Politieactie Brussel terrorist Abdeslam neergeschoten en opgepakt - Brussel (B) 18-03-2016

Auteur Topic: Politieactie Brussel terrorist Abdeslam neergeschoten en opgepakt - Brussel (B) 18-03-2016  (gelezen 31600 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Citaat van: oma link=msg=1414116 date=1458626831
Ik heb toch ook nergens geschreven dat de politie de man met rust had moeten laten. Ik heb alleen geschreven dat ik veel vraagtekens zet bij alle Europese mediaberichten. Het voelt net of ze de 2e Bin Laden of een groot terroristisch mastermind hebben aangehouden. Ik kan mij beter vinden in de terminologie van de Belgische journalist; een lulletje rozenwater. Ik heb een PM ontvangen van een forumlid; volgens hem was soortgelijke kritiek gisterenavond ook op de Nederlandse TV te horen; tijdens de Wereld Draait Door en Een Vandaag. Ik heb het zelf nog niet bekeken.

Het is vreemd als op een Hulpverleningsforum mediaberichten die in het straatje passen van de massa forumleden wel mogen worden gepost of mogen worden bejubeld en alle mediaberichten die kritisch zijn ongewenst zijn of afgedaan mogen worden als ondeskundig, niet relevant of de beste stuurlui staan aan wal.

Die vraag kan je beter neerleggen bij de media dan bij de politie. Van elke anti-terreur actie in steden zal een persbericht komen. Het is de media die het ene bericht nauwelijks oppakt en het andere bericht wel. Het is diezelfde media die hem de status heeft gegeven onder het volk die hij nu heeft. In een vergelijkbaar voorbeeld: elke dag gaan er kinderen vermist. Slechts in een enkel geval zal dat uitrollen op een zaak die landelijke media-aandacht heeft. Als die zaak eenmaal de aandacht krijgt zie je het overal opduiken en blijft de media ook bovenop die zaak zitten.


Citaat van: oma link=msg=1414116 date=1458626831
Het is namelijk niet standaard om te veronderstellen dat het levend aanhouden van dit soort figuren waardevol is. De meeste beroepen zich op hun zwijgrecht of willen sterven als martelaar.

De advocaat van Abdeslam is er nu al als de kippen bij om te beweren dat deze man zijn gewicht in goud waard is voor veiligheidsdiensten en politiediensten omdat hij overal over wil praten in ruil voor strafvermindering.

Ik neem aan dat jij ook weet dat o.a. de Amerikaanse equivalenten dolgraag informatie wilden hebben van aangehouden strijders van Al Qaeda, Taliban, enz. Water boarden en het omzeilen van iedere Westerse waarde, Amerikaans en internationaal recht heeft niet geholpen. Het uitleveren aan beruchte veiligheidsdiensten van Syrie en Saudi Arabie (omdat ze beter arabisch spreken) heeft ook weinig geholpen.
Eens. Abdeslam heeft het geluk dat er juist zoveel media-aandacht is. Anders had je kans dat hij al lang en breed op een plek zat waar wij niet vanaf weten om uiteindelijk in de vergetelheid te geraken. De geheime diensten zullen ongetwijfeld al maanden terug een goed beeld van deze persoon opgebouwd hebben om zijn informatie op waarde te kunnen schatten.

Abdeslam valt hier behoorlijk door de mand. Te laf om zichzelf op te blazen, te laf om bij een instap door de politie zichzelf tot martelaar te maken en dan in gevangenschap ook nog gaan zingen. Die zal zich niet geliefd maken bij (mede?) IS strijders.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Beste mensen, vandaag waarschijnlijk wederom een aanslag in Brussel.

En wij spreken over lulletjes rozenwater?
En had hij mischien neergeschoten mogen worden?

Ben ik dan echt zo kortzichtig?


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: Matth link=msg=1414180 date=1458635004
Beste mensen, vandaag waarschijnlijk wederom een aanslag in Brussel.

En wij spreken over lulletjes rozenwater?
En had hij mischien neergeschoten mogen worden?

Ben ik dan echt zo kortzichtig?
Had deze discussie thuis al. Dit soort zaken (meerdere aanslagen verspreid door een stad die in hoge staat van paraatheid is) is niet iets wat je plots uit je mouw schut. Hier zit al enige voorbereiding in. Het enige wat ik zou kunnen bedenken waardoor ik deze persoon te veel credits ga geven, is dat hij wist van deze zaken en dat hij het politie apparaat een verhaal aan de mouw probeert te spelden om de aandacht af te leiden
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Matth link=msg=1414180 date=1458635004
Beste mensen, vandaag waarschijnlijk wederom een aanslag in Brussel.

En wij spreken over lulletjes rozenwater?
En had hij mischien neergeschoten mogen worden?

Ben ik dan echt zo kortzichtig?

Ja je bent echt zo kortzichtig en hebt werkelijk geen idee waar je over praat. De focus leggen op een lulletje rozenwater terwijl geen mens een flauw benul heeft wat er al lange tijd werkelijk speelt.

