idd is de smartphone een gemeengoed aan het worden.
Maar ik ben ondanks de moderne middelen toch benieuwd naar het wel of niet vinden van deze sieraden omdat er nog een bloeiende markt in is (getuige de reacties op FB) en veel van deze sieraden naar mijn idee amper herkenbaar zijn als SOS middel.
(Mag ik hier een link plaatsen? Zou deels reclame voor het betreffende bedrijf zijn...)
Zij heeft dan halfzijdige verlamming en afasie t.g.v. de migraine, en kan dus inderdaad niet vertellen wat er aan de hand is. Ze wil inderdaad niet naar het ziekenhuis gebracht worden, daar kunnen ze immers niets voor haar betekenen. Haar directe collega's zijn allen op de hoogte en wij zorgen dat ze naar huis wordt gebracht als ze een migraineaanval krijgt. Als het op straat gebeurt heeft ze vooral hulp nodig met het bellen van een bekende die haar op kan halen, en zij vindt het vervelend als er een ambulance gebeld wordt, al is dat vanuit het standpunt van de omstander zeer begrijpelijk.
Ter info, zij is in de 20.
Ik snap het probleem. Heel goed zelfs. Je wilt niet elke keer na een migraine aanval in een ambulance of het ziekenhuis wakker worden...
Maar zie ook het gevaar. Want wat als zij een keer wél een neurologisch beeld vertoond obv bv een hypoglycaemie, intoxicatie, TIA/CVA(SAB) of wellicht een -door omstanders niet onderkend- neurotrauma. Dan krijgt zij niet de noodzakelijke spoedeisende zorg.
Niet al deze ziektebeelden zijn even voor de hand liggend op deze leeftijd maar ze wordt vanzelf ouder...
Hoe vaak komt dit beeld voor?