Schiphol kampt met nijpend tekort aan marechaussees

Auteur Topic: Schiphol kampt met nijpend tekort aan marechaussees  (gelezen 25258 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #50 Gepost op: 9 januari 2017, 20:33:32


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #51 Gepost op: 10 januari 2017, 09:30:21
Schiphol-baas kan fluiten naar meer marechaussees

Bron: http://www.rtlnieuws.nl/nederland/schiphol-baas-kan-fluiten-naar-meer-marechaussees
Ja en na een eerste aanslag krijgt ie er geen 500 maar 1000 bij...


marsmello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Reactie #52 Gepost op: 10 januari 2017, 13:24:25
Mooie manier om zich alvast in te dekken voor een eventueel incident in de toekomst: ''Ja ik heb gezegd dat er meer Marechaussee bij moest''  98uiye


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #53 Gepost op: 10 januari 2017, 14:37:22


Mooie manier om zich alvast in te dekken voor een eventueel incident in de toekomst: ''Ja ik heb gezegd dat er meer Marechaussee bij moest''  98uiye

Indekken? Als men dat zo ervaart, en dat kan ik me goed voorstellen, dan is het toch goed dat hij daar nu mee komt?

De politiek is aan zet.


aZuL2001

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
  • Doet iets met VKR, VCA en BRL
Reactie #54 Gepost op: 11 januari 2017, 01:11:26
Citaat van: CopVR3 link=msg=1472982 date=1484037021
Ja en na een eerste aanslag krijgt ie er geen 500 maar 1000 bij...
Iets met kalf en put.

Als het kalf verdronken is dempt men de put
Stephan  /|\  <A>bort, <R>etry, <Q>uake?


marsmello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Reactie #55 Gepost op: 11 januari 2017, 13:49:20
Wanneer heb je wel genoeg Marechaussee?

Er worden nu 2000 mensen ingezet voor de publieke veiligheid en grensbewaking op Schiphol, is daarmee de publieke veiligheid nog niet gewaarborgd?

Tevens:

Citaat
De securitykosten vormen een belangrijk onderdeel van de luchthavengelden op
Schiphol. Hiervoor is aandacht gevraagd door luchtvaartmaatschappijen en andere
partijen.Er is vanuit de sector een oproep gedaan om als overheid structureel €
100 miljoen bij te dragen aan de securitykosten

Maar dan wel:

Citaat
Tussen 2014 en 2015 zijn op Schiphol kosten die aan de luchtvaartmaatschappijen
worden doorberekend (de combinatie van luchthavengelden en
overheidsheffingen) met ruim 6% gedaald, meer dan op de andere luchthavens.
Vanaf april 2016 zijn de luchthavengelden opnieuw gedaald, met gemiddeld 11,6
procent; in april 2017 gaan de luchthavengelden met gemiddeld 7,1% naar
beneden ten opzichte van 2016.

Ik ben me overigens bewust van het verschil tussen security en de KMar
Ik vind het persoonlijk niet kunnen dat je enerzijds zelf je inkomsten verlaagd en vervolgens aanklopt voor een bijdrage van 100 miljoen security kosten en daarnaast nog voor extra Marechaussee.

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2016/11/17/securitykosten-schiphol


guest12562

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 11 januari 2017, 14:28:02
Goed punt, zakelijk gezien ook een slimme zet, je laat de overheid opdraaien voor de veiligheid, materieel en mensen.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #57 Gepost op: 11 januari 2017, 14:31:40
Citaat van: Breathe link=msg=1473262 date=1484141282
Goed punt, zakelijk gezien ook een slimme zet, je laat de overheid opdraaien voor de veiligheid, materieel en mensen.

Zo gek is dat niet omdat Schiphol  eigenlijk geen echt commercieel bedrijf is. De aandelen zijn in handen van de diverse overheden. Daarnaast is Schiphol cruciaal voor de economische infrastructuur.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #58 Gepost op: 11 januari 2017, 14:36:11
Citaat van: RemRoof link=msg=1473263 date=1484141500
Zo gek is dat niet omdat Schiphol  eigenlijk geen echt commercieel bedrijf is. De aandelen zijn in handen van de diverse overheden. Daarnaast is Schiphol cruciaal voor de economische infrastructuur.

Ik ken landen waar ongeveer 25% van de begroting van de internationale luchthaven voor bewaking en beveiliging is. Brandje blussen en pleistertje plakken door luchthavenbrandweer en ambulancedienst komt niet uit het het vrijgemaakte budget voor bewaking en beveiliging. Het zijn ook landen waar ze niet over 135 extra KMar of 500 extra KMar praten maar direct over duizend(en).

In die landen heb je niet eens zoveel regels over het maximaal aantal uren dat iemand mag werken per dienst, per week, het aantal papadagen, vakantiedagen enz, echter draaien ze wel ploegendiensten.

Als je in NL 135 man extra in ploegendienst laat draaien zal het me niets verbazen dat er in praktijk 20 man extra over op je luchthaven ingezet kan worden door de KMar.


guest19010

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 11 januari 2017, 17:13:51
Citaat van: oma link=msg=1473266 date=1484141771
In die landen heb je niet eens zoveel regels over het maximaal aantal uren dat iemand mag werken per dienst, per week, het aantal papadagen, vakantiedagen enz, echter draaien ze wel ploegendiensten.

Als je in NL 135 man extra in ploegendienst laat draaien zal het me niets verbazen dat er in praktijk 20 man extra over op je luchthaven ingezet kan worden door de KMar.

Daar ga je inderdaad op uit komen, en dan ben je nog aan de hoge kant van wat er per dienst extra zal zijn