Helemaal mee eens. Maar het lijkt op dit moment zo dat steeds meer mensen thuis blijven wonen die niet geheel zelfredzaam zijn. Zie ook andere topics over bijvoorbeeld aanrijtijden van ambulances. Het is bijzonder als er aan een verpleeghuis/ verzorgingshuis/ziekenhuis/GGZ-instelling etc. allemaal eisen worden gesteld als het gaat om bouwkundige maatregelen/ doormelding/ BHV en als deze mensen langer thuis wonen het lijkt alsof het geen issue meer is terwijl deze mensen dan nog minder zelfredzaam zijn dan in een gecontroleerde omgeving.
Volgens mij weet de werkvloer dit ook en geeft dat ook aan, het is niet voor niks dat de ambulance dienst vaker samenwerkt met de brandweer op dit soort adressen.
We lopen ook steeds vaker tegen dit soort problemen aan en het is wat tower ladder al zegt een zorg die door de operationele dienst keer op keer wordt uitgesproken, naast die van de psychische problemen welke eigenlijk dienen worden opgevangen welke toch ook thuis blijven wonen met alle mogelijke problemen van dien.
Ik maak me daar al jaren zorgen om en ondertussen gaan de uitruk tijden en aanrijtijden omhoog, al had dit bij deze brand niet uitgemaakt.