Grote brand (mengsilo Engie voorheen GDF Suez) Missouriweg (Maasvlakte) - Rotterdam 11-05-2016

Auteur Topic: Grote brand (mengsilo Engie voorheen GDF Suez) Missouriweg (Maasvlakte) - Rotterdam 11-05-2016  (gelezen 3554 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

andries

• Forum gebruiker
doe je met die blusboten wel wat, zo ver er van af?

cavia

• Senior gebruiker
Mijn lekenmening zou zijn:
Silo leeg laten komen tot je bij het brandende stuk komt... Dan afsluiten en van bovenaf vullen met water...

Klinkt logisch, maar er is vast een addertje onder het gras waarom dat niet zou kunnen. Stofexplosie? Geen idee.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: andries link=msg=1423447 date=1462959680
doe je met die blusboten wel wat, zo ver er van af?

Die stralen zijn waarschijnlijk bedoeld voor het neerslaan van de rook en stank.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: JarnoF link=msg=1423428 date=1462952279
Pittige klus voor de brandweer.
In hoeverre kan de brand daadwerkelijk bestreden worden?
Als ik namelijk kijk naar de kolen op mijn barbecue en de warmtestraling welke eraf komt, kan ik me niet goed voorstellen dat men deze brand ook daadwerkelijk uit kan krijgen.

Of hebben de silo's ook speciale schotten om bijvoorbeeld lagen te kunnen afsluiten in geval van een calamiteit?

Als er goed broei/brand in een berg kolen zit komt er een platina achtige gloed naar buiten en naarmate er meer wordt gespoten gaat het meer gloeien totdat er enorme hoeveelheden water op kunnen worden gebracht.
Maar dit schijnt een rubberbrand te zijn volgens de berichten.