Middel hulpverlening (voertuig te water) Hoofdweg - Buitenkaag 31-03-2016

Auteur Topic: Middel hulpverlening (voertuig te water) Hoofdweg - Buitenkaag 31-03-2016  (gelezen 6728 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: GijsJa link=msg=1417842 date=1460003177
Dus je geeft aan dat de kaag wel in de kvt voorkomt, ik zie het probleem dan niet?
Als je te weinig blokken hebt waar de kaag als 1e of ik 2e ts nirt gealarmeerd wordt dan zal dit komen omdat de kaag later te plaatsen is dan een andere ts, in dit geval nieuw-vemnep en lisserbroek. Wanneer de kaag hier echt als eerste te plaatsen had kunnen zijn dan had dit echt wel in de kvt gestaan en waren zij gealermeerd.

Wat je nu allemaal zegt komt meer over van : wij van wc eend, adviseren wc eend.
Omdat je zelf bij post de kaag zit/zat aangeven dat de kaag snel ter plaatsen had kunnen zijn en daardoor een discussie probeert aan te gaan. Om eventueel meer uitrukken te krijgen. Als de kaag echt als eerste of als 2e ts ter plaatsen had kunnen zijn was dit wel gebeurd, geloof me.

Waarom de kaag niet (vaak) voorkomt in de kvt, zal echt een reden hebben. Dus probeer dit niet te ontkennen want anders had de kaag simpel gezegd een groter gebied gehad wanneer de ts oh zo snel binnen 10 seconden met de pond aan de overkant had kunnen zijn... (exclusief opkomsttijd)
Als Brandpreventje De Kaag aan meer uitrukken wil helpen is hij sowieso aan het verkeerde adres, dan moet hij op de alarmcentrale zijn en niet hier op het forum. En dan nog zal hij hetzelfde verhaal te horen krijgen wat we hier onderhand al dagen aan het vertellen zijn, en wat jij hier nu nog eens neer hebt gezet. We draaien inmiddels lekker in een cirkeltje rond met hem. ;)

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk/compleet. Ik bedoelde vakken waar Kaag als 1e kazerne staat. Alleen ze worden soms helaas helemaal niet of later gealarmeerd. Dat Kaag daadwerkelijk als 1e kazerne in een aantal vakken in de Haarlemmermeer tegen Kaag aan staat kan ik helaas nu ff niet bewijzen (ik kan de KVT van Kennemerland ff niet openen) maar kijk maar naar de volgende meldingen:

08:53:45  20-03-16 melding   P 1 GEBOUWBRAND WONING (VK: 1) HUIGSLOTERDIJK BKG 2030
08:43:55  14-03-16 melding   P 1 DIENSTVERLENING (INZET BRW: TILASSISTENTIE) LEIDSEMEERSTRAAT 1 BKG 2030 (*)
13:26:37  23-11-13 melding   P 1 PERSOON TE WATER (VK: 31) HUIGSLOTERDIJK BKG 2030 1152
10:27:51  07-11-13 melding   P 2 WATERONGEVAL MATERIEEL (LEKKAGE: BRANDSTOF) (VK: 31) HUIGSLOTERDIJK BKG 2030

(*)= helaas wordt Kaag dan ongeveer 6 minuten na Nieuw Vennep gealarmeerd
08:39:10  14-03-16 melding   P 1 DIENSTVERLENING (TIL ASSISTENTIE) LEIDSEMEERSTRAAT 1 BUITENKAAG (VK:1) 124330

Citaat van: GijsJa link=msg=1417842 date=1460003177
Dus je geeft aan dat de kaag wel in de kvt voorkomt, ik zie het probleem dan niet?
Als je te weinig blokken hebt waar de kaag als 1e of ik 2e ts nirt gealarmeerd wordt dan zal dit komen omdat de kaag later te plaatsen is dan een andere ts, in dit geval nieuw-vemnep en lisserbroek. Wanneer de kaag hier echt als eerste te plaatsen had kunnen zijn dan had dit echt wel in de kvt gestaan en waren zij gealermeerd.

