GRIP 2 Grote brand (schuur) Oude Kruisweg - Cruquius 06-05-2016

Auteur Topic: GRIP 2 Grote brand (schuur) Oude Kruisweg - Cruquius 06-05-2016  (gelezen 5656 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

warhamstr

• Forum gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 7 mei 2016, 16:48:25
Het blijft wel een klein schuurtje. En met grips slaat de rook niet eerder neer ofzo. En hulpdiensten worden ook gewoon per uur betaald. Wie schrijft, die blijft.

peen van dienst

• Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 7 mei 2016, 17:12:59
Citaat van: mauster link=msg=1422750 date=1462628869
Vraag me toch echt af waarom een fotograaf met toeters en bellen naar een brand moet gaan?  :o

Hier zie ik als burger nu dat de plank mis is geslagen door de Veiligheidsregio's OGS te verlenen....  :-\
Ik zeg: dien gelijk een klacht in. Hier moet krachtig tegen opgetreden worden.

Contactgegevens op http://www.vrk.nl/organisatie/contact.aspx . Of misschien beter gelijk een stapje hoger: https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-binnenlandse-zaken-en-koninkrijksrelaties/inhoud/contact-met-bzk

Peen
Redacteur van

NF

• Senior gebruiker
    • www.112ijmond.nl
Reactie #32 Gepost op: 7 mei 2016, 17:16:35
Citaat van: mauster link=msg=1422750 date=1462628869
Vraag me toch echt af waarom een fotograaf met toeters en bellen naar een brand moet gaan?  :o

Hier zie ik als burger nu dat de plank mis is geslagen door de Veiligheidsregio's OGS te verlenen....  :-\

Hier zie ik een burger die de plank mis slaat door conclusies te trekken zonder de feiten te kennen.

De Brandweerfotograaf wordt bij een aantal meldingsclassificaties standaard meegepiept (waaronder elke opschaling) en bepaalt in de regel zelf of hij ter plaatse gaat. Dat gebeurt over het algemeen met eigen vervoer dus niet met toeters en bellen.
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 8 mei 2016, 17:25:32
Goed mijn bijdrage was inderdaad een beetje ongenuanceerd. Bijdrage geschreven in onbegrip. Natuurlijk hebben de jongens en meiden hard gewerkt maar ik begin dan wel mijn twijfels aan de huidige manier inzetten van brw Nederland te krijgen. Waarom is deze brand in dit schuurtje niet veel sneller geblust? Ik zou zeggen slopen maar wat zegt de politie daar van? Dan is dus de politie verantwoordelijk voor de lange duur van deze brand.

Citaat van: René de Caluwé link=msg=1422745 date=1462628010
En... een lekker genuanceerde bijdrage weer... jammer hoor!

Kom eens een bakkie doen op post Hoofddorp (de beroepsploeg van de 1e TS) en ga het gesprek aan met deze ploeg en de OvD-B. Als het echt zo'n simpel brandje was zou het anders zijn gelopen. Van de 1e TS tot en met de HOvD, ze hadden het allemaal liever op een kleine inzet gehouden en snel weer thuis geweest...

Een hardnekkige brand vraagt om harde maatregelen en niet pappen en nathouden maar gewoon de sloophamer er in net als vroeger. Want waarom zou een hennepkwekerij er voor zorgen dat het zo lang duurt?

Citaat van: Peter71 link=msg=1422752 date=1462629058
Ik weet niet of je de moeite hebt genomen om het gehele topic te lezen. Maar stel dat je de moeite hebt genomen om het geheel te lezen, dan had je kunnen lezen dat de collega's te maken hebben gekregen met A een toch wel hardnekkige brand, en B nog veel belangrijker een hennepkwekerij.
En nu weet ik niet of je een hennepkwekerij een simpel klusje blijft noemen. Maar als dat zo is raad ik je toch zeer dringend aan om je eens goed in te lezen in de materie over hennepkwekerijen. Kan je een hoop ellende schelen bij een eventuele repressieve inzet.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #34 Gepost op: 8 mei 2016, 18:42:14
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1422908 date=1462721132
Goed mijn bijdrage was inderdaad een beetje ongenuanceerd. Bijdrage geschreven in onbegrip. Natuurlijk hebben de jongens en meiden hard gewerkt maar ik begin dan wel mijn twijfels aan de huidige manier inzetten van brw Nederland te krijgen. Waarom is deze brand in dit schuurtje niet veel sneller geblust? Ik zou zeggen slopen maar wat zegt de politie daar van? Dan is dus de politie verantwoordelijk voor de lange duur van deze brand.

