GRIP 1 Zeer grote brand (partycentrum) Dolfijn Ringbaan-Oost - Tilburg 25-03-2016

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (partycentrum) Dolfijn Ringbaan-Oost - Tilburg 25-03-2016  (gelezen 11481 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bart007

• Senior gebruiker
p2kflex
11:41:54 27-03-16GROUP-1PRIO 2 6881 Partycentrum en Bowling Tilburg Ringbaan-Oost 2 a Tilburg Nacontrole (INC: 06)
1200837BRW Midden- en West-Brabant (Tilburg Vossenberg) (Springbemanning)
1200839BRW Midden- en West-Brabant (Tilburg Vossenberg) (Kazernealarm)
1201345BRW Midden- en West-Brabant (Tilburg Vossenberg) (SB 6881)
1201346BRW Midden- en West-Brabant (Tilburg Vossenberg) (Kazernetechniek)
1201976BRW Midden- en West-Brabant (Tilburg Vossenberg) (Lichtkrant)
1201566BRW Midden- en West-Brabant (Tilburg Vpssenberg) (Voertuignavigatie SB 6881)
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Dan is het aan de gebruiker/eigenaar van het pand alsnog een BMI aan te (laten) brengen. Het pand moet ten alle tijde voldoen aan Bouwbesluit 2012.

Citaat van: Breathe link=msg=1415603 date=1459018434
En als dit gebouw hiervoor een andere gebruikersfunctie had en dit dus later is verandert in een bijeenkomstgebouw?

Dierentuinen

• Senior gebruiker
  • FIA Safety officer
p2kflex
19:17:43 27-03-16GROUP-1PRIO 2 6881 Partycentrum en Bowling Tilburg Ringbaan-Oost 2 a Tilburg Nacontrole (INC: 01)
1200837BRW Midden- en West-Brabant (Tilburg Vossenberg) (Springbemanning)
1200839BRW Midden- en West-Brabant (Tilburg Vossenberg) (Kazernealarm)
1201345BRW Midden- en West-Brabant (Tilburg Vossenberg) (SB 6881)
1201346BRW Midden- en West-Brabant (Tilburg Vossenberg) (Kazernetechniek)
1201976BRW Midden- en West-Brabant (Tilburg Vossenberg) (Lichtkrant)
1201566BRW Midden- en West-Brabant (Tilburg Vpssenberg) (Voertuignavigatie SB 6881)

guest12562

• Gast
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1415760 date=1459103379
Dan is het aan de gebruiker/eigenaar van het pand alsnog een BMI aan te (laten) brengen. Het pand moet ten alle tijde voldoen aan Bouwbesluit 2012.

En dat wordt ook gecontroleerd, of gebeurt dit achteraf, dus nadat er problemen ontstaan?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Als er een functiewijziging van een gebouw plaats vindt zoals bv van kantoorpand naar een evenementen/partycentrum dan zal daar op gecontroleerd gaan worden. Lijkt mij dat dit een voormalig bedrijf/kantoorpand is geweest. Er nu een partycentrum in zit, en dus een functiewijziging heeft plaats gevonden. Dan zal je gebruiksvergunning daar ook op aangepast moeten worden. Het hele preventieve plaatje van het pand wordt dan in ene anders.

guest12562

• Gast
Dat snap ik, maar ik begrijp dat de afdeling preventie of risico beheersing vaak geen tijd of mankracht heeft om dit te controleren. En het dus over laat aan het verantwoordingsgevoel van de ondernemer, die is immers zelf verantwoordelijk.
Maar gezien de kosten die hieraan verbonden zijn, zie ik het zo maar gebeuren dat hij dus dit soort investeringen niet doet en er dan dus voor kiest om het risico dan maar te lopen. In dat licht begrijp ik dus dat al deze zaken niet van toepassing waren bij deze brand, want genomen risico ligt bij de gebruiker. Als de brandweer dan niet controleert, vanwege het gestelde probleem zie ik hier dus deze situatie ontstaan.

Ik verwacht dat dit zo maar een scenario kan zijn waar wij vaak tegenaan (gaan) lopen, op straat in de dagelijkse praktijk.
Daarom zit ik er dus bovenop, om mijn ideeën daarbij te toetsten en af te tasten hoe realistisch dit is.

PBees

• Forum gebruiker
Ik hou het in de gaten.. maar met die  branden bij ons denk ik dat TBO het even wat drukker heeft.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.

PBees

• Forum gebruiker
Citaat van: Thor link=msg=1415798 date=1459113316
Eigenaar bowlingbaan: 'Godzijdank heeft niemand geprobeerd te blussen'
Ik kan daar helemaal in komen. Toch ben ik bang dat deze reactie  weer olie op het vuur is voor de massa die na een brand nooit iets beters  op de "reactie pagina's"van nieuwsmedia weten te plaatsen dan "in de brand uit de brand"..

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Citaat van: PBees link=msg=1415876 date=1459161793
Ik kan daar helemaal in komen. Toch ben ik bang dat deze reactie  weer olie op het vuur is voor de massa die na een brand nooit iets beters  op de "reactie pagina's"van nieuwsmedia weten te plaatsen dan "in de brand uit de brand"..

Gelukkig zijn dat dan ook hoofdzakelijk de mensen die alleen op "reactiepagina's" hun digitale mening verkondigen en een dergelijke situatie gelukkig in het echt niet mee (hoeven) maken.