Grote brand Weesp

Auteur Topic: Grote brand Weesp  (gelezen 9982 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

StefanKleijer

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 26 september 2005, 15:54:32
Ik was TP, werd nier doorgelaten door politie, omdat ik zo slim was te zeggen dat ik van fotograaf van brandweer diemen was, maar die rukte niet uit hiervoor :) :D ;)

Er was om 15.15 uur weinig meer te zijn. Wel rook natuurlijk maar geen grote pluim. Dus geen foto's vanaf mijn kant, hoop ze wel nog te zien.
Vreemd eigenlijk, Brandweer Diemen zit op 5 minuten afstand rijden, maar werd niet gealarmeerd, Driemond ook niet, terwijl dat 2 minuten rijden is :-\ Weet iemand meer hiervoor?

Dat zijn toch weer de "grenzen" die de hulpverleners, meestal de brandweer, niet mogen  overschrijden. Dat is ook soms te zien met meldingen van Gooi & Vecht en  Utrecht. Wel stom als iedere seconde telt...  :-\


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #21 Gepost op: 26 september 2005, 15:57:25
Maar bij een Grip 2 situatie.....

Het gaat hier wel om een grote brand en Diemen zit echt maar 5 minuten rijden van Weesp af, en Driemond ligt ernaast, 2 minuten rijden, alleen een brug over, en zelfs die zijn niet gealarmeerd.... De bedrijfsbrandweer van Solvay is trouwens wel ingezet...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #22 Gepost op: 26 september 2005, 15:57:52
ze kunnen toch even de regio Amsterdam en Omstreken oppiepen en zo Diemen en Driemond laten uitrukken, indien gewenst

of werkt het weer niet zo simpel  ;) :P


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 26 september 2005, 16:04:11
Maar bij een Grip 2 situatie.....

Het gaat hier wel om een grote brand en Diemen zit echt maar 5 minuten rijden van Weesp af, en Driemond ligt ernaast, 2 minuten rijden, alleen een brug over, en zelfs die zijn niet gealarmeerd.... De bedrijfsbrandweer van Solvay is trouwens wel ingezet...

Misschien als ze om peleton vragen dat ze dan wel diemen laten rijden. Ik weet niet hoe het daar in het gooi in elkaar zit. Maar als 1 regio het zelf af kan doen ze dat ook. En gaan ze geen andere regio er bij halen.
Dat merk ik in Rijnmond ook heel erg  ;D


Foto Miché

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 330
  • Foto Miché
    • Foto Miché   Brandweer fotografie 112 fotografie Persfotografie
Reactie #24 Gepost op: 26 september 2005, 16:04:48
Later op de Dag foto´s op

www.foto4sale.com
twitter : @fotomiche , @regio14nl


StefanKleijer

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 26 september 2005, 16:08:52
update

Weesp - Op een bedrijventerrein in Weesp is bij Formule C. Stand en Decorbouw BV aan de Flevolaan rond 13.30 uur een zeer grote brand uitgebroken. Een woordvoerder van de politie wist te vertellen dat het ging om een bedrijf wat decors maakt.

De brandweer is met groot materieel ter plaatse. Ook andere brandweerkorpsen zijn onderweg om de brandweer uit Weesp te assisteren. Rond 14.30 uur werd het sein zeer grote brand gegeven. De brandweer probeert een nabij gelegen fabriek van Moorman karton te sparen. Alle mensen die in het pand aanwezig waren konden het tijdig verlaten. Niemand raakte gewond. De brand zorgt voor dikke rookwolken die tot in de verre omtrek te zien zijn. De politie heeft de omgeving afgezet, zodat de hulpdiensten ongehindert hun werk kunnen doen. ©BON

bron: blikophetnieuws.nl


janneman82

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 26 september 2005, 16:15:08
Ben zelf ook wezen kijken en moet zeggen: hij fikte lekker ;D ;D, over gewonden zoals er werdt gezegd weet ik niks, weet wel dat er meerdere explosie's waren. Helaas geen foto's was mijn foto toestel vergeten :'( heb wel wat fotograven uit het gooi gezien dus kijk vanavond even op:

www.112gv.nl
www.112gooienvechtstreek.nl
www.bjorn-leek-fotografie.nl
www.foto4sale.com
www.rjakma.nl


janneman82

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 26 september 2005, 16:17:12
Misschien als ze om peleton vragen dat ze dan wel diemen laten rijden. Ik weet niet hoe het daar in het gooi in elkaar zit. Maar als 1 regio het zelf af kan doen ze dat ook. En gaan ze geen andere regio er bij halen.
Dat merk ik in Rijnmond ook heel erg  ;D

Een jaar of 2 geleden werdt er bij een brand in Kerkelanden niet gedacht aan deze veiligheidsgrenzen want toen werdt er een peleton uit Utrecht gevraagd om stand-by te staan bij de uitgaansteling. Dus waarom dat dit keer niet is gebeurt ??? geen idee :-\

Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat de brandweer Hilversum wel vaak uitrukt voor omsje's in Baarn wat toch tot de BRUL behoort :-\


officiertje

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 26 september 2005, 16:41:23
Streep www.rbgv.nl maar bij het lijstje weg, was helaas druk aan het werk, vond wel dat er erg veel sirenes over de A1 voorbij kwamen  :-\. Maar ja !!! ik wacht de foto's van de anderen wel af


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #29 Gepost op: 26 september 2005, 16:50:55
Het verschil tussen regio's omtrent de inzetprocedure zit hem gewoon in de kosten denk ik. Op het moment dat je interregionale bijstand aanvraagt, loopt dat voor de gemeente waar het incident is, flink in de cijfertjes. Intraregionaal is het gewoon een kwestie van opschalen en zijn er minder kosten. De reden dat bij sommige gebieden WEL interregionaal wordt gewerkt (zelfs bij een automatische brandmelding) is denk ik dat er in dat gebied een intergemeentelijke/interregionale samenwerkingsovereenkomst is gesloten. Dat zal meestal in de uithoeken zijn. Als de "eigen" brandweer eigenlijk niet aan de uitruktijden kan voldoen, maar een naburig korps wel, worden soms overeenkomsten tussen gemeenten gesloten waardoor de buurgemeente de melding voor zijn rekening neemt. Dan zijn er ook wel kosten, maar die zullen dan minder zijn dan zonder overeenkomst.
greetz,  Enrique