Nu gaat het soms nog mis.
De brandweer rijdt prio 1 voor sterke brandlucht.
de politie rijdt met twee dhv wagens en toestemming naar de zelfde locatie enkelt dan voor brand in de woning.
Ja, kijk, dat is nou het verschil tussen politie en brandweer he. Brandweer rukt uit voor sterke brandlucht, maar de politie hoort dat en denkt gelijk "he, brandlucht betekent brand, dus met spoed ernaartoe!".....
. (altijd leuk, brandweerjongens uitdagen)
Maarre... ja da's wel slordig he. Ik kan me voorstellen dat de 1e melding sterke brandlucht is, dus dat de brandweer daarvoor uitrukt maar dat er vervolgens meerdere meldingen binnenkomen waaruit blijkt dat er toch echt brand in de woning is met mogelijk nog mensen binnen, zodat de 1e melding die de PMK uitgeeft, die info al meekrijgt, terwijl de brandweer die info nog niet had. Maar dat is gissen natuurlijk. Het kan ook gewoon een mobilofonist van de politie zijn die gewoon wat actie in de tent wou. Met dat soort dingen zou ik (maar wie ben ik) toch het zekere voor het onzekere nemen; als de brw prio 1 uitrukt voor een sterke brandlucht, zou ik het er tot nader order maar op houden dat er daadwerkelijk brand is. Beetje lullig als je rustig aan komt tuffen terwijl er daar mensenlevens in gevaar zijn.