Undercover in NL - Een nieuw schokkend beveiligingslek - SBS6 Zondag 10 april 2016 om 21:30 uur

Auteur Topic: Undercover in NL - Een nieuw schokkend beveiligingslek - SBS6 Zondag 10 april 2016 om 21:30 uur  (gelezen 6120 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Heijnsbergen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 388
Risico-regel reflex.........paar jaar geelden is precies hetzelfde gebeurd, na precies eenzelfde ingreep door dezelfde verslaggever.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Dus kortom men miss niet eens een voertuig, weten we überhaupt wel wat we wel en niet hebben.
Bij instappen begint de inzet.


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Citaat van: Gijs link=msg=1418448 date=1460384951
Dus kortom men miss niet eens een voertuig, weten we überhaupt wel wat we wel en niet hebben.

Dit waren doodgewone oude jeepjes, daar wordt standaard nooit een te beschermen belang geplaatst en elke medewerker is vrij om met zo'n voertuig te rijden. Onze beste Alberto maakt er meer van dat het is. Een normale bezoeker komt op precies dezelfde plekken als hij, en zo'n slagboom is gewoon klote af te stellen, want het zijn niet de dure modellen zoals bij een peage


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Het verhaal wat we al zo ongeveer verwachte. jammer dat de boel zo opgeblazen is door meneertje Stegeman. En dat hij zo'n lafaard is om alleen bij de landmacht langs te gaan. Bij de andere krijgsmacht onderdelen was het hem niet gelukt om op het terrein te komen. Ach, het zal wel gevolgen gaan krijgen aan de poort. Ik zie wel wat er de komende tijd gaat gebeuren. ::)


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Citaat van: kaasje link=msg=1418369 date=1460366945
Nou ik vond die opmerking van het CDA kamerlid wel erg treffend, bij de efteling kom je het terrein niet af zonder parkeerkaartje te hebben betaald, bij een militaire basis lukt het wel om er op te komen. Best wel oeps.
Gaat makkelijk, ga maar dicht genoeg achter de auto voor je rijden, dan blijven zo goed als alle slagbomen openstaan.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
De manier waarop Stegeman het brengt kunnen we over discussiëren maar het feit blijft dat een onbevoegd persoon ongezien het kazerneterrein kan betreden en ook weer verlaten.
En we zullen zien Peter, of de andere krijgsmacht delen beter zijn beveiligd, aangezien de objecten allemaal door dezelfde DBBO worden beveiligd.

Want wat Stegeman kan doormiddel gewoon observeren en constateren kan iemand met meer kwaadwillende bedoelingen ook.
Dus om te zeggen dat het opgeblazen is ?, ik denk dat hier iets te vaak de struisvogelreactie de overhand heeft.


marsmello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Heb een tijd op een (buitenlandse) internationale zeehaven gewerkt en daar hadden we een systeem waar je identificatie pasje ook gekoppeld werd aan je kenteken/auto.

Bij het binnenrijden word je gegroet door een beveiliger en je pasje met een handscanner gescand en daarna kon je doorrijden.
Kwam je in een andere auto dan meld het systeem dit en kan de beveiliging daar op reageren.
Kom je buiten je ''kantooruren'' dan mocht je niet naar binnen.

Prima systeem


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Een dubbele slagboom zou ook al een verbetering zijn dat hebben wij op het werk ook. Nogsteeds niet waterdicht, maar wel beter dan nu en valt veel meer op als er een auto met je mee rijdt (beste is nog als de ruimte tussen de 2 slagbomen maar groot genoeg is voor 1 auto). Soort sluis systeem, eerst gaat de eerste open, doorrijden door de 2e slagboom (1 auto), achterste gaat dicht en dan de voorste weer open


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Citaat van: FP924 link=msg=1418474 date=1460399029
Een dubbele slagboom zou ook al een verbetering zijn dat hebben wij op het werk ook. Nogsteeds niet waterdicht, maar wel beter dan nu en valt veel meer op als er een auto met je mee rijdt (beste is nog als de ruimte tussen de 2 slagbomen maar groot genoeg is voor 1 auto). Soort sluis systeem, eerst gaat de eerste open, doorrijden door de 2e slagboom (1 auto), achterste gaat dicht en dan de voorste weer open
Dat werkt alleen als je geen grotere voertuigen ook verwacht, of gelede voertuigen. Dan moetje dus voor gelede voertuigen weer een andere poort hebben en iemand die dat vanachter een monitor controleert en zijn we weer terug bij af en had die persoon aan de poort niet hoeven worden wegbezuinigd.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Citaat van: HIT link=msg=1418475 date=1460399467
Dat werkt alleen als je geen grotere voertuigen ook verwacht, of gelede voertuigen. Dan moetje dus voor gelede voertuigen weer een andere poort hebben en iemand die dat vanachter een monitor controleert en zijn we weer terug bij af en had die persoon aan de poort niet hoeven worden wegbezuinigd.
Ik zeg ook niet dat het waterdicht is. Bij ons is er tussen de hekken ook ruimte voor 2 auto's dus in dezelfde "sluis", maar als ik zie dat er degene achter me met me mee rijdt kijk ik automatisch al of het een bekend gezicht is. Zo niet, kan ik altijd even uitstappen en vragen waarom diegene met me mee rijdt en of hij/zij een badge heeft, want je staat toch te wachten. Dat heb ik al meerdere keren gedaan en voel me daar ook op één of andere manier verantwoordelijk voor, omdat diegene met mij mee naar binnen rijdt. M.a.w. het personeel let zelf ook al veel beter op, dat bedoelde ik met 'het valt veel meer op'.