Verschillende sigmakleding

Auteur Topic: Verschillende sigmakleding  (gelezen 19172 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Eric

• Forum gebruiker
Gepost op: 12 mei 2003, 20:19:23
Hallo,

Ik was van mening dat de sigmakleding altijd bestond uit dezelfde kleurstelling als die van de ambu, maar dan met de tekst "sigma" achterop i.p.v. ambulance.
Na in Rosmalen te zijn geweest, heb ik gezien dat er ook sigmateams rondlopen in rode overals met een geel hesje, dit alles voorzien van reflecterende strepen. Is dit later ingevoerd om verwarring met de ambuteams te voorkomen of is hier een andere reden voor ?

Eric

Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2003, 20:51:53
Ik geloof dat er veel vrijheid is omtrent de kleurstellingen.
In Zeeland hebben we rood/groene overalls, op de beurs zag ik vrijdag SIGMA mensen lopen met ambulancekleding, alleen stond er vanachter SIGMA op, heel verwarrend allemaal.
Dus volgens mij is er niets ingevoerd om verwarring te voorkomen, het is maar net wat de GHOR / GGD wilt!

Christian

Jeroen28

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2003, 21:26:13
het is werkelijk waar te gek voor woorden dat SIGMA mensen rondlopen in ambulancekleding. Alleen op de rug staat het woord SIGMA.

Ook is was van mening dat de SIGMA mensen duidelijk herkenbaar waren met een rood/grijze overal.

Wie haalt het nou in zijn botte hersens die mensen exact te kleden als een ambulancehulpverlener.

Ambulancehulpverleners gaan toch ook geen kleding aantrekken zoals die bijv. bij de traumaheli gebruikt wordt?

Ik vind het zaak dat de hoofden GHOR hier zo snel mogelijk verandering in aanbrengen voordat er ongelukken gebeuren.

Peter_s

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2003, 21:48:51
Sorry Jeroen maar overdrijf je het nu niet een (klein) beetje? Persoonlijk zal ik er geen slapeloze nachten aan overhouden wie in welke kleding loopt. Er staat toch op aangegeven SIGMA? Voor een ieder die kan lezen is het duidelijk dat er geen AMBULANCE staat. En zo lang een ieder zich bij zijn eigen taak houd vind ik het allemaal nog steeds best...
... maar goed, er wordt al zo lang moeilijk gedaan over dat soort dingen

Eric

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 12 mei 2003, 21:56:52
Hallo,

Het wordt natuurlijk allemaal een beetje complexer als je een interregionale inzet krijgt. Als dan het sigmateam uit regio A in de ambukleuren loopt en het team uit regio B in rood/grijze overals kan ik mij voorstellen dat er verwarring optreed.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)

Peter_s

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #5 Gepost op: 12 mei 2003, 22:10:25
Heb je misschien gelijk in. Van de andere kant kan ik nog steeds behoorlijk goed lezen (volgens mij dan) en weet je door te lezen dus ook wie wat doet.
En ik snap best dat anderen dat lastig vinden maar om dat op de manier uit te leggen zoals Jeroen dat deed is volgens mij overdrijven.

Jos Kaldenhoven

• Forum gebruiker
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #6 Gepost op: 12 mei 2003, 23:17:30
Weet je wat het nog interessanter maakt: ik was woensdag even bij de tent van SIGMA Noord Brabant Noord en zag een SIGMA-er in gesprek met iemand die SITMA achter op zijn rug had.
Ik snap het nu even niet meer. Wat is SITMA nu weer?! ::)

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #7 Gepost op: 13 mei 2003, 02:04:15
Ik ben een van die brokkenpiloten, zoals Jeroen dat zo plastisch omschrijft, die als SIGMA op de beurs rondliep in ambulance kleding. Ik, en veel leden van de GNK ervaren het als zeer positief dat we uniform gekleed gaan.

Dit is een heel bewuste keus geweest van de GHOR van onze regio.

De GGD/GHOR heeft deze keuze heel bewust gemaakt omdat zij van mening waren dat wij als ambulance / ambu-teams / SIGMA teams een eenheid vormen.
Maar ook onze collega chauffeurs van de HAP lopen in dezelfde kleding.

Misschien heb ik wel staan te praten met de man van het SITMA waar Jos het over had, maar dat wist ik niet omdat we met elkaar praten in plaats van elkaar met de kont aan te kijken, want dan had ik zijn rug gezien ::)

Jos Kaldenhoven

• Forum gebruiker
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #8 Gepost op: 13 mei 2003, 07:48:58
Klopt helemaal Maarten!
Weet jij dan wat SITMA betekent?!

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 13 mei 2003, 08:12:18
Dan zal ik het maar zeggen: Snel Inzetbaar Team ter Medische Assistentie.
Goed verzonnen, hè? ;)

Christian