Politieactie Brussel terrorist Abdeslam neergeschoten en opgepakt - Brussel (B) 18-03-2016

Auteur Topic: Politieactie Brussel terrorist Abdeslam neergeschoten en opgepakt - Brussel (B) 18-03-2016  (gelezen 31934 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

De Prins

• Forum gebruiker
Citaat van: Sven82 link=msg=1414902 date=1458764561
Komen we terug naar mijn punt. Ik ben benieuwd of de politiek blijft bij dit magere investeringsplan tot 2030 of dat de terroristen de Belgische Defensie een dienst hebben bewezen en onbedoeld groter verzet hebben georganiseerd.

Welkom in een ééngemaakt Europa en de gevolgen van een jarenlange links gerichte regering.

oma

• Senior gebruiker
Citaat van: De Prins link=msg=1414975 date=1458809756
Welkom in een ééngemaakt Europa en de gevolgen van een jarenlange links gerichte regering.

Links of rechts zegt niet dat er eentje gelijk of ongelijk heeft.

Ik heb geen moeite met extra budget voor defensie echter heb ik niets met bijvoorbeeld de reactie van Frankrijk op de aanslagen in Parijs. Ze hebben daar een fors intern probleem met eigen volk (geboren/opvoeding in EU, vaak met dubbele nationaliteit).

Je kan wel stoer roepen dat de maat vol is om vervolgens je vliegdekschip naar Syrie te laten dobberen. Gevolg zal niet zijn dat terreuraanslagen in de EU ineens gaan stoppen. Het is zelfs niet vreemd om te veronderstellen dat je je eigen probleem in de EU groter maakt. In het Midden Oosten krijgen mensen die per ongelukde hut uit worden gebombardeerd nog bozer. Ik keur terreur niet goed maar begrijp een jonge vader die zijn hele gezin door Westerse bommen/drones kwijt raakt wel als hij besluit om in Westen een zelfmoordaanslag te willen plegen.

Nederland vond het ook onvoldoende om alleen boven Irak te bombarderen. De regering zegt het volk zelfs dat de kans op een aanslag groter zou kunnen worden in Nederland door bombardementen boven Syrie.

EU-burgers die al bezig zijn met radicaliseren of op punt staan om radicaler te worden omdat ze zich steeds meer gediscrimineerd voelen in de EU kunnen ook het laatste zetje krijgen als ze de gruwelijke beelden zien van de Westerse bommen in Irak en Syrie.

De aanpak van terreur in de EU doe je niet met groter budget voor straaljagers, bommen, drones of marineschepen.

Hulpverleningsforum

• Forum Moderator
  • Senior gebruiker
    • HVforumNL
Diverse bijdrages geschrapt omdat ze offtopic waren.

DiNozzo

Vigilant

• Senior gebruiker
Reactie #163 Gepost op: 24 maart 2016, 14:02:22
Citaat van: oma link=msg=1414970 date=1458808781
http://www.qna.org.qa/en-us/News/16032408080014/Lavrov-Europeans-Facing-Terrorism-Should-Put-Aside-Geopolitical

Zo is het.

Er zijn dan nog veel Vlamingen die afhankelijk willen worden van Wallonië. Ik snap dat niet. Langs de ene kant ijvert men voor 1 Brusselse politiezone (terecht trouwens), langs de andere kant wil je je land nog wat verder versnipperen. Communicatie tussen diensten kan nu al beter. Wetende dat extremisten in de Ardennen gingen trainen, dat vluchten van Zaventem nu in Luik moeten opstijgen en landen etc, is het gewoon belachelijk om nog verder te willen opdelen.

Het was zo met Dutroux, het was zo met elk zwaar feit: de daders zijn steeds gekend bij politie en gerecht, steeds voorwaardelijk vrij...

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #164 Gepost op: 24 maart 2016, 19:59:18
Citaat van: Crepusculum link=msg=1415026 date=1458824542
de daders zijn steeds gekend bij politie en gerecht, steeds voorwaardelijk vrij...

Dat is hier helaas niet anders, is mijn ervaring.

