Incident (machinist onwel net buiten treintunnel) Stationsstraat - Nijverdal 05-05-2016

Auteur Topic: Incident (machinist onwel net buiten treintunnel) Stationsstraat - Nijverdal 05-05-2016  (gelezen 13040 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Citaat van: Peter71 link=msg=1422378 date=1462468548
Heel vervelend voor die machinist. Maar volgens mij zijn we hier in nederland compleet aan het doorslaan met al die procedures. Zo ongeveer een complete regio in rep en roer brengen voor een onwelwording. Kunstje voor de ambulancedienst en pakkie aan voor prorail en NS. Maar dit gaat nergens over. :-X

Je vergeet een belangrijk aspect en wel dat bij een onwelwording er geen communicatie is met de trein. En laat dat nu een van de criteria zijn om aan te nemen dat er echt wat aan de hand is en dus op te schalen. Zoals te zien gaat er bij de eerste melding gewoon 1x TS rijden.

Tunnels zijn nu eenmaal bijzondere objecten met specifieke risico's dus logisch dat je hier zwaarder op inzet toch. En ja, vaak betekent dat ook veel ondersteunende eenheden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
De verkeersleiding van de spoorwegen kan met elke trein contact opnemen, en dus ook in dit soort gevallen kan dat. En die machinist en conducteur kunnen prima vertellen wat er aan het snotje is. En je kunt me van alles willen vertellen, maar we zijn compleet van het padje geraakt als we een complete regio gaan leegtrekken voor een trein die defect is. Tot met een DPU en ademluchtcontainer aan toe. Prima als er een TS van de brandweer dan even gaat kijken. Als er dan een serieus probleem/incident aan de hand is  dan graag een eventuele opschaling op basis van hun eerste bevindingen. En als er dan dit soort procedures worden opgestart zul je mij niet horen. Maar in het geval van een defecte trein is het probleem voor de NS en Prorail. Niet voor de hulpdiensten.

Hulpverlenend nederland is helemaal wild van procedures, en als we een procedure hebben bedacht zullen we hem ook gebruiken ook. Al was het maar om een trein die defect is, we knikkeren meteen de procedure er tegenaan. Laten we eens normaal gaan doen, maar dat schijnt al erg lastig te zijn.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Als de machinist onwel is kan hij/zij niet reageren ?!
Dan kan de tdl proberen wat ie wil maar krijgt ie geen contact.
Een conducteur zit vaak niet op die lijn
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
De verkeersleiding van de spoorwegen kan met elke trein contact opnemen, en dus ook in dit soort gevallen kan dat. En die machinist en conducteur kunnen prima vertellen wat er aan het snotje is.


Leuk bedacht. Misschien kwam de melding wel van de conducteur. Stel dat er inderdaad wat aan de hand is met de machinist en men legt contact met de conducteur, wat verandert er dan aan de situatie? De trein staat nog steeds in een tunnel, de ambu kan er niet bij, de temperatuur in de trein loopt op en de passagiers kunnen er nog steeds niet uit.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Citaat van: Bert65 link=msg=1422389 date=1462473945
Leuk bedacht. Misschien kwam de melding wel van de conducteur. Stel dat er inderdaad wat aan de hand is met de machinist en men legt contact met de conducteur, wat verandert er dan aan de situatie? De trein staat nog steeds in een tunnel, de ambu kan er niet bij, de temperatuur in de trein loopt op en de passagiers kunnen er nog steeds niet uit.

Als de ambulance er niet bij kan, dan kan een hele veiligheidsregio dat toch ook niet?


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Als de ambulance er niet bij kan, dan kan een hele veiligheidsregio dat toch ook niet?
Ik neem aan dat de ambulance geen trapje of laddertje o.i.d. hebben om de trein in te komen bijvoorbeeld.


Johan 818

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 191
Citaat van: Bert65 link=msg=1422397 date=1462475400
Ik neem aan dat de ambulance geen trapje of laddertje o.i.d. hebben om de trein in te komen bijvoorbeeld.

En ook geen veilligheidstester  ;)


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Citaat van: Johan 818 link=msg=1422399 date=1462475517
En ook geen veilligheidstester  ;)

Ook lastig met diesellijn  ;D (nu nog, vanaf volgend jaar wel)


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Uiteraard. Dus daarom komt er wat aanvullend materiaal. Maar dat zou toch wel met 1 gespecialiseerd voertuig, wat voor voertuig dat ook is.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: ir. Auditor link=msg=1422405 date=1462476286
Uiteraard. Dus daarom komt er wat aanvullend materiaal. Maar dat zou toch wel met 1 gespecialiseerd voertuig, wat voor voertuig dat ook is.

Of ter plekke opslaan in een (technische) ruimte van de tunnel. Ik ken wel tunnels waar een aanvalskrat en andere materialen klaar staat, zodat een hoop gesleep voorkomen wordt.