De vraag is natuurlijk of het de bedoeling is dat ze los gaan op de ambulance.
Het is een traineeship, dat is dus een soort opleidingsplaats of werkervaringsplaats, maar het is wel heel anders dan een stage.
Bij een traineeship gaat de trainee "in de regel" kortere periodes bij verschillende disciplines mee lopen en ervaring op doen om zichzelf zo te ontwikkelen. Pas na die twee jaar zou iemand dan "los kunnen gaan."
Ik zie het zo gebeuren dat deze trainees bijvoorbeeld 6 maanden als 3e man mee rijden op een ambulance, dan weer een paar maanden op de SEH aan de slag gaan van een ziekenhuis waarmee samengewerkt wordt, dan wellicht een tijdje op de meldkamer mee komen werken, misschien nog een half jaar betrokken worden bij een beleidsproject en een tijdje op kantoor werkzaam zijn etc.
Dat lijkt zeg maar op een traineeship, wat dus totaal anders is dan een opleiding die tot doel heeft de rol van een AVP over te nemen.
Ik heb geen idee of het zo is hoor, het is maar een idee wat door mijn kop schiet bij het woord trainee als ik kijk naar wat trainees in het bedrijfsleven doen.