Casus: Handbaltoernooi

Auteur Topic: Casus: Handbaltoernooi  (gelezen 7731 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Gepost op: 29 april 2016, 22:49:34
In navolging van de casus die Golly schetste, een andere EHBO casus.
Hij is niet lastig, daarom wil ik hem een beetje leuker maken en gaan we hem wat uitbreiden. Ik ga beginnen bij de evenementenaanvraag. Je mag eerst kiezen hoe je de hulpverlening op het evenement wilt aanbieden. Ik ben de aanvrager en ga natuurlijk even met jullie in onderhandeling. Uiteindelijk ga je de inzet uitvoeren en gaan er natuurlijk dingen gebeuren :)

Ik wil de professionele hulpverleners uit de witte kolom verzoeken om te wachten met het oplossen van de casus tot het einde. Tips geven mag natuurlijk wel.

De aanvraag
Citaat
Geachte heer/mevrouw,
In het weekend van 5, 6 en 7 februari organiseren wij het Europees studenten handbal toernooi in het studenten sportcentrum. Hierbij zullen op zaterdag en zondag heel de dag wedstrijden gespeeld worden in 3 zalen. Zouden jullie een EHBO'er kunnen sturen en wat gaat ons dat kosten?

Met vriendelijke groet,

Als eerst dus de vraag, hoe reageer je op de aanvraag.

erdebee

• EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
    • Erdebees website
Reactie #1 Gepost op: 30 april 2016, 00:40:56
Als eerst dus de vraag, hoe reageer je op de aanvraag.
Eén EHBO-er is not done, evenementen-EHBO doe je in koppels, dus minimaal twee en sowieso een even aantal.
Gezien de wedstrijden in drie zalen worden gespeeld, de EHBO er is voor spelers en (veel?) publiek zou ik een inzet adviseren met drie koppels, één koppel in iedere zaal, er vanuit gaande dat je vanuit de ene zaal niet een/de andere(n) kunt overzien.

Sent from Samsung Mobile using Tapatalk

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #2 Gepost op: 30 april 2016, 00:41:58
Beste Ir. Auditor,

Hartelijk dank voor uw aanvraag voor hulpverlening op het studentenhandbaltournooi. Graag zou ik met u samenwerken om tot een goede invulling van de hulpverlening te komen. U geeft aan dat het evenement over 3 dagen verdeeld is en er op 2 dagen gesport wordt. Zijn er nog andere activiteiten rondom de wedstrijden? Is er bijvoorbeeld een feestavond? Verblijven de studenten op de locatie waar gesport wordt of maken zij gebruik van reguliere huisvesting? Hoe veel studenten nemen er deel aan uw evenement? Verwacht u hiernaast ook nog veel publiek?

Graag bereid ik een offerte voor voor uw aanvraag op basis van de informatie die u mij nog kunt geven.

Ik kijk er naar uit met u samen te werken.

In afwachting van uw reactie verblijf ik,

drs. Golly
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #3 Gepost op: 30 april 2016, 01:38:21
Beste Ir Auditor,

Hartelijk dank voor uw aanvraag. Om deze goed te kunnen behandelen en tot een offerte te kunnen komen heb ik de volgende informatie nodig:
- Wat zijn de nevenactiviteiten naast de wedstrijden. Aangezien deze op 2 dagen plaatsvinden en het evenement 3 dagen duurt.
- Hoeveel studenten nemen er deel aan de activiteiten?
- Hoeveel publiek wordt er verwacht deze dagen?
- Zijn de zalen zo dat er vanaf 1 punt op alle speelvelden gekeken kan worden? Of zijn dit 3 aparte zalen?
(als er een vergunning voor nodig is voor dit evenement ook de volgende vraag, anders vervalt deze)
- U heeft als het goed is een vergunning hiervoor aangevraagd binnen uw gemeente. Wat zijn de eisen vanuit de gemeente/GHOR advies qua hulpverlening?

Zodra ik de antwoorden heb ontvangen kan ik een juiste offerte maken voor u.

Met vriendelijke groet,
Grumpy91
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #4 Gepost op: 30 april 2016, 16:19:56
Beste Grumpy91, erdebee, Golly,

Dank u voor uw reactie. We verwachten ongeveer 15 teams van 7 personen. 105 deelnemers. Er zijn nog meer activiteiten zoals een kroegentocht in de stad, maar daar hebben we geen EHBO bij nodig. De buitenlandse deelnemers slapen in 1 van de gymzalen. We hebben 2 BHV'ers en een beveiliger die 's nachts dienst hebben in het sportcentrum.
We hebben het alleen tijdens de wedstrijden van 9:00 tot 16:00 op zaterdag en zondag EHBO nodig. Vorig jaar hadden we wat verzwikte enkels etc. hier heeft een van onze eigen leden die toevallig ook een EHBO diploma heeft naar gekeken. Helaas is hij dit jaar niet beschikbaar. Daarom dat we nu extern iemand zoeken. Onze eigen EHBO'er heeft vorig jaar gewoon heel de dag in de kantine gezeten. Als we hem nodig hadden ging iemand hem even halen. Er is ook wel een soort van kleine EHBO ruimte in het sportcentrum waar een massagetafel staat. Bij de receptie hebben ze een AED hangen.

