Vroeger. Dat was in de tijd van die 2 terminals, dat ronde NS Station en voor 11 september 2001
Schiphol was voor 2001 al iets groter hoor...
Het gaat ook niet om landjepik. Ik zie een opheffing van de KMar niet gebeuren en ik zie de KMar de politietaken op Schiphol niet kwijt raken.
Daar ging het ook helemaal niet over
Het gaat erom dat er hulp wordt aangeboden van een eenheid van de politie en dat deze onderbouwd wordt afgewezen. Als je dan gelijk gaat lopen mieren in De Telegraaf dan kan je een minder leuke reactie terug verwachten.
Een simple oplossing is al geboden 1 kmar met 1 agent opgelost.
Zijn we dan niet blij met het aanbod? Absoluut. Het moet alleen wel in te passen zijn. Dat is gewoon lastig. Schiphol is geen wijk in een stad.
Het is in te passen, men moet er alleen ff over nadenken. Gewoon als 1 naar buiten komen en niet elk locatie zijn eigen bescherming.
Als de KMAR te moeilijk vind om samen te werken met de politie, moet misschien gewoon weer Schiphol en andere luchthaven weer terug naar de politie zoals van voor 1994. Laat KMAR dan alleen rest van grenstoezicht doen en militaire politie zaken heeft men gelijk genoeg mensen
Voor KMAR'ers onder ons, dit was een sarcastische opmerking, ik zie liever een samenwerking tussen de Politie en KMAR op Schiphol enz.