Ondanks dat ik het idee krijg dat het hier vooral gaat om meningen van personen over het wel of niet alarmeren van grote hoeveelheden eenheden doe ik toch nog maar een poging.
Zoals op basis van de 1e alarmering te zien is levert een treinstilstand idd een OMS-melding op en daarop gaat 1 TS rijden. Waarbij een OMS niet per definitie betekent dat er een brandmelder aan gekoppeld hoeft te zijn. vergelijk het met een drukknop in Rotterdam etc... etc... Kwestie van bestaande technieken slim gebruiken en niet iets nieuws hoeven te bedenken. Dus hang niet teveel aan de term OMS (en vergelijk niet met een bejaardentehuis).
Dat er na 10 minuten wordt doorgeschaald naar een bepaald scenario uit de planvorming, waar deze 2e alarmering bij hoort, is logischerwijs gebaseerd op danwel de verkenning van de eenheid ter plaatse danwel na overleg tussen ProRail en de GMK. Je mag er vanuit gaan dat dit met gegronde reden is gebeurt.
Volgens mij is dit juist een voorbeeld van het niet gelijk voor TIS2.4 alarmeren maar eerst OMS (1 TS) en waar nodig doorschakelen. Maar het lijkt of sommige de eerste melding overslaan om de nadruk op het aantal voertuig te leggen.
En eens met Rene, elke regio bepaalt zelf hoe ze omgaan met TIS.