Het zegt al genoeg als men nu Schiphol ineens extra moet beveiligen. Het zegt dat er gisteren onvoldoende maatregelen genomen waren. In Israel of Midden Oosten volgt men dit nieuws ook op de voet. Er is geen noodzaak om luchthavens extra te bewaken omdat ze altijd al goed bewaakt zijn.

Je ziet nu dat Israel wel een extra maatregel neemt. Alle vluchten vanuit Europa mogen niet meer landen in Tel Aviv.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: oma link=msg=1414209 date=1458637529
Het zegt al genoeg als men nu Schiphol ineens extra moet beveiligen. Het zegt dat er gisteren onvoldoende maatregelen genomen waren. In Israel of Midden Oosten volgt men dit nieuws ook op de voet. Er is geen noodzaak om luchthavens extra te bewaken omdat ze altijd al goed bewaakt zijn.

Je ziet nu dat Israel wel een extra maatregel neemt. Alle vluchten vanuit Europa mogen niet meer landen in Tel Aviv.
Luchthavens zijn zeker goed beveiligd en dit is ook een beetje voor de buhne, maar geloof me dat de mannen en vrouwen die nu voor de veiligheid op de nationale luchthavens zorgen extra alert zijn.

En wat israel betreft, die zijn altijd een beetje panisch in dit soort zaken, dat weet jij net zo goed als ik
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1414212 date=1458637729
Luchthavens zijn zeker goed beveiligd en dit is ook een beetje voor de buhne, maar geloof me dat de mannen en vrouwen die nu voor de veiligheid op de nationale luchthavens zorgen extra alert zijn.

En wat israel betreft, die zijn altijd een beetje panisch in dit soort zaken, dat weet jij net zo goed als ik

Hoezo, als Schiphol goed beveiligd zou zijn hoef je nu niet ineens extra beveiliging in te zetten. Als het goed beveiligd zou zijn kan je het volk geruststellen door te zeggen dat de luchthaven altijd al goed beveiligd is en er geen extra maatregelen nodig is.

Israel is niet een beetje panisch, ze zijn een stukje realistischer en weten iets beter wat terreur is.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: oma link=msg=1414209 date=1458637529
Het zegt al genoeg als men nu Schiphol ineens extra moet beveiligen. Het zegt dat er gisteren onvoldoende maatregelen genomen waren. In Israel of Midden Oosten volgt men dit nieuws ook op de voet. Er is geen noodzaak om luchthavens extra te bewaken omdat ze altijd al goed bewaakt zijn.
Want in het midden-oosten en Israel vinden gelukkig nooit aanslagen plaats....  ::) Je kan de boel nog zo goed beveiligen, er is altijd een risico... En als je het vliegveld beveiligt dan kiezen ze wel een andere plek waar veel mensen samen komen.

Het feit dat de bewaking wordt aangescherpt zegt niets over het tekort schieten van de eerdere bewaking. Feiten en omstandigheden kunnen reden zijn voor extra toezicht. Dat kan/moet je per dag, per uur en per minuut blijven monitoren.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Red link=msg=1414222 date=1458638246
Want in het midden-oosten en Israel vinden gelukkig nooit aanslagen plaats....  ::) Je kan de boel nog zo goed beveiligen, er is altijd een risico... En als je het vliegveld beveiligt dan kiezen ze wel een andere plek waar veel mensen samen komen.

Het feit dat de bewaking wordt aangescherpt zegt niets over het tekort schieten van de eerdere bewaking. Feiten en omstandigheden kunnen reden zijn voor extra toezicht. Dat kan/moet je per dag, per uur en per minuut blijven monitoren.

Wat een onzin. Niemand zegt dat er in Israel in Midden Oosten nooit aanslagen plaatsvinden.

Het is niet zo dat men de luchthaven ineens extra moet gaan beveiligen omdat er een uurtje eerder bij de buurman een aanslag op een luchthaven heeft plaatsgevonden.

Het is prima als men de beveiliging vandaag extra kan aanscherpen door per minuut te blijven monitoren. Het is raar als je het gisteren niet deed en volgende week waarschijnlijk ook niet meer doet.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Citaat van: oma link=msg=1414209 date=1458637529
Ja je bent echt zo kortzichtig en hebt werkelijk geen idee waar je over praat. De focus leggen op een lulletje rozenwater terwijl geen mens een flauw benul heeft wat er al lange tijd werkelijk speelt.

Het zegt al genoeg als men nu Schiphol ineens extra moet beveiligen. Het zegt dat er gisteren onvoldoende maatregelen genomen waren. In Israel of Midden Oosten volgt men dit nieuws ook op de voet. Er is geen noodzaak om luchthavens extra te bewaken omdat ze altijd al goed bewaakt zijn.

Je ziet nu dat Israel wel een extra maatregel neemt. Alle vluchten vanuit Europa mogen niet meer landen in Tel Aviv.


Feit blijft: Dat lullete rozenwater is een terrorist.

