Walther P99Q NL verlichting accessoires

Auteur Topic: Walther P99Q NL verlichting accessoires  (gelezen 19589 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #40 Gepost op: 25 november 2014, 11:36:17
Citaat
Als draagmiddel, bedoeld in artikel 15, tweede lid, van het Besluit bewapening en uitrusting politie voor het zichtbaar dragen van het pistool merk Walther, type P99Q NL wordt goedgekeurd de holster van het merk Radar, type P99Q-NL rechtshandig en type P99Q-NL linkshandig alsmede de bijbehorende modulaire accessoires.

Dat holster mag niet als deze niet van Radar, type P99Q-NL is.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #41 Gepost op: 25 november 2014, 13:47:51
Voor diverse Glock modellen is er een 'internal laser', zie Link
Kunt hem met weinig aanpassingen monteren en geen apart holster nodig.
Buiten het feit dat eender welke aanpassingen niet zijn toegestaan aan het wapen is dit er ook niet voor de P99Q (NL), daarnaast zijn er al tig redenen aangehaald waarom een laser niet wenselijk zou zijn...
Btw, heb dit ook al gezien waarbij de laser een lampje was... (Maar kan link niet meer vinden)
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #42 Gepost op: 29 oktober 2015, 21:45:00
Citaat van: Matth link=msg=1309543 date=1416511744
Op de p99 past prima een lamp lasercombinatie

Past mooi op de Walther, maar dan past de walther niet meer in de holsters.


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #43 Gepost op: 12 februari 2016, 08:59:57
Weapon lights op dienstpistolen worden gebruikt door bijvoorbeeld the Aurora Police Department in Colorado (USA). Een contactpersoon daar over dit onderwerp is Frank Fania.
https://www.linkedin.com/in/frank-fania-bba8067a

Helaas groeit het belang van vuurwapens ook in het Nederlandse politiewerk. Een weapon light op de frontrail van het dienstpistool heeft enorme voordelen. En ik vind het conservatief om dat niet in te zien. Ook bij dit onderwerp is politieinnovatie een noodzaak.

Een weapon light helpt om in een fractie van een seconde te bepalen, of een situatie in het donker schietwaardig is, wat vaak heel moeilijk is. Bijvoorbeeld, richt een verdachte in een donker park een pistool, of is hij dronken en houdt hij een ander voorwerp vast? En komt het signalement van de persoon in het donker wel overeen met een opgegeven signalement?

Ook helpt zo'n lampje onder een pistool om nauwkeuriger te richten, en om snel onschuldige omstanders  te kunnen onderscheiden in het donker. En de grip op het pistool wordt daarbij niet belemmerd, doordat er tegelijk een losse zaklamp moet wordt vastgehouden. En zo nodig is er nog één hand vrij voor andere handelingen, als het pistool met lampje erop, wordt vastgehouden.  

Ook vermindert het extra gewicht van het pistoollampje de beweging omhoog van de top van het pistool na het schot iets, zodat sneller opnieuw kan worden gericht.

Bijkomend voordeel is, dat de politieagent altijd een reservelampje heeft, namelijk op het pistool, voor als de gewone zaklamp niet zou werken, of zou worden verloren in een hectische situatie. Het pistoollampje moet dus snel afneembaar zijn.

Dat zaklampje op het pistool hoeft niet lang te branden, dus moet zeer fel zijn. Want één batterij hoeft niet veel lichturen te geven.

Het pistoollampje moet een zeer smalle lichtbundel hebben, en kan eventueel ook een stroboscoop-functie hebben. Het heeft liefst hetzelfde batterij-formaat als de gewone zaklamp, voor uitwisselbaarheid.
 
Natuurlijk vereist zo'n weapon light jaarlijks extra training. Maar het wordt sowieso tijd, dat de landelijke beleidsmakers worden overtuigd van de noodzaak van veel meer vaardigheidstraining voor politieagenten. Want dat is een investering die zichzelf terugverdient in effectivitet en veiligheid. En meer training kost geen extra geld, het vraagt alleen een verschuiving van werkuren en prioriteiten.

Als er nieuwe pistoolholsters nodig, zijn kan de partij oude holsters eventueel tweedehands worden verkocht naar het buitenland.
Ik stem links.


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #44 Gepost op: 12 februari 2016, 12:40:08
Citaat van: Frank Lingen link=msg=1405913 date=1455263997
Weapon lights op dienstpistolen worden gebruikt door bijvoorbeeld the Aurora Police Department in Colorado (USA). Een contactpersoon daar over dit onderwerp is Frank Fania.
https://www.linkedin.com/in/frank-fania-bba8067a

Helaas groeit het belang van vuurwapens ook in het Nederlandse politiewerk. Een weapon light op de frontrail van het dienstpistool heeft enorme voordelen. En ik vind het conservatief om dat niet in te zien. Ook bij dit onderwerp is politieinnovatie een noodzaak.

Een weapon light helpt om in een fractie van een seconde te bepalen, of een situatie in het donker schietwaardig is, wat vaak heel moeilijk is. Bijvoorbeeld, richt een verdachte in een donker park een pistool, of is hij dronken en houdt hij een ander voorwerp vast? En komt het signalement van de persoon in het donker wel overeen met een opgegeven signalement?

Ook helpt zo'n lampje onder een pistool om nauwkeuriger te richten, en om snel onschuldige omstanders  te kunnen onderscheiden in het donker. En de grip op het pistool wordt daarbij niet belemmerd, doordat er tegelijk een losse zaklamp moet wordt vastgehouden. En zo nodig is er nog één hand vrij voor andere handelingen, als het pistool met lampje erop, wordt vastgehouden.  

