Tientallen doden en gewonden bij aanslagen op vliegveld Zaventem en metro's Brussel (B) 22-03-2016

Auteur Topic: Tientallen doden en gewonden bij aanslagen op vliegveld Zaventem en metro's Brussel (B) 22-03-2016  (gelezen 84313 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
NOS ‏@NOS  7 min.7 minuten geleden
De kerncentrale in het Belgische Tihange wordt ontruimd, melden Belgische media. Waarom is nog niet duidelijk: http://nos.nl/l/2094384


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Ik neem aan dat men met ontruimen niet de Kerncentrale plat leggen bedoelen. Want dat heeft zomaar een paar dagen nodig....


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Citaat van: Diamondback link=msg=1414435 date=1458653278
NOS ‏@NOS  7 min.7 minuten geleden
De kerncentrale in het Belgische Tihange wordt ontruimd, melden Belgische media. Waarom is nog niet duidelijk: http://nos.nl/l/2094384
Ik lees ook reacties dat alleen de werknemers die volgens procedure nodig zijn achter blijven en de overigen moeten vertrekken. ( dus geen volledige evacuatie of ontruiming, hetgeen me logischer lijkt)
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Jacqueline Galant ‏@jgalant74  38 sec.
Ministre de la Mobilité (MR) - Minister van Mobiliteit - Bourgmestre de/Burgemeester van Jurbise

De Brusselse stations gaan open om 16h, de veiligheid is versterkt.


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Sander Paulus ‏@SanderRTLNieuws  1 min.
Arts ziekenhuis Leuven zegt dat er in de lichamen van slachtoffers spijkers zaten. #BrusselsAttacks #zaventem  


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Citaat van: bart007 link=msg=1414444 date=1458653684
Ik lees ook reacties dat alleen de werknemers die volgens procedure nodig zijn achter blijven en de overigen moeten vertrekken. ( dus geen volledige evacuatie of ontruiming, hetgeen me logischer lijkt)


Citaat
Kerncentrales draaien op minimumbezetting

De kerncentrales in ons land draaien op bevel van de nucleaire waakhond FANC op minimumbezetting. "Enkel wie er echt moet zijn, blijft. De rest werd naar huis gestuurd", legt FANC-woordvoerster Nele Scheerlinck uit. De maatregel geldt "tot nader order".

De centrales blijven gewoon draaien en stroom leveren, maar de personeelsbezetting is zoals in het weekend. Daarmee wil het FANC vermijden dat personen met verkeerde bedoelingen toegang krijgen tot de centrales. "Er werken ongeveer 1.000 mensen op zo'n site. Die zijn allemaal grondig gecheckt, maar we nemen het zekere voor het onzeker", luidt het.

Bron: VTM Nieuws
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geďnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1414466 date=1458654652
Sander Paulus ‏@SanderRTLNieuws  1 min.
Arts ziekenhuis Leuven zegt dat er in de lichamen van slachtoffers spijkers zaten. #BrusselsAttacks #zaventem  

Niet extreem verrassend.
Bij IED's wordt wel vaker gebruikgemaakt van ijzerwaren om een zo groot mogelijk aantal slachtoffers te maken.


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Eindhovens Dagblad ‏@ED_Regio  8 min.
Liveblog #aanslagenBrussel: #Maalbeek: 20 doden, 106 gewonden, #Zaventem: 14 doden, 81 gewonden
https://t.co/Rv02Gpab4g


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
even hier bericht vanaf dienst spoedgevallen UZ Brussel,

Hier is het op dit moment erg rustig. In verband met intern rampenplan worden zoveel mogelijk bedden vrij gehouden voor de eventuele opvang van slachtoffers

rare gewaarwoording om tijdens zo˛n rampenplan aanwezig te zijn


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: Bollie link=msg=1414442 date=1458653561
Ik neem aan dat men met ontruimen niet de Kerncentrale plat leggen bedoelen. Want dat heeft zomaar een paar dagen nodig....
Net als een chemische fabriek zijn in een kerncentrale bepaalde ruimtes stevig beveiligd zodat de operatie altijd door kan gaan. Er loopt echter ook een hoop ander personeel rond, van hoveniers en dakdekkers tot installateurs, aannemers etc. Die sturen ze weg om maximaal overzicht te houden op het terrein.