Wat je nu allemaal zegt komt meer over van : wij van wc eend, adviseren wc eend.
Omdat je zelf bij post de kaag zit/zat aangeven dat de kaag snel ter plaatsen had kunnen zijn en daardoor een discussie probeert aan te gaan. Om eventueel meer uitrukken te krijgen. Als de kaag echt als eerste of als 2e ts ter plaatsen had kunnen zijn was dit wel gebeurd, geloof me.

Waarom de kaag niet (vaak) voorkomt in de kvt, zal echt een reden hebben. Dus probeer dit niet te ontkennen want anders had de kaag simpel gezegd een groter gebied gehad wanneer de ts oh zo snel binnen 10 seconden met de pond aan de overkant had kunnen zijn... (exclusief opkomsttijd)

Inderdaad moet de korpsleiding van Hollands Midden bij Kennermerland zijn met deze vraag. En dan krijg ik niet het verhaal wat jullie vertellen.

Citaat van: Peter71 link=msg=1417896 date=1460039725
Als Brandpreventje De Kaag aan meer uitrukken wil helpen is hij sowieso aan het verkeerde adres, dan moet hij op de alarmcentrale zijn en niet hier op het forum. En dan nog zal hij hetzelfde verhaal te horen krijgen wat we hier onderhand al dagen aan het vertellen zijn, en wat jij hier nu nog eens neer hebt gezet. We draaien inmiddels lekker in een cirkeltje rond met hem. ;)

GijsJa

• Junior gebruiker
  • **
Je weet dat als de kaag als 1e in de kvt staat van hollands midden, dat deze niet als eerste gealermeerd wordt in de regio kennemerland toch? Dit houd in dat wanneer hollands midden om assistentie gevraagd wordt de ts van de kaag als eerste hier heen wordt gestuurd, van de voertuigen van hollands midden.

Kennemerland heeft zijn eigen kvt netzoals hollands midden. Wanneer de kaag voorkomt als 1e ts in de kvt van kennemerland wordt er assistentie gevraagd van hollamds midden en de kaag opgeroepen. Echter ken ik de kvt niet maar omdat dit niet gebeurd zoals met de voorbeleden die jij gaf. Lijkt het mij zo dat in de kvt van kennemerland, de kaag niet op 1 staat maar op 2 of 3. Hoe dit komt laat ik maar even buiten beschouwing.

Het is dus een beetje jammer dat jij brandpreventje hier zo over door blijft gaan over dat de kaag als 1e ts in de kvt staat. Ze staan waarschijnlijk wel als 1e kvt in die van hollands midden, maar dat heeft vrij weinig te maken met uitrukken op de regio kennemerland waarin, in hun kvt de kaag als 2e of 3e pas gealermeerd wordt zoals ik hierboven beschreef.

Daarnaast geef je bij 1 melding aan dat de kaag na ongeveer 6 minuten gealermeerd wordt na nieuw-vennep. Hier zal ook een goede verklaring voor geweest zijn zoals dat nieuw vennep een andere melding kreeg waarbij het de snelste en slimste oplossing was om nieuw-vennep naar die melding te sturen en de kaag naar deze, of nieuw-vennep had een extra ts nodig bijvoorbeeld.

Ik (en waarschijnlijk vele andere hier) zouden wel die andere reden willen weten op wat jij zegt met je laatste regel over dat hollands midden bij kennemerland moet zijn, maar jij?/zij een ander verhaal te horen krijgen...

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Ik stel voor dat Brandpreventje gewoon aan toont dat De Kaag als eerste in het KVT van Kennemerland staat. Het bestaat eigenlijk gewoon niet, aangezien een centralist altijd het KVT zal volgen bij een alarmering. Op het moment dat een melding in GMS wordt gezet komt daar vanzelf een te alarmeren post uit rollen. Wil hij een andere post daarvoor inzetten,moet hij dat moedwillig handmatig gaan aanpassen. Dus zou de Kaag voor dat gebied als eerste in het KVT staan bij Kennemerland, en moet die post er automatisch meteen uit komen rollen bij een melding. Nu komt daar Nieuw-Vennep en Lisserbroek naar voren. ::)