Angstig voor hulpverleners

Auteur Topic: Angstig voor hulpverleners  (gelezen 6693 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Trophy

• Forum gebruiker
  • keep the rubberside down
Reactie #10 Gepost op: 25 september 2005, 23:23:30
Beste Nanny,

Er is jouw iets vervelends overkomen, ik lees dat je gelukkig alweer aan de beterende hand bent.

Hulpverleners zijn net gewone mensen: ook zij kunnen spanningen hebben als er iets gebeurt. Misschien was die ene hulpverlener nog niet zo ervaren? Het getuigt in ieder geval niet van een professionele en invoelende instelling.
Hoe het ook zijn mag, jij hebt er in ieder geval een behoorlijke knauw van opgelopen. Het is zelfs zo erg dat je de desbetreffende persoon niet meer hoeft te spreken.
Maar misschien is het juist goed om met deze persoon te spreken. Je hoeft dat natuurlijk niet alleen te doen, maar dat kan samen met iemand die jij vertrouwd.
Het kan erg verhelderend werken.

Het mes snijdt zo aan twee kanten: jij bent je verhaal kwijt (en misschien nog wel aan het juiste adres), de hulpverlener wordt geconfronteerd wat zijn houding tot gevolg heeft.
Door dit soort kritieken is de hulpverlener in staat om zijn zorg te verbeteren.

Mocht je er echt geen zin in hebben om deze persoon te ontmoeten is een brief met jouw opmerkingen ook voldoende.
Ik hoop dat de ambulancebemanning wel in staat geweest is om het leed te verzachten.
Je kan altijd een gesprek met ambulancepersoneel aanvragen, maar bedenk wel dat wij geen "therapie"bedrijven.

Verder is het iets wat tijd nodig heeft. Erover praten helpt. En dat is iets wat je nu al doet.
Mocht het toch een dusdanige vorm aannemen dat de angst blijvend is kan je altijd contact opnemen met je huisarts of, als je niet goed met deze overweg kan, slachtofferhulp. Dit klinkt heel ernstig, maar deze mensen zijn heel goed in het helpen verwerken van dit soort problemen.

Sterkte en beterschap
VSAZ ambulancezorg

amb

• Forum gebruiker
  • wat moet dat moet
Reactie #11 Gepost op: 25 september 2005, 23:36:54
Hey Nanny
Vervellend wat je overkomen is
Maar zoals je ziet er hier over schrijven moet al een hele opluchting zijn .
maar vertel eens
ben je al weer aan het paardrijden
en zoja in welke klasse en wat rij  je Dressuur  en of springen
en wat voor paard rij je.
kun je ook vertellen op welk concour je was toen het gebeurde???
Gr Ambu 954
ps. wij zitten hier ook in de paarden en voornamelijk in het springen op het moment in de klasse M met een kwpn` er
voorheen ZZspringen bij de  D pony`s

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 26 september 2005, 13:59:53
Beste Nanny,

Het mes snijdt zo aan twee kanten: jij bent je verhaal kwijt (en misschien nog wel aan het juiste adres), de hulpverlener wordt geconfronteerd wat zijn houding tot gevolg heeft.
Door dit soort kritieken is de hulpverlener in staat om zijn zorg te verbeteren.

Mocht je er echt geen zin in hebben om deze persoon te ontmoeten is een brief met jouw opmerkingen ook voldoende.

Natuurlijk heb ik direct in onze incidentenregistratie gekeken of een dergelijke casus, die er maar een beetje op lijkt voorkomt.. Voor de  helderheid Stichting MedicalRescue.NL heeft geen paardesport evenementen begeleidt in haar bestaans periode..

Wel heeft een van de aangesloten EHBO verenigingen daar een paardesport evenement in Ermelo begeleid.
Maar ook daar zijn geen incidenten bekend die lijken op deze casus.. Ook bij de organisatie van dit evenement zijn geen klachten binnen gekomen over de eerste hulp.

Juist de correcte houding naar patienten en omstanders toe is een belangrijk item in de opleiding van onze medewerkers.. En misschien mogen we deze casus wel gebruiken in de opleiding van nieuwe medewerkers ?

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #13 Gepost op: 26 september 2005, 14:07:31
Het is ook niet bij jullie in de buurt gebeurd Rescue. ;)

Ze rijd op trekpaarden ambu 54 ;)
In het limburgse land ;D
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 26 september 2005, 14:46:24
pfffff ;) was al weer bang dat ik me moet gaan verdedigen..

lotus bianca

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 26 september 2005, 15:08:41
pfffff ;) was al weer bang dat ik me moet gaan verdedigen..

daarom reageerde ik ook ;)

amb

• Forum gebruiker
  • wat moet dat moet
Reactie #16 Gepost op: 26 september 2005, 16:47:23
He Rescue
waarvoor zou je je moeten verdedigen
geen slecht geweten hoop ik ???

He bianca
Trekpaarden zijn er ook in vele soorten
een fjord is ook een trek paard en je kan er dressuurmee rijden  en als het moet ook meespringen

Maar Beste Nanny van jou nog geen antwoord gehad

gr ambu954
ps. ik heb het niet over ermelo gehad en ook niet over Medical rescue

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 26 september 2005, 17:14:29
He Rescue
waarvoor zou je je moeten verdedigen
geen slecht geweten hoop ik ???

He bianca
een fjord is ook een trek paard en je kan er dressuurmee rijden  en als het moet ook meespringen

Maar Beste Nanny van jou nog geen antwoord gehad

gr ambu954
ps. ik heb het niet over ermelo gehad en ook niet over Medical rescue

Dat klopt Ambu 954., Ik heb gelukkig geen slecht geweten.. Maar er was bij een andere reactie zo'n tussenzinnetje.. waar ik me door aangesproken voelde.. Ligt dus geheel aan mij.. en niet aan iemand anders...  :-[

lotus bianca

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 26 september 2005, 17:38:06
[

He bianca
een fjord is ook een trek paard en je kan er dressuurmee rijden  en als het moet ook meespringen

gr ambu954

Weet ik wel hoor  ;) ;D

Nanny

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #19 Gepost op: 26 september 2005, 17:46:23
Hoi allemaal,

Allemaal bedankt voor jullie berichten!!!

Ben nog niet aan het rijden, heb nog steeds gips om mijn enkel.

Ik rij op Belgische Trekpaarden. Heb voorheen altijd op pony's en paarden gereden maar ben nu helemaal overgstapt naar deze krachtpatsers.

Zodra ik weer mag rijden, zal ik dat ook doen. En ook weer op deze paarden.