Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017  (gelezen 107727 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jan96

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #200 Gepost op: 2 juli 2016, 12:46:33
Helaas ook niet door, maar we gaan gewoon door.

Ik wens iedereen die wel door is enorm veel succes!

daniquevh

• Sollicitant agent feb 2022
  • Forum gebruiker
Reactie #201 Gepost op: 2 juli 2016, 13:12:50
Citaat van: Carlos link=msg=1433829 date=1467410804
Waarom zou dat raar zijn?

Bij het BGO wordt zelfs je hele familie nagetrokken en onder de loep genomen  :)

Ja natuurlijk, maar dat is verder in je sollicitatie (lijkt mij). Met de afkomst van je ouders kunnen ze verder niets doen? Je hoeft geen naam helemaal niets intevullen. Beide ouders werken bij de politie, en bij het bestuur is aangegeven dat ze wel echt opzoek zijn naar mensen met een dubbele nationaliteit. Jammer, gewoon slechte timing denk ik, op naar poging 5 haha :(

Sheppard

• Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
Reactie #202 Gepost op: 2 juli 2016, 13:18:11
Citaat van: Tomk93 link=msg=1433910 date=1467450550
Ah dat geeft me hoop. Het enigste waar ik tegenop zie is het rollenspel. Dit vond ik toen erg lastig.
Maar goed, ik denk dat je gewoon op zoek moet gaan naar een oplossing voor beide partijen...

Geen probleem, had ik ook.
Als je er zit, merk je dat er heel anders tegenaan kijkt dan toen je 17 jaar was. Het gaat een stuk makkelijker en je bent zelfverzekerder nu je meer 'levenservaring' hebt. Als je die derde dag ingaat, laat het allemaal op je af komen en ga niet zoeken naar tips en dergelijke. Het werkt het beste om er gewoon in te vallen, dan zijn je zenuwen ook minder!

Green Arrow

• Junior gebruiker
  • **
  • Sollicitant Hoofdagent Midden-Nederland
Reactie #203 Gepost op: 2 juli 2016, 17:52:59
Helemaal vergeten de mensen die door zijn succes te wensen! Succes!

Hopelijk snel weer vacatures! Tot die tijd andere dingen doen en ervoor zorgen dat ik de volgende keer nog beter de sollicitatie in kan gaan!
Sollicitatie Hoofdagent Midden-Nederland  

Bananensplit

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #204 Gepost op: 3 juli 2016, 15:57:38
Citaat van: Tomk93 link=msg=1434208 date=1467552113
[VERWIJDERD BERICHT]
Ik snap je frustratie. Ik herken je frustratie namelijk uit mijn rollenspel.

Je hoeft inderdaad niet met de perfecte oplossing te komen, maar er is een 11-tal competenties waar de observator en acteur (en ook de psychologe tijdens het gesprek) op letten.

Ctrl + F even op "Overzicht 11 competenties", zonder de aanhalingstekens.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0014138/2013-01-01

Lees wat de competenties inhouden en pas je daarop aan.
Ik weet dat iedereen altijd zegt "Je moet gewoon jezelf zijn." En dat is een mooi adagium, maar "weet waarop ze letten, en weet wat de sociaal wenselijke antwoorden en gedragingen zijn", is een goed aanvullend adagium...

Zo'n rollenspel en psychologisch onderzoek zijn maar momentopnames, en momentopnames zijn niet onfeilbaar. Je mag het jezelf best wat makkelijker maken.

In b4 "je moet gewoon jezelf zijn"-kudde  8).

Tomk93

• Brigadier
  • Forum gebruiker
Reactie #205 Gepost op: 3 juli 2016, 16:03:11
Citaat van: Bananensplit link=msg=1434216 date=1467554258
Ik snap je frustratie. Ik herken je frustratie namelijk uit mijn rollenspel.
Je hoeft inderdaad niet met de perfecte oplossing te komen, maar er is een 11-tal competenties waar de observator en acteur (en ook de psychologe tijdens het gesprek) op letten.

Ctrl + F even op "Overzicht 11 competenties", zonder de aanhalingstekens.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0014138/2013-01-01

Lees wat de competenties inhouden en pas je daarop aan.
Ik weet dat iedereen altijd zegt "Je moet gewoon jezelf zijn." En dat is een mooi adagium, maar "weet waarop ze letten, en weet wat de sociaal wenselijke antwoorden en gedragingen zijn", is een goed aanvullend adagium...

Zo'n rollenspel en psychologisch onderzoek zijn maar momentopnames, en momentopnames zijn niet onfeilbaar. Je mag het jezelf best wat makkelijker maken.

In b4 "je moet gewoon jezelf zijn"-kudde  8).

Kijk.. Dit maakt het dan een stuk duidelijker. En natuurlijk moet ik mezelf blijven tijdens het gesprek. Maar wat jij ook aangeeft, je kan het je zelf ook gemakkelijker maken.

Sheppard

• Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
Reactie #206 Gepost op: 3 juli 2016, 16:07:51
Ik wil jullie er even op attenderen dat tijdens de keuring is gezegd de casus niet openbaar te maken, wat jullie nu gedeeltelijk gedaan hebben.

Om terug te komen op de vraag. Er is geen precieze lijn die gevolgd moet worden. Je moet doen wat jijzelf goed acht. Zo zul je later ook moeten opereren bij de politie. Je kunt dan ook niet van te voren even vragen hoe je moet gaan handelen.

Hulpverleningsforum

• Forum Moderator
  • Senior gebruiker
    • HVforumNL
Reactie #207 Gepost op: 3 juli 2016, 20:37:14
In totaal twaalf berichten verwijderd die over een casus gaan. Een van de eisen die de politie stelt is betrouwbaarheid en het lijkt mij dan ook logisch om een casus, waarbij van tevoren al over gezegd is deze voor jezelf te houden, ook daadwerkelijk voor jezelf te houden. Dit om elke kandidaat gelijkwaardige kansen te geven. Volgende berichten worden zonder opgaaf van reden verwijderd.

DiNozzo

nickd

• Forum gebruiker
Reactie #208 Gepost op: 4 juli 2016, 15:37:15
Goeie zaak DiNozzo :thumbsup: :P

Ciara1976

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #209 Gepost op: 8 juli 2016, 11:39:59
Citaat van: Reckimo link=msg=1433519 date=1467357723
Helaas ook niet geselecteerd....  :'(

Mensen met een dubbele nationaliteit hebben wel degelijk een "voorsprongetje". Laatst was de hoogste baas van de nationale politie nog bij nieuwsuur te gast, en daar werd dit probleem ook aangekaart en dat daar wat aan gedaan werd (uitzending van vorige week woensdag). Maar uiteraard moeten ook zij zich nog eerst door de selectie heen wurgen. Echter ben ik wel van mening dat ze moeten selecteren op kwaliteit en niet met de onderbuik gevoelens van: onze weerspiegeling klopt niet, dus daar moet wat aan gedaan worden.

Koppies omhoog en volgende keer weer proberen  ;)
als je zo insteek hebt , kun je beter niet meer gaan solliciteren bij de politie.