Iemand ervaring met compacte brancards?

Auteur Topic: Iemand ervaring met compacte brancards?  (gelezen 9689 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #50 Gepost op: 29 maart 2016, 16:02:50
Citaat van: Golly link=msg=1416186 date=1459256518
Embalage, heb je een voorbeeld van het doek en waar ze aan die prijs te krijgen zijn?
Ik kan welwat vinden van PAX, echter is dat al 2x zo duur.

Dank je wel!

De zeiltjes in gebruik bij London Ambulance Service en bij ons kosten geen 64 euro per stuk. De boekhouder wil voor 64 euro minstens 2 zeiltjes hebben. Hij vindt 3 zeiltjes voor 64 euro eigenlijk een redelijke prijs voor een zeiltje met 8 lussen. In ruil mag de leverancier de voetenzak en durchrutschsigerung zelf houden.

Het is namelijk een gunst als een ambulancedienst of organisatie dit soort kant-en-klaar producten wil kopen. Het is niet lastig om ergens in Nederland een zeiltjesboer te vinden die bereid is om 100 van dit soort draagdoeken te maken voor een schappelijke prijs.

Embalage

• AVP
  • Forum gebruiker
Reactie #51 Gepost op: 29 maart 2016, 16:10:43
Klopt helemaal oma. Voordat men in Limburg deze PAX kochten, lieten ze de zeiltjes ook maken bij een zeildoek/tent enboer. Waren prima zeiltjes.
Helaas is ooit een zeil gescheurd met patient erop. IGZ vraagt dan naar certificaten en testrapporten van het (medisch)product. Dat blijkt dan een probleem.
Nederland regeltjesland..........

oma

• Senior gebruiker
Reactie #52 Gepost op: 29 maart 2016, 16:22:09
Citaat van: Embalage link=msg=1416202 date=1459260643
Klopt helemaal oma. Voordat men in Limburg deze PAX kochten, lieten ze de zeiltjes ook maken bij een zeildoek/tent enboer. Waren prima zeiltjes.
Helaas is ooit een zeil gescheurd met patient erop. IGZ vraagt dan naar certificaten en testrapporten van het (medisch)product. Dat blijkt dan een probleem.
Nederland regeltjesland..........

Tja, Rautek kan uiteraard ook. Als je achteruit loopt en toevallig met je elleboog tegen een obstakel knalt ligt je patient ook tegen de keien. Ik wens IGZ succes met certificaatje, testrapportje of een verbod op Rautek greep tenzij men struikel- en stootbestendigheid kan aantonen.

sb79

• NHT hollands midden
  • Forum gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 29 maart 2016, 17:23:58
ik heb ervaring met het draagzeil in Nijmegen bij de 4daagse feesten .
voor onbereikbare plekken is het erg handig
nadeel vind ik wel dat als je niet zo groot bent je het draagzeil boven je macht moet tillen waardoor je niet al te grote afstanden kunt afleggen

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #54 Gepost op: 29 maart 2016, 21:14:22
Hoe bedoel je boven je macht?je laat het zeil bij voorkeur toch tussen de hulpverleners met gestrekte armen?
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

oma

• Senior gebruiker
Reactie #55 Gepost op: 29 maart 2016, 21:20:50
Citaat van: Golly link=msg=1416251 date=1459278862
Hoe bedoel je boven je macht?je laat het zeil bij voorkeur toch tussen de hulpverleners met gestrekte armen?

Citaat van: oma link=msg=1415980 date=1459186579
Draagzeil is alleen nuttig bij dit soort grote evenementen met grote mensenmassa als je ook kijkt naar wie je gaat inzetten. Wij zetten grote, stevige, Westerse paramedics (bij voorkeur mannen of stevige tantes die je niet zomaar aan de kant drukt) in (scoop and run) tussen het publiek.

De veel kleinere aziatische paramedics staan aan de rustige zijde van afzetting. Zij nemen de slachtoffers over (treat and go ambulancezorg).

Citaat van: oma link=msg=1416040 date=1459199591
Normaal met groepje van 4. Alle teamleden 1 hand aan carry sheet en met ander hand mensen opzij duwen. 8 lussen (4 paramedics allen met beide handen een lus vast) heb je soms nodig als je de patient over hoofden van publiek moet heen tillen om door te geven aan ambulancepersoneel achter de afzetting.

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #56 Gepost op: 29 maart 2016, 21:45:47
Ja dat had ik wel gelezen 8)
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

sb79

• NHT hollands midden
  • Forum gebruiker
Reactie #57 Gepost op: 29 maart 2016, 23:06:49
als me armen gestrekt zijn dan is het geen draagzeil maar een sleepzeil  0098

freudsap

• Forum gebruiker
  • GGZ verpleegkundige, vrijwilliger dienst 112
    • VZW First Response
Reactie #58 Gepost op: 30 maart 2016, 20:40:32
Citaat van: Golly link=msg=1416163 date=1459251958
Oma of anderen, hebben jullie wellicht advies voor goede leveranciers van draagdoeken? In NL kom ik alleen glijzeilen tegen die net per se geschikt zijn voor transport over langere afstanden.
In begin staat dit zeil:
http://www.stjohnsupplies.co.uk/products/Advanced-first-aid/Splint-Extrication/Splints/Orvecare-Multimover

Iets zegt me dat dit wel kwaliteit zal zijn nee?

Bestaan er handleidingen over hoe zo zeil gebruiken?
Vrijwilliger verpleegkundige - ambulancier dienst 112  Banaba GGZ verpleegkundige | Banaba IZ en spoedgevallenzorg | Informatiesysteemver

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #59 Gepost op: 30 maart 2016, 21:24:12
Citaat van: freudsap link=msg=1416557 date=1459363232
In begin staat dit zeil:
http://www.stjohnsupplies.co.uk/products/Advanced-first-aid/Splint-Extrication/Splints/Orvecare-Multimover

Iets zegt me dat dit wel kwaliteit zal zijn nee?

Bestaan er handleidingen over hoe zo zeil gebruiken?

Zeil op de grond leggen, patient op zeil leggen, hulpverleners naast zeil positioneren, zeil optillen, lopen.
Het is niet zo moeilijk, gewoon een keertje oefenen. In het veld zal het ook voorkomen dat je omstanders even om hulp moet vragen om mee te tillen.
Je kunt er gelukkig niet veel aan fout doen.