Dat gevaar kan je prima uitleggen. Betrokkene wordt verdacht van terrorisme, mogelijke voorbereiding van nieuwe terroristische feiten en het is waarschijnlijk dat hij extreem geweld niet schuwt om zijn vlucht te realiseren. (dat blijkt wel uit zijn ontsnapping vorige week)
Het laten vluchten en dus uitstellen van de aanhouding levert een enorm gevaar op voor de samenleving.
Ik zou dolgraag willen als er iemand zou zijn die het allemaal prima kan uitleggen.
Het gaat om een chauffeurtje die een auto heeft gehuurd om een paar terroristen naar Parijs te rijden. Te laf was om zelf een bomvest af te laten gaan. Op de beelden is niet te zien dat hij met een vuurwapen vlucht en de bromsnorren bij de uitgang laten hem lopen.
Ik vind het erg opmerkelijk dat media al ter plaatse waren voor de inval. VRT zelfs met livestream van de actie van de Belgische terreurbestrijders, met geleende uitrusting uit buitenland.
Ik denk niet dat het enorm gevaar voor de samenleving had opgeleverd voor de samenleving als deze jongen weer ontkomen was maar had gezorgd voor ultieme venedering van politici en veiligheidsdiensten/politiediensten in Europa.
Echte IS-strijders erkennen helemaal geen rechtbanken. Dit voormalig straatcrimineeltje werkte nog niet zo lang geleden bij zijn broer in een kroeg. Hij wil zelfs praten over IS-geheimen met politie in ruil voor strafvermindering.