Middel hulpverlening (voertuig te water) Hoofdweg - Buitenkaag 31-03-2016

Auteur Topic: Middel hulpverlening (voertuig te water) Hoofdweg - Buitenkaag 31-03-2016  (gelezen 6726 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Citaat van: janvangent link=msg=1416763 date=1459455523
Die pont wordt voor een groot deel bemand door brandweervrijwilligers  O0. Brandpreventje zou best eens gelijk kunnen hebben, denk ik: Kaag was wellicht sneller ter plaatse geweest.
Er moet nog wel worden overgestoken. Ben je dan sneller dan Nieuw Vennep? Wel sneller dan Lisserbroek. Persoonlijk denk ik dat ze inderdaad beter Kaag hadden kunnen alarmeren.

viffer

• Forum gebruiker
Is het niet zo dat Kaag eiland in een andere provincie en daarmee wellicht in een andere regio ligt dan Kaag dorp?

janvangent

• Forum gebruiker
Citaat van: viffer link=msg=1416776 date=1459460308
Is het niet zo dat Kaag eiland in een andere provincie en daarmee wellicht in een andere regio ligt dan Kaag dorp?

Dat is inderdaad het punt: Kaag-Eiland valt onder de regio Hollands-Midden, de overkant is Kennemerland.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Nieuw Vennep rijd met de WO en kan dus niet met de TS uitrukken en Lisserbroek ligt best ver weg. Pont Kaag beschikt over een alarmontvanger en ligt dus aan de goede kant klaar.

Citaat van: Bert65 link=msg=1416761 date=1459454653
Nou, Nieuw Vennep ligt "om de hoek" en Lisserbroek "aan het eind van de straat".  De pont vanaf Kaag zou roet in de aanrijdtijd kunnen gooien.

Overvaren duurt nog geen 10 seconden.

Citaat van: Bert65 link=msg=1416772 date=1459458813
Er moet nog wel worden overgestoken. Ben je dan sneller dan Nieuw Vennep? Wel sneller dan Lisserbroek. Persoonlijk denk ik dat ze inderdaad beter Kaag hadden kunnen alarmeren.

Kaag(-eiland) ligt inderdaad in een andere gemeente, provincie en veiligheidsregio. Echter Kazerne Kaag kan ook rechtstreeks door Kennemerland gealarmeerd worden. Geen vertraging in de alarmering dus. Dus weer onbegrijpelijk dat Kaag niet wordt gealarmeerd.......

Citaat van: viffer link=msg=1416776 date=1459460308

Citaat van: janvangent link=msg=1416929 date=1459531614
Dat is inderdaad het punt: Kaag-Eiland valt onder de regio Hollands-Midden, de overkant is Kennemerland.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Ik kan me zo voorstellen dat je niet zo snel een voertuig van een eiland af haalt voor een inzet op de andere kant. Er wordt nooit uit gegaan van een gelijktijdig incident, maar je zult net zien dat.... Dat zou betekenen dat een voertuig van het vaste land naar dat eiland moet worden overgevaren. Wonen, werken en bij de brandweer zitten op een eiland is leuk, maar kent ook zijn beperkingen.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Kom op Peter, je maakt een grapje, toch!? Kaag heeft nog geen 10 uitrukken in het jaar dus gelijktijdigheid is niet van toepassing. En dan komt gewoon Sassenheim o.i.d. En zoals ik al zei de pont heeft een pieper en is in 10 seconden over.

Citaat van: Peter71 link=msg=1417019 date=1459580327
Ik kan me zo voorstellen dat je niet zo snel een voertuig van een eiland af haalt voor een inzet op de andere kant. Er wordt nooit uit gegaan van een gelijktijdig incident, maar je zult net zien dat.... Dat zou betekenen dat een voertuig van het vaste land naar dat eiland moet worden overgevaren. Wonen, werken en bij de brandweer zitten op een eiland is leuk, maar kent ook zijn beperkingen.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1417077 date=1459618289
Kom op Peter, je maakt een grapje, toch!? Kaag heeft nog geen 10 uitrukken in het jaar dus gelijktijdigheid is niet van toepassing. En dan komt gewoon Sassenheim o.i.d. En zoals ik al zei de pont heeft een pieper en is in 10 seconden over.

In een ander topic is er door de lokale  brandweervoorman al uitvoerig geschreven over  niet alarmeren van deze post.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1417077 date=1459618289
Als die pont met 10 sec over zou zijn vraag ik me af waarom er geen duurzamere oplossing zoals brug of dijk daar neer wordt gelegd. Veel goedkoper. ::)
Dan wordt er niet voor niets een TS met bemanning op dat eiland neer gezet, daar zal een verrekt goede reden voor moeten zijn. Anders doe je zoiets niet. Dus die TS heeft daar een belangrijke functie, en die wil je dus niet zomaar van dat eiland afhalen voor een uitruk aan de vaste wal. Om bij eventuele gelijktijdigheid een andere TS uit een andere gemeente dat eiland op te sturen, wat dan gewoon meer tijd gaat kosten.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Peter71 link=msg=1417127 date=1459666835
Als die pont met 10 sec over zou zijn vraag ik me af waarom er geen duurzamere oplossing zoals brug of dijk daar neer wordt gelegd. Veel goedkoper. ::)
Dan wordt er niet voor niets een TS met bemanning op dat eiland neer gezet, daar zal een verrekt goede reden voor moeten zijn. Anders doe je zoiets niet. Dus die TS heeft daar een belangrijke functie, en die wil je dus niet zomaar van dat eiland afhalen voor een uitruk aan de vaste wal. Om bij eventuele gelijktijdigheid een andere TS uit een andere gemeente dat eiland op te sturen, wat dan gewoon meer tijd gaat kosten.

De Ringvaart is een druk vaarwater dat kun je niet zomaar met een dijk afsluiten en een brug zal heel vaak open moeten.
De opslag van de lokale brandweerwagen is bij de grote werf van van Lent,belangrijk daar is zeker het brandweerboot je dat ook door deze wordt bemand.