Er is geen publiek aanwezig, alleen deelnemers van teams die niet aan het spelen zijn zullen kijken. De 3 zalen zitten naast elkaar in het sportcentrum.
We hebben als studenten sport vereniging niet heel veel budget beschikbaar. Ik hoorde via het bestuur van de studenten judoclub dat jullie vorig jaar 2 ehbo'ers naar hun wedstrijd hebben gestuurd voor een mooi prijsje. Ik hoop dat jullie het zelfde voor ons kunnen regelen.

met vriendelijke groet,

helm

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 30 april 2016, 17:34:46
Beste Ir Auditor,

Oké. EHBO is voor mij een hobby dus voor consumptiebonnen en een boekenbon zal ik er zijn. Waar is de kantine?

Met vriendelijke groet,

Golly

• Senior gebruiker
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #6 Gepost op: 30 april 2016, 19:38:46
Beste Ir Auditor,

Hartelijk dank voor de aanvullende informatie. Op basis van de aanvullende gegevens en uw ervaringen van vorige jaren wil ik u het volgende voorstellen:

Wij leveren 2 eerste hulpverleners op zaterdag en zondag van 09.00 tot 16.00. Personele kosten komen neer op 182 euro voor de twee dagen. Materiaalkosten zullen wij op nacalculatie aan u doorberekenen.  Wij vragen aan u consumpties en een lunch voor onze vrijwilligers te organiseren.

Gebruik van de  EHBO ruimte en de aanwezige AED zorgt ervoor dat we de materiaalkosten zo laag mogelijk kunnen houden, indien mogelijk zou gebruik van een vriezer voor ijs ook helpen met het drukken van de kosten.
Bijgaand stuur ik u de offerte met onze algemene voorwaarden. Indien u akkoord gaat met de offerte ontvang ik die graag getekend retour.

Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van deze offerte hoor ik dat uiteraard graag.

Met vriendelijke groet,

Golly

Noot: in dit geval zou ik geen aanvullende ehbo aanraden voor de avond/nacht, de organisatie heeft er duidelijk goed over nagedacht en er zijn dusdanig weinig deelnemers.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #7 Gepost op: 1 mei 2016, 00:08:05
Beste Ir. Auditor,

Hartelijk dank voor de aanvullende informatie. Op basis van de aanvullende gegevens wil ik u het volgende voorstellen:

Wij leveren 2 EHBO'ers op zaterdag en zondag van 09.00 tot 16.00. De kosten hiervan bedragen €154,00 (5,50 per persoon per uur) inclusief normale materiaalkosten. Mocht er extreem veel materiaal van iets gebruikt worden zullen wij deze kosten doorberekenen. Op basis van uw ervaring van afgelopen jaren verwacht ik dit niet. Verder vraag ik u consumpties en een lunch voor onze vrijwilligers te zorgen. Voor de nacht heeft u voldoende aan het personeel wat er dan is. Hier adviseer ik dus geen EHBO'er voor in te huren.

Hartelijk dank om direct aan te geven dat er een EHBO ruimte is en een AED.

Bijgaand stuur ik u de offerte met onze algemene voorwaarden. Indien u akkoord gaat met de offerte ontvang ik die graag getekend retour.

Mocht u nog vragen hebben naar aanleiding van deze offerte hoor ik dat uiteraard graag.

Met vriendelijke groet,

Grumpy91
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Golly

• Senior gebruiker
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #8 Gepost op: 1 mei 2016, 01:43:01
Das niet het huidige tarief van het Rode Kruis :D ;D

oma

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 1 mei 2016, 09:50:17
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1421495 date=1462025996
Beste Grumpy91, erdebee, Golly,

Dank u voor uw reactie. We verwachten ongeveer 15 teams van 7 personen. 105 deelnemers. Er zijn nog meer activiteiten zoals een kroegentocht in de stad, maar daar hebben we geen EHBO bij nodig. De buitenlandse deelnemers slapen in 1 van de gymzalen. We hebben 2 BHV'ers en een beveiliger die 's nachts dienst hebben in het sportcentrum.
We hebben het alleen tijdens de wedstrijden van 9:00 tot 16:00 op zaterdag en zondag EHBO nodig. Vorig jaar hadden we wat verzwikte enkels etc. hier heeft een van onze eigen leden die toevallig ook een EHBO diploma heeft naar gekeken. Helaas is hij dit jaar niet beschikbaar. Daarom dat we nu extern iemand zoeken. Onze eigen EHBO'er heeft vorig jaar gewoon heel de dag in de kantine gezeten. Als we hem nodig hadden ging iemand hem even halen. Er is ook wel een soort van kleine EHBO ruimte in het sportcentrum waar een massagetafel staat. Bij de receptie hebben ze een AED hangen.

Er is geen publiek aanwezig, alleen deelnemers van teams die niet aan het spelen zijn zullen kijken. De 3 zalen zitten naast elkaar in het sportcentrum.
We hebben als studenten sport vereniging niet heel veel budget beschikbaar. Ik hoorde via het bestuur van de studenten judoclub dat jullie vorig jaar 2 ehbo'ers naar hun wedstrijd hebben gestuurd voor een mooi prijsje. Ik hoop dat jullie het zelfde voor ons kunnen regelen.

met vriendelijke groet,

Ik heb alle gegevens door ons evenementenvergunningensysteem getrokken. Ik kon nergens vinden of de dichtsbijzijnde SEH binnen een half uur bereikbaar is over de weg, echter maakt het voor de uitkomst van de calclutie niets uit:

First Aiders: 4
Ambulances: 0
Amulance personnnel: 0
Doctors: 0
Nurses: 0
HMCAS operations officers: 0
HMCAS Support Units: 0