Doorkomst melding van de ene naar de andere dienst?

Auteur Topic: Doorkomst melding van de ene naar de andere dienst?  (gelezen 4106 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #10 Gepost op: 29 september 2005, 20:08:26
Zojuist de volgende berichtgeving over de mobilofoon (even ontdaan van roepnummers): "Meldkamer, bureau noord met voorrang!"

- "Bureau Noord, zeg het maar"

- "Collega's zijn in het pand waar vanmiddag brand is geweest met een onderzoek bezig en ze merken dat op zolder het vuur weer oplaait, gaarne met spoed brandweer ter plaatse!"

- "Bureau Noord, is begrepen u krijgt met spoed brandweer ter plaatse".

Vervolgens de alarmering voor de brandweer:

"Tankautospuit prio 2 uitrukken voor nabluswerkzaamheden".

Er zijn 2 mogelijkheden volgens mij: OF de centralist van de politie geeft het niet goed door aan de brandweercentralist (die tegenover hem zit), OF de brandweercentralist denkt zelf wel te kunnen afwegen of voor oplaaiend vuur op zolder waar politiemensen nog in het pand aanwezig zijn prio 1 nodig is....

Ahhhh....was dat die melding van vanmiddag met die uitzetting?


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 29 september 2005, 20:50:28
nee dat was brand in een woning boven de pizzaria.
Zaagmolenstraat Rick  ;) viel mee derde tas kon gaan herbezetten  ;D ''zoals gewoonlijk''


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 29 september 2005, 20:53:07
Ik neem aan dat een agent wel zo wijs is om bij een opnieuw oplaaiende brand netjes naar buiten te gaan.
En wat is een oplaaiend vuur?Wij zijn al diverse malen uitgerukt voor een flinke buitenbrand,gemeld door de politie.Wat uiteindelijk een emmer water klus was.

En dan,prio2 voor nablussen is heel normaal.Er is geen reden tot spoed

Zoals ik op de porto hoorden bleef de agent netjes binnen staan.

Zoals ik al zei: De politie gaat de taak van de brandweer doen en de brandweer gaat boeven vangen.
Ze springen al in het ijskoude water waarna die zelf naar het ziekenhuis kunnen. Dit was bij een persoon te water, de brandweer was er snel genoeg. En die agent lag daar in het water die kon niks meer bewegen. Ze gaan een brandend huis in en ze gaan de brandjes al blussen.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #13 Gepost op: 29 september 2005, 22:24:33
Eeeeeven de blauwe dienst verdedigen: de brandweer had de zaak geblust, alles was dus veilig (zeiden ze... :-\). Vervolgens is de politie (recherche op zoek naar paspoorten e.d. omdat er illegalen in het pand hadden gezeten en de wijkpolitie t.b.v. de afdichting van het pand) naar binnen gegaan. Terwijl ze met het onderzoek bezig waren, bleek er opnieuw brand te woeden :o. Daarop hebben ze natuurlijk alle veiligheidsmaatregelen genomen die aangewezen waren. Ik neem aan dat ze niet binnen zijn blijven staan, maar dat weet ik niet 100% zeker. ???
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #14 Gepost op: 29 september 2005, 22:36:15
Ik denk dat ze ook wel even de schuim/poederblusser uit de auto hebben gepakt (zou ik in ieder geval wel doen). Of hebben wijkwagens die niet in de uitrusting?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #15 Gepost op: 29 september 2005, 22:46:46
Nou ik weet wel dat ze de wijkauto's helemaal hebben uitgekleed. Zelfs verhalen van wijkagenten die met een wijkgolfje meereden naar een reanimatie en daar erachter kwamen dat zelfs het beademingsmasker uit de wagen was gehaald (tja, want reanimatie is geen wijkpolitietaak he, daar is de DHV voor..... >:(). Verder ken ik zelfs nog een verhaal (maar ik weet niet of dat klopt) van een wijkwagen die meereed naar een overvalalarm. De wijkagenten stoppen en willen de vesten aandoen, blijken die er dus ook uitgehaald te zijn. Nogmaals, het zijn verhalen en ik weet niet of ze allemaal kloppen, maar ik weet wel dat de wijkwagens redelijk leeggehaald zijn. Overigens zou ik me, als ik in dat pand een onderzoek aan het doen was, niet direct geroepen voelen naar beneden te gaan, naar buiten te lopen, een poederblusser uit de dienstauto te halen en vervolgens weer dat pand in te gaan naar zolder om daar met een lullig poederblussertje te gaan spuiten... denk dat ik dat toch eerder aan die jongens met die rode wagens zou overlaten, maar dat is een afweging die je eigenlijk alleen maar ter plaatse kan maken.
greetz,  Enrique


