Incident (machinist onwel net buiten treintunnel) Stationsstraat - Nijverdal 05-05-2016

Auteur Topic: Incident (machinist onwel net buiten treintunnel) Stationsstraat - Nijverdal 05-05-2016  (gelezen 12918 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: René de Caluwé link=msg=1422669 date=1462571146
Ik weet niet van wie dat moet... Maar ik zou dat dan zelf niet een "vakinhoudelijke reactie" noemen als ik jou was. Daarmee bewijs je de brandweer geen dienst.

Misschien is dat het probleem wel. De onzalige gedachte dat mensen de brandweer een dienst moeten bewijzen.

De brandweer moet de burgers een dienst bewijzen, verder helemaal niets. De burgers/mensen zijn er niet voor de brandweer, de brandweer is er voor ons allemaal.

Als de brandweer voor dit soort dingen op deze wijze uitrukt (veel materieel en personeel) zorgt de brandweer voor hogere onkosten en er ontstaan gevolgen voor de dekking van het totale verzorgingsgebied. Als het achteraf allemaal overbodig blijkt bewijs je de burgers geen dienst. Je geeft de burgers namelijk een onnodige dure factuur en je brengt ze als brandweer eventueel in gevaar als de dekking niet meer optimaal is door deze grotere uitruk. Je behoort dan kritisch vragen te stellen of het niet beter kan ongeacht of men de regeltjes, procedures en protocollen keurig heeft gevolgd.


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Citaat van: tygerpower link=msg=1422951 date=1462735133
Aangezien er een algehele storing in de tunnel was was zelfs de weg dicht door middel van de slagbomen.

Onjuist, sluiting wegtunnel is gewoon reguliere procedure bij melding vanuit de spoortunnel. Heeft te maken met de bereikbaarheid.


vuurbal

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Achteraf praten is altijd makkelijk, en ja achteraf was er weinig aan de hand en had er dus niet zoveel opgeroepen hoeven te worden, maar is dit meteen duidelijk wanneer de melding binnen komt??? Wat als er beelden waren rond gegaan van een enorme zwarte rookkolom uit die tunnel waar een trein in staat???? Er word het zekere voor het onzekere genomen en ja meestal is dat overdreven, maar wat als het een keer wel goed foute boel is??? en ik begrijp dat veel voertuigen ook niet terplaatse gekomen zijn, dus dat er vrij snel na de alamering een niet bekende melding is rond gegaan. Kortom, als leek en buitenstaander valt er niet over te speculeren. Doe dat dan ook niet, en er zijn diverse mensen die delen of het geheel hebben proberen uit te leggen. voor mij helemaal duidelijk, hopelijk nu ook voor de andere.


Rene501

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Citaat van: oma link=msg=1422987 date=1462771624
Misschien is dat het probleem wel. De onzalige gedachte dat mensen de brandweer een dienst moeten bewijzen.

Fijn om een paar woorden uit mijn tekst te halen, die uit hun context te halen, en daar dan deze reactie op te geven  :-X

Het ging mij om een brandweercollega die zelf aangeeft vakinhoudelijk te reageren, maar vervolgens uitspraken doet op basis van een aantal aannames. Dat heeft helemaal niets te maken met jouw punt over of de brandweer er voor de burgers is of andersom, of wat dan ook.


