Politieactie Brussel terrorist Abdeslam neergeschoten en opgepakt - Brussel (B) 18-03-2016

Auteur Topic: Politieactie Brussel terrorist Abdeslam neergeschoten en opgepakt - Brussel (B) 18-03-2016  (gelezen 31937 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

oma

• Senior gebruiker
Citaat van: Sven82 link=msg=1414738 date=1458731238
Bedankt voor de updaten. Uiteraard zal niemand dat zeggen in Qatar. De vage rapportjes komen alleen goed uit en worden met liefde gedeeld. Allemaal prima. Dan heb ik er ook 1: Nederland staat in de top 3 van meest gelukkige landen. En dat zonder poortjes voor de vertrekhal.

Je hebt gelijk niemand in Qatar zal het zeggen omdat iedereen hier weet dat er heel veel mensen zijn die rapporten van Verenigde Naties en Wereld gezondheidsorganisatie af te doen als vage rapportjes zodra het ze even niet uitkomt. Nederland is een van de landen die al deze gegevens aanlevert en zij erkennen ook de status van deze rapporten. Een soortgelijke rapport is onlangs gepubliceerd door World Economic Forum. In Nederland is het de goede gewoonte dat de minister-president met de 2e kamer spreekt voor hij naar een vergadering gaat van World Economic Forum. Het is vreemd als je er heen gaat en speciaal over gaat vergaderen met het parlement maar het allemaal afdoet als vage rapportjes.

De tweede voor de hand liggende reactie is dat Qatar door fraude of omkoping op een hoge plek terecht is gekomen.

Je mag van mij Qatar en UAE uit het lijstje strepen, Nederland en Belgie komen dan nog steeds niet voor in het lijstje terwijl Duitsland, Zweden, Noorwegen, Finland, Ijsland, Denemarken, Zwitserland, Cyprus, Spanje en Portugal wel in het lijstje voorkomen.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Citaat van: enrico1972 link=msg=1414758 date=1458734216
http://www.youtube.com/watch?v=szPwv9sCEjc

Wat vind ik van de uitspraken van deze jongens? Nou, niet hoopvol, om het netjes te verwoorden.
Enerzijds kan ik begrijpen dat het voor Turkse jongeren oneerlijk lijkt, wanneer wij als Europeanen massaal onze steun laten zien aan de Belgen en toentertijd Fransen, maar weinig tot geen solidariteit tonen met de Turkse bevolking.
Begrijp me niet verkeerd, want ik vind dat alle terreurslachtoffers even belangrijk zijn.

Ik zie het echter niet als een vorm van discriminatie. Niet dat het voor hen niet discriminerend lijkt, maar voor ons westerse Europeanen, zijn België en Frankrijk nou eenmaal een stuk dichter bij ons eigen Nederland, dan dat Turkije het is.
Zij, de Turken in ons land, hebben hun roots daar liggen en voelen zich nauw verbonden met hun landgenoten.

Wat ik echter niet begrijp, waren de reacties van de Turkse jongeren gisteren op Twitter. Zij grepen namelijk de aanslagen in België aan, om massaal hun beklag te doen over het hypocriete gedrag van twitteraars die wel hun steun uitspraken naar de Belgen, maar dit niet hadden gedaan richting de Turken. En op die manier veroorzaak je alweer een verschuiving in het respect naar elkaar toe... en laat dat juist de bedoeling van terroristen zijn.

De Prins

• Forum gebruiker
Citaat van: Sven82 link=msg=1414738 date=1458731238
België was net weer lekker aan het bezuinigen op Defensie. Zal een omgekeerde effect opleveren voor de terroristen.

Best toch even je info even checken over België.
Er is al in 2015 beslist dat België opnieuw zal investeren in Defensie.

Dennis Evertse

• Project Engineer (BEng)
  • Junior gebruiker
  • **
    • DennisEvertse.com
Vraag me af of NL uberhaupt is meegenomen in dat onderzoek? Komt totaal niet in geen enkele lijst voor?

specialagent112

• Forum gebruiker
Citaat van: De Prins link=msg=1414767 date=1458736816

Het kan heel goed zijn dat daarover inderdaad beslist is... maar in Belgie duurt het zelfs daarna nog ontzettend lang voordat het ook daadwerkelijk doorgevoerd word.

Fletwed

• Senior gebruiker
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1414718 date=1458727507
Ik vraag me een paar dingen af. Hopelijk hebben een paar mensen hier er antwoorden op.