Laat mij dan maar kortzichtig zijn in uw optiek. Maar ik weet zeker dat ik heel goed weet waar ik over praat.

U blijft maar onze vrije land vergelijken met landen waar wij nog niet bijna mee vergeleken willen worden. Het is daar allemaal zo goed geregeld, dat al die maatregelen daar nodig zijn. Denk daar maar eens over na.

Nederland is een vrij land waar wij met zijn allen veel waarde aan hechten. Ik zou er niet aan moeten denken om te wonen en leven volgens de regels in die zandbakken waar u zo trots op bent.

Schiphol werd altijd al beveiligd, het is toch niet vreemd dat als er een aanslag plaatsvind dit een tandje opgevoerd word.

U kunt dan zeggen dat politieagenten: gebrek aan kennis, lage scholing en beperkte belevingswereld etc. Hebben.  Maar u raakt ook kant nog wal.

En mischien heeft uw wel gelijk en ben ik kortzichtig en heb ik beperkte capaciteiten en stoor ik me daarom zo vreselijk aan u. Daarom is het denk ik beter dat wij elkaar gewoon links laten liggen op dit forum. Dan blijft de vrede wat beter behouden.

En beste moderator, u hoeft de posts van mij en oma niet te verwijderen hoor wat mij betreft. Het is geen geheim.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Matth link=msg=1414240 date=1458638642

Feit blijft: Dat lullete rozenwater is een terrorist.

Laat mij dan maar kortzichtig zijn in uw optiek. Maar ik weet zeker dat ik heel goed weet waar ik over praat.

U blijft maar onze vrije land vergelijken met landen waar wij nog niet bijna mee vergeleken willen worden. Het is daar allemaal zo goed geregeld, dat al die maatregelen daar nodig zijn. Denk daar maar eens over na.

Nederland is een vrij land waar wij met zijn allen veel waarde aan hechten. Ik zou er niet aan moeten denken om te wonen en leven volgens de regels in die zandbakken waar u zo trots op bent.

Schiphol werd altijd al beveiligd, het is toch niet vreemd dat als er een aanslag plaatsvind dit een tandje opgevoerd word.

U kunt dan zeggen dat politieagenten: gebrek aan kennis, lage scholing en beperkte belevingswereld etc. Hebben.  Maar u raakt ook kant nog wal.

En mischien heeft uw wel gelijk en ben ik kortzichtig en heb ik beperkte capaciteiten en stoor ik me daarom zo vreselijk aan u. Daarom is het denk ik beter dat wij elkaar gewoon links laten liggen op dit forum. Dan blijft de vrede wat beter behouden.

En beste moderator, u hoeft de posts van mij en oma niet te verwijderen hoor wat mij betreft. Het is geen geheim.

Nee feit blijft dat lulletje rozenwater een terreurverdachte is en geen terrorist.

Je hebt de mond vol over de vrijheden en landen waar je niet mee vergeleken wilt worden. Een land met politiemensen die iemand een terrorist noemen terwijl het nog een verdachte is heeft ook nog genoeg werk te verzetten.

De maatregelen in Midden Oosten zijn genomen omdat men terreur niet onderschat of moeite doet om het af te zwakken. Je kan hier wel politiekcorrect promogeleuter van je baas herhalen. Ik denk dat er in NL meer mensen zijn die liever extra politie bij de luchthaven zien dan maatschappelijk werkers die teruggekeerde syrie-gangers moeten deradicaliseren door een kopje thee met ze te drinken op dinsdagmiddag.

Ik laat jou niet links liggen op forum. Ik volg je berichten met interesse.

Ik had je ook een vraag gesteld. Is het mogelijk om die ook te beantwoorden?

Citaat van: oma link=msg=1414118 date=1458628514
Citaat van: Matth link=msg=1414089 date=1458593670
De man, is aangemerkt als een van de verdachten uit de meest spraakmakende aanslag in het westen van de afgelopen jaren. En hier gaan mensen serieus, zichzelf afvragen of hij wel een gevaar is voor de maatschappij????
Vrijdagochtend tijdens de topontmoeting van EU-regeringsleiders met de Turkse minister-president stonden aanhangers van PKK (Koerdische arbeiderspartij)  en DHKP-C (revolutionair volksbevrijdingsleger) te demonstreren in Brussel. In de media is genoeg beeldmateriaal te vinden waardoor je kan weten dat deze demonstranten ook pamfletten en spandoeken hadden voorzien van PKK en DHKP-C logo's en leuzen.

Ik neem aan dat jij als politieman weet dat PKK en DHKP-C beide op de Europese terreurlijst staan. Hoe verklaar je dat de Belgische politie deze mensen niet heeft aangehouden aangezien ze zijn aangemerkt als een gevaar voor de Europese maatschappij?

Abdeslam is een verdachte terwijl de PKK- en DHKP-C adepten zich schuldig maken aan een ernstig misdrijf. Als het namelijk onschuldig is hoef je ze niet op een Europese terreurlijst te plaatsen.