ehbo engels

Auteur Topic: ehbo engels  (gelezen 2850 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

miv

  • Gast
Gepost op: 27 september 2005, 15:58:49
iemand ervaring met het amerikaanse rode kruis? ga in november bij red cross new york Manhatten, ehbo , reanimatie en AED. Weet iemand hoe de kwaliteit is van zulke lessen of, is er een verschil met reanimatie gebruik, of aed, ehbo.

merci




Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 27 september 2005, 16:20:53
Ik meen dat de richtlijnen reanimatie ietsje afwijken van de onze, maar dan met name op het gebied van beademingsvolume. Niet schokkend dus, het protocol is zo goed als het zelfde.

Bij Bol.com kan je het boekje 'CPR and AED Review and Manual' kopen, kost een euro of 7.
Uiteraard in het Engels, lijkt me wel praktisch om een beetje de termen te leren kennen. AED komt heel beknopt aan de orde. Verder staat ook kinder en baby reanimatie er in.


miv

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 27 september 2005, 16:41:28
ik ga ff op zoektocht naar dat boekje, en ook meteen op internet, termen leren. hehehehe. engels is geen enkel probleem (vloeiend), maar je hebt altijd termen wat iets, moeilijker is.


Anne

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
  • Wherever I lay my head... that's my home.
Reactie #3 Gepost op: 27 september 2005, 21:38:46
Dan helpt het volgende boekje vast wel. Het is een PDF van het Eerste Hulp boekje van Amerikaanse militairen.

http://www.vnh.org/FirstAidForSoldiers/FM4-25.11.pdf

De rest van de site is trouwens ook erg interessant maar gaat vaak wel verder dan EHBO.

Groet Anne
Groet Anne


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 27 september 2005, 21:53:21
Dat is inderdaad ook en erg leuk boekje! :D, veel tekeningen en improviserende technieken.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #5 Gepost op: 29 september 2005, 00:48:40
Dan helpt het volgende boekje vast wel. Het is een PDF van het Eerste Hulp boekje van Amerikaanse militairen.

http://www.vnh.org/FirstAidForSoldiers/FM4-25.11.pdf

De rest van de site is trouwens ook erg interessant maar gaat vaak wel verder dan EHBO.

Groet Anne

Ja, dat is wel waar, in het Amerikaanse leger kan je een hoop praktijk ervaring opdoen....

Henk