Zeer grote brand (buitenbrand) Noordlandseweg - Bergen op Zoom 22-04-2016

Auteur Topic: Zeer grote brand (buitenbrand) Noordlandseweg - Bergen op Zoom 22-04-2016  (gelezen 2420 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

guest12562

• Gast
Nee gelijktijdigheid bestaat toch in de meeste regio's niet?

PBees

• Forum gebruiker
Citaat van: Breathe link=msg=1420353 date=1461333011
Voor zover ik weet onderkennen ze het hier wel, maar gaan er naar een incident toch  in eerste instantie de dichts bijzijnde eenheden (4xTS, al tel ik er hier wat meer gealarmeerden zo snel voor de buitenbrand Bergen op Zoom 2x, Halsteren, Wouw, Woensdrecht en dan nog 1 x Roosendaal. Maar er is natuurlijk de mogelijkheid  dat 1 of meerdere van de eerder genoemde TS-en niet uit on rukken wegens onderbezetting/geen bevelvoerder en/of chauffeur). Daarna wordt  van verder weggehaald en blijven tussenliggende posten  thuis voor de dekking

PBees

• Forum gebruiker
MWB bewijst dat het kan voorkomen (ook al is deze buitenbrand al onder controle en is bv de naar de buitenbrand gedirigeerde TS van Wouw nu naar Klundert, maar incident Noordlandseweg is nog niet voorbij dacht ik)
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=97344.

Frankieboy001

• Senior gebruiker

De vraag is dan of hier al voertuigen wegbezuinigd zijn, en voor zover ik weet hadden daar alleen Zevenbergen, Roosendaal en Bergen op Zoom 2x TS, en dat is nu nog steeds het geval.

PBees

• Forum gebruiker
Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1420380 date=1461338229
De vraag is dan of hier al voertuigen wegbezuinigd zijn, en voor zover ik weet hadden daar alleen Zevenbergen, Roosendaal en Bergen op Zoom 2x TS, en dat is nu nog steeds het geval.
Zevenbergen is een reserve TS, mag na alarmering 1e TS ingemeld worden als inzetgereed als men zeker weet voldoende bezetting te hebben.

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Citaat van: PBees link=msg=1420361 date=1461334070
Voor zover ik weet onderkennen ze het hier wel, maar gaan er naar een incident toch  in eerste instantie de dichts bijzijnde eenheden (4xTS, al tel ik er hier wat meer gealarmeerden zo snel voor de buitenbrand Bergen op Zoom 2x, Halsteren, Wouw, Woensdrecht en dan nog 1 x Roosendaal. Maar er is natuurlijk de mogelijkheid  dat 1 of meerdere van de eerder genoemde TS-en niet uit on rukken wegens onderbezetting/geen bevelvoerder en/of chauffeur). Daarna wordt  van verder weggehaald en blijven tussenliggende posten  thuis voor de dekking
in jou regio misschien, in onze regio wordt volgens KVT een hoek leeggedronken en komt er op een strategische post in het lege gebied een herbezetting  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

PBees

• Forum gebruiker
Citaat van: pompbediende link=msg=1420395 date=1461344487
in jou regio misschien, in onze regio wordt volgens KVT een hoek leeggedronken en komt er op een strategische post in het lege gebied een herbezetting  O0
Afhankelijk van wat waar wanneer wordt hier ook wel eens een post in het met 4-5 TS en leeg getrokken gebied herbezet. Hebben wij een keer mogen doen, dnek je "ha we gaanolp die grote af " mag je op een kazerne gaan zitten duimen draaien.
Erwas ook nog een opmerking  hierboven van herbezetten van een herbezette post.
Heel goed mogelijk: Of de herbezetting kwam niet geheel opdagen en een andere ploeg mag gaan herbezetten, of de herbezetting is er met een specifiek voertuig uit en er moet opeens een ander specifiek voertuig op weg gaan

bart007

• Senior gebruiker
Citaat van: TheFireChief link=msg=1420347 date=1461331518
Het zit ze niet mee in die hoek :-\ :
Het was mij niet duidelijk of die meldingen van Balsebaan juist waren en locatie later Balsedreef moest zijn, alwaar wel degelijk een voertuig met beknelling was.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet