Maar Scorpio, het enige verschil met de huidige mensen die nu de paspoortcontrole doen zou dus de militaire training moeten zijn. Immers, de opleiding (en misschien zelfs bewapening) moet volgens jou hetzelfde blijven.
De opleiding op het gebied van de paspoortcontrole en alles wat daarbij komt kijken moet uiteraard gelijk blijven. En nee, ik zie niet in waarom iemand die paspoorten controleert bewapend zou moeten zijn.
Waar ga je precies de winst in behalen dan?
De opleiding voor een wachtmeester van de KMAR behelst veel meer als alleen maar het stukje paspoortcontrole. Tel daarbij op dat wachtmeester maar beperkte tijd in dienst mogen blijven, waardoor er dus steeds nieuwe mensen opgeleid moeten worden. Als je mensen gewoon alleen maar opleid tot grensbewaker op Schiphol, dan kunnen deze gewoon een contract voor onbepaalde tijd krijgen. Als jij niet wilt zien dat alleen daar dus al veel winst te behalen valt, dan weet ik niet hoe ik je dat verder uit moet leggen.
Of wil je deze mensen minder betalen, door het uitblijven van de militaire training?
En ja, deze ambtenaren kunnen inderdaad minder betaald krijgen als een wachtmeester van de KMAR, maar daar valt niet de meeste winst te behalen. Wel door ze flexibeler in te zetten.
Vervolgens, wie gaat deze burgers betalen? Luchthaven Schiphol? Of verwacht je dat de KMar ze in gaat huren?
Er werken nu ook al burgerambtenaren bij de KMAR, dus dat kan gewoon de KMAR blijven.
Waarom zou de KMar dit dan niet in eigen beheer houden,
Ik schrijf nergens dat dit niet zou moeten.
met mogelijkheden om ze in te zetten in het buitenland, bij incidenten etc.
Nogmaals, ook al wordt de KMAR overal en nergens voor ingezet, er zullen altijd veel KMAR medewerkers op Schiphol werkzaam zijn. Ik zie dus werkelijk niet in waarom een deel van de grensbewaking niet gewoon gedaan kan worden door een vaste groep grensbewakers met een beperkte opleiding alleen op dat gebied.
Vergeet niet dat het loopbaanperspectief nu wat beter is dan wanneer je puur en alleen voor paspoortcontrole wordt opgeleid.
Ik vergeet dat niet. Alleen zijn er zat mensen die alleen dat werk zouden willen doen, maar niet uitgezonden willen worden het buitenland en alles wat daar bij komt kijken, en zoals ik al schreef, er zullen vast ook vele mensen zijn, die bijvoorbeeld niet de fysieke eisen die er aan de functie van wachtmeester zitten voldoen, maar prima in staat zijn om paspoorten te controleren.
Maar ik wil hem nog verder trekken, want als je de grenscontrole op Schiphol door beveiligers laat doen moet je dat natuurlijk ook doorzetten naar onze zeehavens én de wegen op dit moment. Gaan we hier ook beveiligers inzetten?
Waar schrijf ik dat ik het door beveiligers wil laten doen? Ik schrijf slechts, dat
een deel van de grensbewaking op Schiphol prima gedaan zou kunnen worden door onbewapende BOA's van de KMAR die dezelfde opleiding voor paspoortcontrole e.d. hebben gehad als de huidige grensbewakers.Kunnen we de paleisbeveiliging dan ook niet gelijk door G4S doen? Blijft de KMar écht nog als militaire politie over.
Vroegah, deed zelfs de rijkspolitie nog grenscontroles.
Je draaft lekker door....
Ken jij eigenlijk landen waar een particulier beveiligingsbedrijf
Nee, nergens schrijf ik dat het door particulieren gedaan zou moeten worden, want het is een taak van de overheid.
of BOA's de grenscontrole doen?
Het begrip BOA is typisch Nederlands. Ik ken de bevoegdheden en structuur van buitenlandse grensbewakingsdiensten niet. Maar mijn paspoort is in het verleden regelmatig gecontroleerd door onbewapende ambtenaren.