Goedemiddag,
Ik zit een beetje met mijn motivatie tekstje (de 80 woorden) voor de sollicitatieprocedure in mijn maag. Wanneer er weer vacatures voor politiekundigen komen (en de laatste is alweer lang geleden zeg...
) wil ik daar graag op solliciteren.
Nu moet je tegenwoordig aangeven in de tekst waarom jij geschikt zou zijn voor het politiewerk, wat je ervaring met andere achtergronden/culturen is.
Nu heeft het lot mij toebedeeld dat ik een andere geaardheid heb dan de meeste onder ons, dit geeft mij wel de levenservaring dat ik weet hoe het is om tot een minderheid van de samenleving te behoren.
Ik weet alleen niet of ik dit nu beter wel of niet kan noemen.
Enerzijds misschien wel om meer kans te maken doordat de politie zegt (is dit wel zo!?) ook graag homo's in het korps te willen hebben (afspiegeling samenleving je weet wel..), maar anderzijds schrikt het misschien juist wel af en wil ik niet door de briefselectie komen om mijn geaardheid maar om mijn kwaliteiten als toekomstig agent.
Los van dit alles ben ik altijd eerlijk als men naar mijn privé situatie vraagt en zou het sowieso wel ter sprake komen bij de psychologische keuring denk ik (in het kader van dingen die jou gevormd hebben tot wie je bent).
Hier iemand die ook ervaringsdeskundige is (verwacht het niet
) of mensen die ervaring hebben met homo's binnen de politie en de openheid erover?