijn spullen weer in de Toyota en pakt de volgende melding waar een andere BMH-ambulance al naar onderweg is.
Ik denk dat veel ambulanceverpleegkundigen dit liever zouden doen, 10 minuten achter in de ambulance moeten kijken naar een huisvrouw met een gebroken poot lijkt mij niet echt het hoogtepunt van de dag voor een ambulanceverpleegkundige.
Als je het een beetje goed doet kan je zelfs zorgen dat de goedkopere BMH ambulances binnen 8 minuten ter plaatse zijn, de Toyota mag er dan 15 minuten over doen. Bij een reanimatie kan je de brandweer thuis laten. De brandweer heeft momenteel geld over, zij besparen het dus als ze niet meer nodig zijn. Het geld kan uit brandweerbudget naar ambulancebudget.