Ook vermindert het extra gewicht van het pistoollampje de beweging omhoog van de top van het pistool na het schot iets, zodat sneller opnieuw kan worden gericht.

Bijkomend voordeel is, dat de politieagent altijd een reservelampje heeft, namelijk op het pistool, voor als de gewone zaklamp niet zou werken, of zou worden verloren in een hectische situatie. Het pistoollampje moet dus snel afneembaar zijn.

Dat zaklampje op het pistool hoeft niet lang te branden, dus moet zeer fel zijn. Want één batterij hoeft niet veel lichturen te geven.

Het pistoollampje moet een zeer smalle lichtbundel hebben, en kan eventueel ook een stroboscoop-functie hebben. Het heeft liefst hetzelfde batterij-formaat als de gewone zaklamp, voor uitwisselbaarheid.
 
Natuurlijk vereist zo'n weapon light jaarlijks extra training. Maar het wordt sowieso tijd, dat de landelijke beleidsmakers worden overtuigd van de noodzaak van veel meer vaardigheidstraining voor politieagenten. Want dat is een investering die zichzelf terugverdient in effectivitet en veiligheid. En meer training kost geen extra geld, het vraagt alleen een verschuiving van werkuren en prioriteiten.

Als er nieuwe pistoolholsters nodig, zijn kan de partij oude holsters eventueel tweedehands worden verkocht naar het buitenland.

klopt grotendeels wat je zegt, Echter zie ik de gemiddelde agent op straat niet z'n walther trekken omdat de mag-lite of evt. zelf aangeschafte lamp het niet doet.

Daarnaast is het in NL nog steeds zo dat richten en gericht houden van de walther, ook om maar ff te schijnen toepassen van geweld, dan wel de walther zelf is.

Het is niet zo als in Flikken Maastricht of Rotterdam dat de agent vrijwel de hele tijd met wallie in z´n hand loopt. Dus gezien de huidige wetgeving snap ik dat men niet meteen een weapon light heeft aanbesteed toen het nieuwe dienstpistool is aanbesteed en gekozen.

Simpelweg omdat in verreweg de meeste gevallen het lampje dan alleen bij IBT gebruikt wordt en maar een enkele keer in het veld.

Dus om dan een lamp aan te schaffen en op een pistool te klikken dat toch 99% van de diensttijd in het holster zit....


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #45 Gepost op: 13 februari 2016, 12:04:18
Mijn gevoel zegt dat de meeste vuurwapenincidenten in duisternis plaats vinden en volgens mij was een rail op het wapen zelfs een eis in de aanbesteding? Dan is het toch gek dat er geen gebruik van gemaakt wordt? Zelf ben ik een keer in de positie geweest waarbij ik mijn wapen moest richten op een verdachte terwijl het pikdonker was. In één hand een lamp en in de ander mijn vuurwapen. Nee, dan kun je lekker strak richten met al die adrenaline in je lijf (not)...  ;D Ik had toch liever twee handen aan mijn wapen én een lamp!

Wat betreft jou laatste opmerking. Bij een gemiddeld schietincident worden er ook geen 30 patronen weggeschoten. Toch hebben we ze (en daar ben ik blij om)...  ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #46 Gepost op: 18 februari 2016, 01:41:31
Citaat van: Frank Lingen link=msg=1405913 date=1455263997
Ook helpt zo'n lampje onder een pistool om nauwkeuriger te richten, en om snel onschuldige omstanders  te kunnen onderscheiden in het donker.

Facepalmmoment.

Een lamp is geen richtmiddel. Een lamp is een klomp massa aan je pippa. Gevolg: je hele gevoelsmatige ervaring tussen jouw en je beste vriend veranderd in 1 keer. Snel? Je moet op dat moment eerst weer voelen waar na het opbrengen van het wapen waar de synergie zit tussen je spierspanning in je armen, pols en hand en je sightpicture keep/korrel.

Citaat van: Frank Lingen link=msg=1405913 date=1455263997
Ook vermindert het extra gewicht van het pistoollampje de beweging omhoog van de top van het pistool na het schot iets, zodat sneller opnieuw kan worden gericht.

Fout. Fout. Fout. Fout. Heb ik al gezegd dat ook dit fout is?

Het terug op het doel brengen na het lossen van een schot met een loopgewicht of lamp maakt geen jota uit. Sterker nog: het zal de beweging juist verergeren!
Waarom? Massa reageert op actie. Hoe meer meuk op je wapen - zeker onder de loop! - zal er dus voor zorgen dat je wapen eerder verder omhoog zal komen dan wanneer je een kaal wapen hebt. Loopgewichten zie je alleen maar bij roosjesmelkers. Ik heb nog nooit een dynamische sportschutter met een loopgewicht zien schieten.


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #47 Gepost op: 18 februari 2016, 14:37:14
Als het gewicht van een pistoollampje een probleem zou zijn bij het richten, kan er worden gekozen voor een kleiner lampje met een extra laag gewicht.
Ik stem links.


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #48 Gepost op: 18 februari 2016, 15:31:28
Citaat van: Diamondback link=msg=1407133 date=1455756091
Waarom? Massa reageert op actie. Hoe meer meuk op je wapen - zeker onder de loop! - zal er dus voor zorgen dat je wapen eerder verder omhoog zal komen dan wanneer je een kaal wapen hebt. Loopgewichten zie je alleen maar bij roosjesmelkers. Ik heb nog nooit een dynamische sportschutter met een loopgewicht zien schieten.

Iets met een wet van een of andere Newton? :-)