Ja een bijeenkomstfunctie groter dan 500m2 moet zijn voorzien van een brandmeldinstallatie met niet-automatische bewaking (= handbrandmelders). Boven de 1.000m2 een BMI met gedeeltelijke bewaking (=handbrandmelders, automatische melders in de verkeersruimten en in risicoruimten waaronder een technische ruimte).
Aangezien de BAG-viewer voor dit pand 2.791m2 aan geeft ga ik er vanuit dat het pand voorzien is/was van een BMI met gedeeltelijke bewaking. Dan kan je nog discussiëren of de technische ruimten met de bowlingmachines moet zijn voor automatische melders.
En als dit gebouw hiervoor een andere gebruikersfunctie had en dit dus later is verandert in een bijeenkomstgebouw?
Denk niet dat je alles kan tellen aan de hand van de P2000 meldingen. Daarbij hebben we het in MWB zelden over een compagnie brand. Bij meer dan zes brandweervoertuigen zeggen we gewoon zeer grote brand. Zal vanavond eens rustig een lijstje maken. Zie wel dat een deel van de voertuigen hier niet is gemeld.
Laatste 24 uur wel wat drukjes in de regio met twee zeer grote branden, een middeltje en een paar kleinere incidenten.
Gaat me om het even, maar een brand waar 4 TS'en zijn ingezet is een zeer grote brand, daarna zijn er geen kwalificaties meer.
Dat men in sommige regio's peloton brand of compagnie brand verzint heeft officieel geen status. Zo verzint elke regio wel wat in Brandweer Nederland, dat vind ik persoonlijk wel eens jammer, want dat maakt het onduidelijk. Maar dat terzijde.