Nederlandse CardiCard moet wereldwijd levens gaan redden

Auteur Topic: Nederlandse CardiCard moet wereldwijd levens gaan redden  (gelezen 8289 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 29 juli 2005, 19:54:09
Tja, dat is dan weer een beetje jammer. Volgens mij heb ik alleen de plaatsbepaling gemist in de demo...


Trophy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • keep the rubberside down
Reactie #11 Gepost op: 30 juli 2005, 01:24:00
Ik denk dat deze CardiCard een waardevolle aanvulling is voor mensen die een reanimatie cursus gevolgd hebben, ter vervanging van het geheugenkaartje wat de NHS uitgeeft.
Vergelijk het maar met de AED: die verteld ook wat e moet doen. Maar alleen gebruiken als je geoefend hebt, anders heeft het geen zin.
VSAZ ambulancezorg


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #12 Gepost op: 30 juli 2005, 20:38:13
Het doet me aan de gifwijzer denken.
Als iemand iets heeft heeft binnen gekregen kun je precies lezen wat je moet doen.

En dan zie ik voor de geest dat jantje een slok bijtend gif heeft binnen gekregen.
Jantje, even wachten papa moet eerst even lezen wat hij moet doen.

bij mij doet de demo het niet, maareen ding vind ik wel positief. Regelmatig luisteren en liever nog zelf daty herhalen zodat het op de hersenstam zit als je het nodig hebt. daar komt onder stress nog steeds het merendeel van de acties vandaan.


firemanr

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 31 augustus 2005, 18:37:16
Heeft er eigenlijk al iemand die Cardicard besteld en/of ontvangen?


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #14 Gepost op: 3 september 2005, 10:10:40
Ja, ik heb er een ontvangen. Kan ik mijn  cursisten, die op zijn tijd toch niet meer precies weten hoe het moet, een geheugensteuntje aanbieden.


firemanr

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 4 september 2005, 17:48:39
Ja, ik heb er een ontvangen. Kan ik mijn  cursisten, die op zijn tijd toch niet meer precies weten hoe het moet, een geheugensteuntje aanbieden.

Ik zou het ook wel kunnen gebruiken, denk toch maar dat ik er 1 aanschaf. ;)


spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
Reactie #16 Gepost op: 4 september 2005, 18:28:11
zo'n CardiCard is vast heeel handig dat geloof ik meteen.. maar ik denk niet dat ze ons die op de wedstrijden laten gebruiken ,eigelijk terrecht natuurlijk. dat moet allemaal uit ons hoofdje komen ;) maar dat kunnen we wel hoor!!


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #17 Gepost op: 4 september 2005, 21:14:04
Volgens mij is het de bedoeling dat de "redder" het kaartje bij hem heeft en niet een SO. ;)

http://www.cardicard.nl/

Dat had ik er eigenlijk ook van begrepen,in elk geval van de berichten op het nieuws.
  Ta


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #18 Gepost op: 5 september 2005, 00:05:26
Ik heb de demo geluisterd en er van uitgaande dat de demo hetzelfde werkt als de card, heb ik toch mijn bedenkingen. Als een van de  beademingen niet lukt, dan raak je achter op het schema. Ik zou verder verwachten dat ze de reanimatie verbaal begeleiden i.p.v. het een keer aan te geven.


Jacqueline

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
  • Coördinator BHV Opleidingen
Reactie #19 Gepost op: 5 september 2005, 17:31:18
Op zich wel handig, maar dan , zoals al eerder gezegd, als geheugensteuntje waar je dan regelmatig naar zou moeten luisteren. Zelf ga ik ze gebruiken tijdens mijn lessen.
Helaas zullen ze volgend jaar al niet meer te gebruiken zijn, want naar mijn weten gaat het aantal bortscompressies omhoog.....Of zouden ze een update aanbieden tzt????