Hallo allen,
Ik zit heel erg te twijfelen tussen 2 opleidingen: hbo-v of bmh. Ik weet dat er hier op het forum al vaak gediscussieerd is over bmh maar nu we een aantal jaar verder zijn en er nieuwe ontwikkelingen zijn omtrent een proefperiode van 5 jaar die eind dit jaar ingaat, begin ik steeds meer te twijfelen.
Ik heb vorig jaar mijn havo-diploma behaald en wou verder gaan naar het vwo omdat ik erg graag geneeskunde wil studeren. Echter merk ik nu in 5 vwo dat de technische vakken, als natuurkunde wiskunde B en scheikunde, erg lastig zijn voor mij, terwijl ze geen enkel probleem waren op de Havo. Gezien het niveau van de studie geneeskunde lijkt het me niet dat iemand die vwo met hakken over de sloot heeft gehaald een goede kans heeft bij geneeskunde. Ik zit er dus aan te denken om mijn Vwo niet af te maken maar een opleiding in de gezondheidszorg te willen doen op het hbo. Ik wil graag in het ziekenhuis werken en zie de master Physician Assistent als mijn einddoel.
Zoals eerder gezegd twijfel ik nu tussen twee opleidingen. BMH lijkt me werkelijk fantastisch gezien de opleiding is gericht op acute zorg in het ziekenhuis, terwijl hbo-v meer algemeen is en ook veel verpleegkundige aspecten heeft.
Iemand die mij kan helpen bij mijn keuze? Ik heb mijn informatie van het internet dus als er dingen in zitten die niet waar zijn: excuus.