Verschillende sigmakleding

Auteur Topic: Verschillende sigmakleding  (gelezen 19029 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #100 Gepost op: 14 april 2004, 16:48:11
Ja klopt in utrecht hebben ze inderdaad rood/gele overalls

Die van ons zijn inderdaad niet echt dat je zegt: Joepie!!!
vooral voor de vrouwen, het kruis hangt ergens terhoogte van je knieen  ??? maargoed afwachten tot betere tijden...
Nurse powerrrrr


badmuts

  • Gast
Reactie #101 Gepost op: 14 april 2004, 18:42:07
Wat ik heb begrepen, loopt er op dit moment ergens (Noord-Holland?) een proef met de nieuwe kleding. Ik weet alleen niet hoe die er uit ziet.  Wat mij betreft vind ik de rood/gele kleding het duidelijkst.

Mvg Gerrit


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #102 Gepost op: 14 april 2004, 19:04:25
Oke de overals die Patries liet zien gebruiken wij ook op die manier. De foto van Christiaan op 11 vind ik persoonlijk weer te veel in de buurt komen van het MMT.

Blauw/geel is ook wel leuk en opvallend om te zien maar dat dragen bij ons in de gemeente de hoveniers.

Hoe dan ook ik hoop persoonlijk dat het gaat om losse delen een broek, t-shirt en een vest. ipv een overal die overal te krap zit waar het niet moet en te ruim om onderdelen die je niet hebt ;D

Arend


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #103 Gepost op: 15 april 2004, 02:16:41
Ik vind ook dat de kleuren wel een beetje naar de hulpverlening mogen buigen, dus geel moet er wel in zitten. Een het MMT onderscheid je toch wel van de SIGMA, denk ik.
Een overall is echt pure ellende. Stel dat je naar de wc moet, zeker als vrouw zijnde. Daarnaast stik je er 4 keer in als het een beetje temperatuur is.
De foto's en bijna 40 donwloads over de GNK-C worden binnenkort op GHORnet geplaatst... ;)

Christian


Dirk605

  • Gast
Reactie #104 Gepost op: 17 april 2004, 21:51:51
Bij ons ( SITMA  ) hebben ze dezelfde kleuren als bij Christian, dus ook rood met geel ALLEEN omdat wij niet via het rode kruis zijn mogen wij dit teken niet voeren.
Voor foto,s kun je kijken op sitma.tk


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #105 Gepost op: 18 april 2004, 18:37:42
Bij ons ( SITMA  ) hebben ze dezelfde kleuren als bij Christian, dus ook rood met geel ALLEEN omdat wij niet via het rode kruis zijn mogen wij dit teken niet voeren.
Voor foto,s kun je kijken op sitma.tk
:'(


badmuts

  • Gast
Reactie #106 Gepost op: 23 april 2004, 23:12:37
Dat is natuurlijk om weer onderscheid te maken tussen het Rode KRuis en de EHBO. Ik vind heel jammer we moeten eigenlijk samenwerken, en dan maakt de kleding niks uit.

Mvg  Gerrit.


Dirk605

  • Gast
Reactie #107 Gepost op: 23 april 2004, 23:28:15
Ik vind dat het geen verschil uit kan maken of je nu via het rode kruis of via een ehbo bij deze club komt want de opleiding voor Sigma en Sitma is hetzelfde


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #108 Gepost op: 24 april 2004, 12:04:08
Deze discussies belichten steeds weer andere (vermeende) onrechten en leiden alleen maar tot nog zwart / witter zien.

Zullen we als werkveld eens consequent gaan roepen dat het niet uitmaakt wie wat draagt of hoe de groep aangeduidt wordt. Want in onze beleving zijn we een groep vrijwilligers die het zelfde doel voor ogen hebben.


EHBOMAN

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • www.waddinxveen.brandweer.net
Reactie #109 Gepost op: 28 april 2004, 09:59:54
Hallo,

Ik moet zeggen, een hele interessante discussie, ik lees verschillende berichten over eigen kleuren voor elk disipline SIGMA, EHBO, AMBU, MMT) ik heb pas bij de zeer grote brand in de Uithof in Den Haag EHVers gezien in een gewone broek maar met een jas in ambu geel gecombineerd met donker blauw met de opdruk EHBO, dit was opzich een hele mooie combinatie ( geel/blauw) en ook duidelijk te onderscheiden van de andere hulpverleners,
wat vinden jullie hiervan?
Eerste Hulp verlener Student HBO-V