Laten we even wel wezen dat ik en de overgrote meerderheid van alle EHBO-ers en BHV-ers herkenbaar zijn aan de gele hesjes met de tekst "EHBO". Ook bij bedrijfsongevallen heeft een EHBO-er (de BHV-er) over zijn (werk)kleding een EHBO hesje aangetrokken.
Bij grote evenementen is er sprake van voorbereiding. Door deze voorbereiding zijn zij (zowel EHBO-ers en ALS-ers) meestal uitgerust net een scala aan (medische) (hulp)middelen en voorzien van bedrijfskleding, en ja inderdaad gekleed in de door slechts enkelen hier verguiste "ambulancekleding".
Deze evenementen EHBO-ers vormen geen typerend beeld voor de normale EHBO in het dagelijkse leven, maar worden ingehuurd door commerciele bedrijven en non-profit organisaties waaronder RK en EHBO verenigingen die het dragen van dergelijke kleding verplicht stellen aan hun leden, met als doel herkenbaarheid als zijnde EHBO-er of als ALS-er.
Gemakshalve wordt door sommigen op dit forum vergeten dat er vele verpleegkundigen zijn met een EHBO diploma die uitsluitend op leken niveau EHBO verlenen, zoals bij evenementen met een EHBO hesje, of als passant zonder vestje.
Het is tactisch gezegd "lomp" om te zeggen dat personen met een EHBO hesje ...... zie diverse uitlatingen.
De mensen die zich in hun vrije tijd overtuigend als "wannabee" zorgverlener gedragen zijn in de praktijk gelukkig schaars. Zij krijgen helaas de volle negatieve aandacht en bepalen ten onrechte het algemene beeld over de EHBO bij enkelen werkzaam in de (ambulance)zorg.
Net als op andere social media wil men alleen lezen wat men denkt te willen lezen. Dit leidt als tegenreactie tot intolerantie alsmede tot het opsommen en plaatsen van niet-relevante voorbeelden, verzinsels, onwaarheden en worden woorden en/of zinsdelen (bewust) verdraaid in een andere context.
Bijzonder jammer, want begrijpend lezen en doordenken wat er nu eigenlijk staat en deze informatie in de juiste context kunnen plaatsen is in onze maatschappij een zeldzaamheid aan het worden, ongeacht het opleidings niveau en (medisch) beroep wat men uitoefend.
Willem een hoop tekst waar ik geen kerstchocola van kan maken... en ik kan toch echt redelijk goed begrijpend lezen, maar dit is te gek...
Ik ga t niet eens meer lezen, want het is een herhaling van zetten. Niet-ambulancezorgverleners horen niet in ambulancekleuren thuis, nu niet en nooit niet, geen gezever over ehbo-ers waarop neergekeken zou worden, daar heeft dit item absoluut niets mee te maken, het heeft te maken met wannabees en andere mafketels die niet eens in de buurt mogen komen van medische materialen laat staan ambulancekleding en dat is maar goed ook en daarmee basta.