Een hardnekkige brand vraagt om harde maatregelen en niet pappen en nathouden maar gewoon de sloophamer er in net als vroeger. Want waarom zou een hennepkwekerij er voor zorgen dat het zo lang duurt?
Ik dacht dat jij bevelvoerder was? Dan zou jij er toch weet van moeten hebben dat een hennepkwekerij voor bijkomende problemen kan zorgen waardoor een brand helemaal niet zo simpel geblust kan gaan worden. Het is inderdaad een schuurtje van niks, onder normale omstandigheden zou ik ook zeggen vol hozen en slopen. Maar een kwekerij kan er voor zorgen dat je wat meer problemen gaat krijgen. Met slopen zal de politie zeker niet blij mee zijn. Een hennepkwekerij is direct een plaats delict. Ik weet niet wat de collega's hebben aangetroffen, maar ik ben er wel van overtuigt dat zij graag een korter inzet hadden gehad zoals Rene de Caluwe al beschrijft. ::)

tower-ladder

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 8 mei 2016, 18:49:58
Ben ook een beetje verward over de omvang van het schuurtje 6x12 m. en de tijd dat men bezig is. Als ik dan de oprijlaan zie naast het pand en de windrichting zeg ik, autoladder opstellen, mannen met kettingzaag in de korf en dak opzagen. Amerikaanse methode, hitte en rook kan weg, je krijgt beneden meer zicht en volplempen die tent. Net als bij de woning brand aan die singel onlangs zie ik hier nou niet direct de grote problemen waar de collega's mee te maken zouden hebben gehad. Dus René praat ons even bij.
En een hennepkwekerij grote problemen, ach volhozen is de beste optie, en met die tankwagens van Kennemerland moet dat toch eenvoudig lukken. Wat wil de politie nou nog onderzoeken aan uitgebrande rotzooi. Vingerafdrukken of DNA  8)
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #36 Gepost op: 8 mei 2016, 18:57:07
Op zich heeft Brandpreventje zeker gelijk en zou ik hem ook volplempen met lage druk, maar ik vrees dat die kwekerij ervoor gezorgd heeft dat de omstandigheden even totaal anders zijn geworden. Ook omdat ze in ene met GRIP 2 beginnen te smijten. Dus is er iets geweest waardoor deze klus niet zo heel simpel is verlopen als wat wij zouden willen. En daarom ben ik er voorzichtig in geworden om incidenten met kwekerijen als simpel neer te zetten.

tower-ladder

• Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 8 mei 2016, 20:41:21
Citaat
Dus is er iets geweest waardoor deze klus niet zo heel simpel is verlopen als wat wij zouden willen. En daarom ben ik er voorzichtig in geworden om incidenten met kwekerijen als simpel neer te zetten.
Ik zou niet zo snel weten wat. Elektriciteit, geen probleem, er is al aangetoond door het NFI dat het blussen met water ook met LD op onderspanning staande delen zelfs bij 380V geen gevaar voor de straalpijpvoerder oplevert.
Chemicaliën, kan niet veel zijn geweest in de helft van de schuur van 6x12 meter, en dan nog meer reden om de brand snel te blussen. Of juist niet en alles op laten branden. Maar dan hoef je ook geen water uit de ringvaart te halen.
Dus ik ben benieuwd of we de antwoorden nog krijgen. Net als de andere klus (Vondelkade Heemstede) waar veel vragen over waren.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #38 Gepost op: 8 mei 2016, 21:16:07
Het mobiliseren van Suurenbroek c.s.was ook niet helemaal zinloos.