Waar blijven de reacties van de overige EHBO'ers ?
Veel mensen die het artikel lezen maar 5 % die reageert. Schroom niet, vertel wat je zou doen.......
Ik vrees dat mensen niet durven reageren, omdat ze bang zijn om stomme dingen te zeggen.
Zoals je gemerkt hebt, ben ik met al mijn kennis en ervaring de buddy vergeten. Ik heb weer iets geleerd.
Ik wil de mensen die aarzelen voor ogen houden dat je nooit kon leren lopen als je koste wat kost niet wilde vallen.
Ik kan goed uit de hoek komen en door sommige daar ook weer even vlug terug in geschopt worden.
Ik ben er van overtuigd dat het vuur waarmee onderwerpen verdedigd worden, vooral gevoed wordt door een grote betrokkenheid met de materie en zeker niet bedoeld is om mensen monddood te maken.
En als het buiten proportie is, dan hebben we de moderatoren nog die daar iets aan kunnen doen.
Daarnaast pleit ik er voor om deze casussen ook op het EH nivo, tot aan de komst van de professionele hulp te houden. Uiteraard zijn opmerkingen van de proffesionele collega's van harte welkom, maar wel beperkt tot deze eerste schakel van de hulpverlening.
Dat wil niet zeggen dat er aan een casus de zich afspeeld op een georganiseerde oefening geen aanvullende eisen t.a.v. deskundigheid gesteld mogen worden.
Ik zou graag zien dat naast "voeg citaat toe" standaard "melding aan moderator" wordt toegevoegd, waar mensen die zich onheus bejegend voelen hun verhaal kunnen neerleggen.