Waar ik wel trots op ben is dat gemeenten en overheden goede wijken weten te vormen. Enclaves, waar politie en gemeente niet naar toe durven en waar geregeerd word door een niet westerse wereld komt hier niet voor. Het beeld en de informatie positie is hier gelukkig ook vele malen beter.

Vigilant

• Senior gebruiker
Jullie zijn in mijn visie dan ook op alles enkele stappen voor.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #166 Gepost op: 24 maart 2016, 20:38:28
Citaat van: Matth link=msg=1415108 date=1458845958
Dat is hier helaas niet anders, is mijn ervaring.

Waar ik wel trots op ben is dat gemeenten en overheden goede wijken weten te vormen. Enclaves, waar politie en gemeente niet naar toe durven en waar geregeerd word door een niet westerse wereld komt hier niet voor. Het beeld en de informatie positie is hier gelukkig ook vele malen beter.

Zijn er in Nederland wel enclaves waar de politie of gemeente niet naar toe durven waar geboren en getogen Nederlands tuig de dienst uitmaakt aangezien je aangeeft dat één specifieke groep nergens de baas op straat is?

De niet Westerse wereld in Molenbeek is trouwens ook niet de arabische wereld of de wereld zoals ze die kennen in de Maghreb. Het gaat vooral om jongeren die geboren en getogen zijn in de EU met ouders afkomstig uit Maghreb. Probleem is dat hun wereld niet strookt met het leven zoals wij het wensen in onze EU maatschappij maar het ook niet strookt met leven zoals ze het wensen in Marokko, Algarije of Tunesie.

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Citaat
Abdeslam na arrestatie niet gevraagd naar nieuwe terreurplannen
Belgische rechercheurs hebben terreurverdachte Salah Abdeslam maar een uur ondervraagd in de tijd tussen zijn arrestatie vorige week vrijdag en de aanslagen in Brussel van dinsdag.

Lees verder op: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/abdeslam-na-arrestatie-niet-gevraagd-naar-nieuwe-terreurplannen

Zou ik persoonlijk ook niet doen. Want als je eenmaal een belangrijk kopstuk te pakken hebt, die je grofweg 4 maanden kwijt bent geweest, is de kans natuurlijk 0 dat hij andere aanslagen gepland heeft of af weet van geplande aanslagen.

oma

• Senior gebruiker
Citaat van: p2Elst link=msg=1415179 date=1458889996
Lees verder op: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/abdeslam-na-arrestatie-niet-gevraagd-naar-nieuwe-terreurplannen

Zou ik persoonlijk ook niet doen. Want als je eenmaal een belangrijk kopstuk te pakken hebt, die je grofweg 4 maanden kwijt bent geweest, is de kans natuurlijk 0 dat hij andere aanslagen gepland heeft of af weet van geplande aanslagen.

Ik zou niet per definitie alles geloven wat een advocaat van een verdachte tegen de media wil zeggen. Je mag veronderstellen dat een advocaat in principe helemaal niets wil zeggen tegen de media tenzij hij denkt dat het voordelig is voor zijn client.

Een land heeft een groot probleem als er bronnen rondom het onderzoek zijn. Wie zijn die bronnen en hoe halen deze mensen het in de kop om enig detail rondom dit soort gevoelige onderzoeken te bevestigen en ontkrachten.

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Citaat van: oma link=msg=1415183 date=1458890693
Een land heeft een groot probleem als er bronnen rondom het onderzoek zijn. Wie zijn die bronnen en hoe halen deze mensen het in de kop om enig detail rondom dit soort gevoelige onderzoeken te bevestigen en ontkrachten.

Ik kan mij een soortgelijkende casus herinneren waarin wij het ook hierover gehad hebben.
Als medewerker zie je (alweer) een falend beleid van je falende werkgever die onderdeel is van een falend land dat deel uitmaakt van een falende Europese Unie (doembeeld  98uiye), dan wil je dat de bevolking ook de onderste steen boven kan halen. Anders blijft alles in de achterkamertjes hangen.