1) In de filmpjes van de ontruimingen op Zaventem zie je dat mensen de opdracht krijgen hun bagage achter te laten. Ik dacht altijd, bij het risico op een bomaanslag, laat iedereen zijn bagage mee nemen, dan hoef je die koffers/tassen ten minste niet te doorzoeken. Als iedereen alles achter laat is er heel veel meer te doorzoeken en is het toch ook een stuk lastiger om in te schatten of een gebied veilig is?

2) In het nieuws zie je veel foto's van zwaar bewapende agenten op treinstations, maar ik was gisteren op schiphol om iemand op te halen. Tijdens de wandeling van P1 naar de de aankomsthal, dus door de grote centrale hal en terug. Heb ik amper iets van beveiliging gezien. Ik heb 4 particuliere beveiligers die met elkaar stonden te overleggen gezien, verder niks. Met mijn passagier had ik het er over dat ik wel wat meer had verwacht te zien. Hij zei toen ook, "maar er is ook veel niet zichtbaar, kijk daar staat er 1"  en inderdaad 10 meter voor me staat een flink brede kerel, met een kale kop. Strak in een pak, waarvan als je echt naar hem keek je zag dat hij zeker een kogelwerend vest oid onder zijn pak aan had, zijn schoenen waren ook geen nette formele schoenen maar veiligheidschoenen en je zag dat die man toch wel erg goed op zijn omgeving aan het letten was.

Hij zal vast niet de enige geweest zijn, maar ik had toch wat meer zichtbare aanwezigheid verwacht en waarschijnlijk toch ook wel iemand van de marechaussee met een explosievenhond bijvoorbeeld. De centrale hal bij schiphol is immers ook erg druk, veel mensen met koffers, allemaal nog voor de beveiliging etc.
Zichtbaar en onzichtbaar zijn er maatregelen getroffen, die man hoort onder het kopje 'onzichtbaar', veel zullen hem er niet tussen uitplukken. Je kan wel opvallende beveiligers of agenten overal neerzetten, maar daar schiet je niet veel mee op. Net als bij demonstraties, grote evenementen en straks ook The Passion en Koningsdag zullen veel agenten in burger ingezet worden, wellicht wat meer dan voorheen om de rotte appels er tussenuit te halen. Voor burgers vallen ze niet op, maar vaak zijn het mannen met een oortje die anders zijn dan anders ;)

Waarom zijn treinstations wel zichtbaar zwaarder beveiligd en koste het me eigenlijk moeite om de beveiliging op schiphol te vinden?
Natuurlijk geloof ik wel dat die onzichtbare maatregels effect hebben, maar zichtbare maatregelen werken toch ook afschrikwekkend en kunnen voor een groter veiligheidsgevoel zorgen. Toch?

Sven82

• Senior gebruiker
De info is gecheckt. Ja, er is een investeringsplan van 9,2 miljard euro. Dit geld komt beschikbaar over de periode 2019-2030. Hiermee worden 2 marineschepen, drones en een aantal andere zaken aangekocht. Daarnaast zal België het uiterlijk in 2030 met 7000 minder militairen moeten doen. Het huidige Defensiebudget bedraagt circa 2,1 miljard. Daar is over 2015 nog zo'n 240 miljoen op gekort en zal tot de investeringsimpuls na 2019 nog tot die tijd licht dalen. Uiteindelijk is de wens om in 2030 boven de 1% BBP uit te komen. Dat is nadrukkelijk de wens van de huidige regering. Daar heeft de huidige minister van defensie hard voor moeten knokken binnen de coalitie. De oppositie is over de gehele breedte negatief en noemt het grootheidswaanzin in budgettair krappe tijden.

Komen we terug naar mijn punt. Ik ben benieuwd of de politiek blijft bij dit magere investeringsplan tot 2030 of dat de terroristen de Belgische Defensie een dienst hebben bewezen en onbedoeld groter verzet hebben georganiseerd.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #159 Gepost op: 24 maart 2016, 09:39:41
Citaat van: Crepusculum link=msg=1414391 date=1458649698
Hoog tijd dat we stoppen met Rusland als vijand te zien. Is puur tijdverdrijf. Zou veel beter zijn, ook economisch, als we onze banden met Rusland aanhalen.

Citaat
Moscow, March 24 (QNA) - The Europeans should put aside geopolitical games in the face of terrorism

The minister recalled that anti-terrorism cooperation between Russian and the European Union was frozen.

http://www.qna.org.qa/en-us/News/16032408080014/Lavrov-Europeans-Facing-Terrorism-Should-Put-Aside-Geopolitical