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 29 september 2005, 22:48:24
Tsssssss, hadden ze hem niet goed uitgemaakt......... :-X ;) Het eten stond zeker koud te worden.....  ;D ;D ;D ;D ;)


Kevke

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 1 oktober 2005, 08:44:17
Nou ik weet wel dat ze de wijkauto's helemaal hebben uitgekleed. Zelfs verhalen van wijkagenten die met een wijkgolfje meereden naar een reanimatie en daar erachter kwamen dat zelfs het beademingsmasker uit de wagen was gehaald (tja, want reanimatie is geen wijkpolitietaak he, daar is de DHV voor..... >:(). Verder ken ik zelfs nog een verhaal (maar ik weet niet of dat klopt) van een wijkwagen die meereed naar een overvalalarm. De wijkagenten stoppen en willen de vesten aandoen, blijken die er dus ook uitgehaald te zijn. Nogmaals, het zijn verhalen en ik weet niet of ze allemaal kloppen, maar ik weet wel dat de wijkwagens redelijk leeggehaald zijn. Overigens zou ik me, als ik in dat pand een onderzoek aan het doen was, niet direct geroepen voelen naar beneden te gaan, naar buiten te lopen, een poederblusser uit de dienstauto te halen en vervolgens weer dat pand in te gaan naar zolder om daar met een lullig poederblussertje te gaan spuiten... denk dat ik dat toch eerder aan die jongens met die rode wagens zou overlaten, maar dat is een afweging die je eigenlijk alleen maar ter plaatse kan maken.

Dit zijn dan weer verhalen waar ik ernstig mijn twijfels bij heb hoor. Bovendien behoor je als politieagent je auto voor aanvang van de dienst de controleren. Hij of zij is immers verantwoordelijk voor deze auto en moet nagaan of alle persoonlijke veiligheidsmiddelen aanwezig zijn.

M.b.t. het doorgeven van elkaars meldingen het volgende. De meeste meldkamers zijn inmiddels gecolloceerd en werken bijna allemaal met GMS. Het grote voordeel van een gemeenschappelijk meldkamer systeem is dat je incidenten snel naar andere disciplines kunt doorzetten. Daar heb je dus geen P2000 monitor voor nodig.
Echter alles hangt samen met de interpretatie door de centralisten. Hun moeten bepalen waar zei de toch al in aantal beperkte eenheden op inzetten en soms hebben andere zaken nu eenmaal meer prioriteit. Als buitenstaander is het heel lastig te beoordelen waarom een politie de ene keer wel rijdt en de andere keer niet of waarom een melding pas 10 minuten later wordt doorgeven!

Greetzzz,
Kev.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #18 Gepost op: 1 oktober 2005, 19:00:42
Dit zijn dan weer verhalen waar ik ernstig mijn twijfels bij heb hoor. Bovendien behoor je als politieagent je auto voor aanvang van de dienst de controleren. Hij of zij is immers verantwoordelijk voor deze auto en moet nagaan of alle persoonlijke veiligheidsmiddelen aanwezig zijn.

Hmmmm.... nou in Rotterdam-Rijnmond kan alles hoor; heb wel gekkere verhalen gehoord. Enne... natuurlijk hoor je je wagen voor aanvang dienst te checken, en die regel wordt nog redelijk goed nageleefd ook. Maar het was dus gewoon zo dat de leiding besloten had dat de wijkwagens die inventaris niet nodig hadden, omdat die inventaris al op de noodhulpwagens zat. Tegenwoordig liggen er gelukkig wel weer vesten in, maar de faceshields horen - voor zover ik weet - nog steeds niet tot de standaarduitrusting van een wijkwagen in Rijnmond. En daar ben ik het niet mee eens, maar ja....
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #19 Gepost op: 1 oktober 2005, 19:11:02
faceshield?
Is dat wat ik ken onder de noemer rieten schild?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s