Iemand ervaring met compacte brancards?

Auteur Topic: Iemand ervaring met compacte brancards?  (gelezen 9691 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

freudsap

• Forum gebruiker
  • GGZ verpleegkundige, vrijwilliger dienst 112
    • VZW First Response
Gepost op: 28 maart 2016, 11:32:19
http://www.mext.nl/products/detail.phtml?id=827

Iemand ervaring met compacte brancards? We gebruiken nog steeds de "NATO brancard" in 1 geheel. Maar alles behalve handig tussen het publiek.

Vrijwilliger verpleegkundige - ambulancier dienst 112  Banaba GGZ verpleegkundige | Banaba IZ en spoedgevallenzorg | Informatiesysteemver

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2016, 11:47:57
2x vouwbaar is ook handig, maar je gaat toch alleen door t publiek met een brancard als dat nodig is? Dan zal ie toch helemaal uitgevouwen om te kunnen gebruiken.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

oma

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2016, 12:24:31
LAS Resilience Team ‏@LAS_TacAdvisor 4 Jul 2015
We are teaching a group of paramedics to work at events responding on foot as medical response teams #MRT

LAS Resilience Team ‏@LAS_TacAdvisor
Medical response team #MRT carry their kit in backpacks, walking to calls then carrying patients to treatment centres

Our event medics refreshing skills to carry patients on 'carry sheets' in teams, walking through crowds #MRT

With the technology and different stretchers on ambulances our medics don't use carry sheets often, so good to refresh skills #MRT

The teams are now practicing their lifting technique using 50kg manikins on the carry sheets

And let's go for a walk... #MRT Video: https://twitter.com/LAS_TacAdvisor/status/617344920588800001

Medical response team #MRT staff are trained how to negotiate crowd barriers

Video: #MRT need to be able to get over crowd barriers safely to reach patients. https://twitter.com/LAS_TacAdvisor/status/617368326193418240

Ready, brace, lift... And move. Really important our staff lift correctly to protect their backs. #MRT Video: https://twitter.com/LAS_TacAdvisor/status/617369829444612096

Major London events like #NottingHill carnival & #NewYearsEve see crowds where ambulances & stretchers can't go #MRT

London Ambulance ‏@Ldn_Ambulance
Incident response team ready to respond at #NottingHillCarnival today.

Andrew Throne ‏@csfd77
@Ldn_Ambulance I was wondering what all you carry in those vest?

London Ambulance ‏@Ldn_Ambulance
@csfd77 We carry defibrillators, a carry sheet, medicine and paperwork in our vests

@LAS_TacAdvisor @Ldn_Ambulance is a 50kg manikin a good meter on today's society though? what is the weight limit on the carry sheets?

LAS Resilience Team @LAS_TacAdvisor
@GrayMediaProd @Ldn_Ambulance the carry sheet limit is 159kg. During training we use the 50kg manikin, tomorrow the weight will be increased

OrveCare MultiMover: http://www.stjohnsupplies.co.uk/products/Advanced-first-aid/Splint-Extrication/Splints/Orvecare-Multimover

40 stone = 254 kg

svenlandrover

• hulpverlener EMS, chauffeur HVC
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2016, 13:30:54
Hoi wij gebruiken draagzakken (lighouding) voor de patiënten met een alcohol of drugs intoxicatie. Deze draagzak zit in onze uitruktas (naast verbandmaterialen en aed)
alles wat ik schijf of zeg is op persoonlijke titel. (spelling fouten niet opletten a.u.b. ik ben dyslectisch)

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2016, 14:35:14
Citaat van: freudsap link=msg=1415852 date=1459157610
http://www.mext.nl/products/detail.phtml?id=827

Iemand ervaring met compacte brancards? We gebruiken nog steeds de "NATO brancard" in 1 geheel. Maar alles behalve handig tussen het publiek.

Ik heb ervaring met een K99-brancard (geen idee hoe die echt heet, zo heet die binnen onze afdeling). Hij lijkt heel erg op de brancard zoals in de link van jou. Maar ik heb er meer ruzie mee dan dat ik hem fijn vind. Zo'n NATO lijkt heel lomp, maar hou hem eens recht de lucht in als je door publiek moet: best goed te doen dan!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2016, 14:53:32
Citaat van: svenlandrover link=msg=1415885 date=1459164654
Hoi wij gebruiken draagzakken (lighouding) voor de patiënten met een alcohol of drugs intoxicatie. Deze draagzak zit in onze uitruktas (naast verbandmaterialen en aed)

Heb jij hier een foto van ofzo?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

oma

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2016, 15:37:25
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1415909 date=1459168514
Ik heb ervaring met een K99-brancard (geen idee hoe die echt heet, zo heet die binnen onze afdeling). Hij lijkt heel erg op de brancard zoals in de link van jou. Maar ik heb er meer ruzie mee dan dat ik hem fijn vind. Zo'n NATO lijkt heel lomp, maar hou hem eens recht de lucht in als je door publiek moet: best goed te doen dan!

Met een NATO brancard of uitklapbare brancard kom je niet door grote mensenmenigte heen. Wij gebruiken net als in London carry sheets.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2016, 15:45:15
Orve Care Multimover. Ideal for moving patients when time is limited or awkward lifts in confined spaces are required.

Foto's: Orve Care UK

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2016, 19:15:50
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1415909 date=1459168514

NATO brancards zijn totaal niet handig om personen door een menigte te vervoeren, je zal in vrijwel alle gevallen inzetten op scoop 'n run naar een meer geschikte locatie voor behandeling. Dan is een draagzeil het meest praktisch, zoals de afbeeldingen waarvan oma er al enkele gepost heeft. In goede samenwerking met ordediensten of beveiliging kan je daarmee vlot door mensenmassa's heen, maar ook een trap nemen bijvoorbeeld. Je wilt niet met een oncourante plank door het publiek lopen of eerst nog een bouwpakket in elkaar zetten.

Een praktisch aandachtspunt is de positionering van het hoofd bij iemand met een verlaagd bewustzijn, deze ligt al snel in flexie of 'bungelt' in extensie.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2016, 19:36:19
Citaat van: -Joost- link=msg=1415974 date=1459185350
je zal in vrijwel alle gevallen inzetten op scoop 'n run naar een meer geschikte locatie voor behandeling. Dan is een draagzeil het meest praktisch, zoals de afbeeldingen waarvan oma er al enkele gepost heeft.

Draagzeil is alleen nuttig bij die soort grote evenementen met grote mensenmassa als je ook kijkt naar wie je gaat inzetten. Wij zetten grote, stevige, Westerse paramedics (bij voorkeur mannen of stevige tantes die je niet zomaar aan de kant drukt) in (scoop and run) tussen het publiek.

De veel kleinere aziatische paramedics staan aan de rustige zijde van afzetting. Zij nemen de slachtoffers over (treat and go ambulancezorg).

De Orve Care Multimover heeft een lengte van 2 meter, het bungelende hoofd zien we niet meer sinds we deze carry sheet gebruiken.