Mijn opmerking onder het filmpje werd niet weg gehaald.
https://www.facebook.com/Engelse.police.nederland/videos/1689457397987959/
Hun reactie wel erg mooi, was op een industrieterrein en we hadden toestemming.
Dan kan ik je vertellen dat ik er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid denk dat dat een l*l verhaal betreft en waarom denk ik dat....
- het legaliseren van de AANWEZIGHEID van je OGS is al een partij papierwinkel waar mening partij (die gerechtigd is tot het hebben van OGS) zich mee bemoeit (al of niet terecht) en waarbij die partijen meestal afwijzend reageren of met enorme beperkingen komen. (voorbeeld daarvan is Den Helder, je mag het hebben maar moet het afdekken, tja dan kun je ook andere kleuren kappen monteren en heb je de ontheffing niet nodig)
- Als je AANWEZIGHEID van de OGS al wordt gelegaliseerd dan krijg je op de ontheffingen een aantal beperkingen opgelegd waarvan een het
verbod op het gebruik betreft.
Ik heb zelf in verschillende plaatsen een aparte
ontheffing aangevraagd voor het
gebruik van de OGS en die krijg je veelal wel mits je aan een aantal voorwaarden voldoet.
- aangeven wat de reden is om de OGS te willen gebruiken dit moet echt een speciaal doel dienen (gehandicapte / zieke kids) thuis ophalen bijvoorbeeld.
- aangeven welk wegvak(ken) of straten en dat is echt op de straatnaam af soms zelfs tussen bepaalde huisnummers.
- aangeven welke tijdsvak niet in de spitsuren en niet in de latere avonduren.
- aangeven van het merk en model van de auto EN wat de oorspronkelijke dienst van je voertuig is geweest (in mijn geval brandweer)
- even de legeskosten betalen variërend van 0 tot 250 euro !!! (ook indien de ontheffing niet verleend wordt)
- meezenden bij de aanvraag van de ontheffing tot het aanwezig hebben van de OGS of deze apart aanvragen.
- soms aanvragen van een evenementen vergunning
Mochten de gemeente (als verantwoordelijk wegbeheerder) en de plaatselijke politie (als handhaver) geen bezwaar hebben dan wordt de ontheffing verleend met een aantal beperkingen.
- je mag het verkeer niet in gevaar brengen (m.a.w. de ontheffing vervalt als er (te veel) ander verkeer is)