Hij doet het weer!
Het ging mij meer om de toon in het algemeen op het forum soms, vooral in het medische gedeelte. Maar dat is even offtopic.
Ik vindt een binnenfeestje van 40.000 man best veel. Daarop gaat het naar mijn mening net zo goed met een trolley als met een draagzak. Een buitenevenement in de modder is daar in tegen een ander verhaal. Daar kom je met een trolley niet zo ver.
De reactie die ik vaak hoor van mensen is dat een draagzak ze doet denken aan een lijkenzak en alsof er iemand in paniek weg gehaald moet worden. Lijkt toch een beetje alsof je menswaardigheid aangetast wordt. Het lijkt me een ander verhaal bij verhalen alsop het vliegveld paar dagen geleden. Heb zelfs afvalkliko's gebruikt zien worden om in noodgevallen patiënten te vervoeren uit een gevaarlijke geënsceneerde omgeving. Was toen m.i. Een nette oplossing in die casus (landelijke rampenoefening in de Arena jaren terug)
Ik ben het helemaal met je eens, als je een patient in een mensenmassa in een rolstoel kan zetten of op een trolley kan leggen moet je het gewoon doen.
Het gaat hier op de compacte (opvouwbare/opklapbare) brancard.
Ik zie het niet zo goed zitten om dit spul aan te schaffen. Het is leuk voor producent en verkopers van dit spul.
Ik denk dat het voor hulpverlening niet interessant is. Brancards, rolstoelen of trolleys hebben we al. Als je ze kan gebruiken tijdens een binnenfeest met 40.000 man doe je dat. Geen noodzaak om de brancard ineens opvouwbaar te willen hebben omdat het een druk evenement is.
Als je hulp moet verlenen bijv. tijdens national day bij ons of de jaarwisseling in Londen heb je het draagzeil nodig omdat je niet met een brancard uit de voeten komt in de menigte.
Ik vind dat hulpverleners geen rekening hoeven te houden met al dat gezeur van omstanders. Als ze overstuur raken omdat ze een draagzeil associeren met een lijkzak is het hun probleem. Het gaat om het slachtoffer en in de tweede plaats om de hulpverleners.