rsc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Citaat van: Peter71 link=msg=1422598 date=1462553062
En... Ken je de achtergrond van deze azijndrinkers? Ik stel gewoon vragen, vragen die gewoon gesteld mogen worden. En ik heb een mening, daar kun en daar mag jij niks van vinden. Aangezien er nog steeds een vrije meningsuiting bestaat. De waarde van dit forum gaat springend achteruit omdat  mensen die nog vakinhoudelijk durven te reageren zoals ik elke keer weer de pin op de neus krijgen. En allerlei verwijten krijgen. Terwijl we juist redenen op tafel proberen te krijgen waarom er bepaalde keuzes zijn gemaakt. En ja, soms voelen mensen zich daardoor gekrenkt, niks aan te doen. Maar reacties zoals die van jou zorgen er razend snel voor dat mensen die in het vak van hulpverlener zitten, en die nog proberen vakinhoudelijk willen reageren gewoon helemaal niet meer gaan reageren. Figuren zoals jij helpen daar aan mee. Denk daar maar eens over na.
En... ken jij mijn achtergrond? Weer een conclusie zonder feiten, want je neemt aan dat ik geen hulpverlener ben.
Een vakinhoudelijke reactie had ik niet gelezen hoor! Reageren oké, een mening hebben oké, maar alsjeblieft niet zomaar wat roeptoeteren zonder de feiten te kennen. Dat riekt naar stemmingmakerij!


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Bij deze het verzoek of jullie weer on-topic willen gaan en je te beperken tot de feiten rond dit incident. Verdere persoonlijke aanvallen zijn hierin niet gewenst.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
De feiten,de gang van zaken,is er iemand die dit kan weergeven,op een rijtje zetten ?


tygerpower

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 543
http://www.112twenterand.com/05-05-16-vroomshoopse-brandweer-opgeroepen-voor-incident-in-combitunnel-nijverdal/#more-8719


hier staan een 2-tal foto's  van het incident.  

Hier zijn de brandweerlieden van de 5441 te zien. en ambulancepersoneel.  dit is nog voor de ontruiming van de trein.  

op deze foto is ook te zien dat het autoverkeer nog gewoon rijdt. en de slagbomen niet dicht waren! dit was pas op een later stadium.


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Citaat van: tygerpower link=msg=1423366 date=1462909523
http://www.112twenterand.com/05-05-16-vroomshoopse-brandweer-opgeroepen-voor-incident-in-combitunnel-nijverdal/#more-8719

hier staan een 2-tal foto's  van het incident.  

Hier zijn de brandweerlieden van de 5441 te zien. en ambulancepersoneel.  dit is nog voor de ontruiming van de trein.  

op deze foto is ook te zien dat het autoverkeer nog gewoon rijdt. en de slagbomen niet dicht waren! dit was pas op een later stadium.

Je laatste opmerking mag wel wat minder stelling. Kijkend naar het (vele) verkeer vanuit de richting Wierden gaan de afsluitbomen hier juist open. Tunnel is hier juist weer open gesteld omdat de brandweer inmiddels via een andere locatie de trein kan bereiken. En hoe sneller de wegtunnel weer open kan hoe beter dat is voor de doorstroming.

En voor wat betreft de feiten, die zijn bij mijn inmiddels bekend maar kan/ga ik niet delen. Waar we met elkaar eens voor op moeten gaan passen is om op basis van alarmeringen en foto's te gaan verklaren wat er gebeurt is en hoe de procedures zijn gelopen.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: tygerpower link=msg=1423366 date=1462909523
http://www.112twenterand.com/05-05-16-vroomshoopse-brandweer-opgeroepen-voor-incident-in-combitunnel-nijverdal/#more-8719

Hier zijn de brandweerlieden van de 5441 te zien. en ambulancepersoneel.  dit is nog voor de ontruiming van de trein.  


Waarom heeft de Nederlandse Spoorwegen de brandweer en ambulancedienst nodig bij een technische storing als er helemaal geen brand is of iemand in levensgevaar is? Waarom moet men de trein ontruimen? Er is geen reden om te veronderstellen dat er iemand kan overlijden of ernstig gewond kan raken als de passagiers een uurtje in de trein blijven zitten tot de Nederlandse Spoorwegen het probleem heeft opgelost. Als de NS toch de passagiers uit de trein wil halen kunnen ze dat ook zelf doen zonder hulp van brandweer en ambulancedienst.

Als een wasserette een technische storing heeft komt de brandweer toch ook niet de wasmachines leeghalen omdat het private bedrijf onvoldoende personeel beschikbaar heeft.