Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017

Auteur Topic: Sollicitanten Hoofdagent start Januari 2017  (gelezen 107599 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Stephanbk

• Sollicitant Agent
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #220 Gepost op: 22 juli 2016, 15:59:21
Even een kort vraagje,

Kan het niet hebben van een rijbewijs ervoor zorgen dat je direct wordt afgewezen?

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #221 Gepost op: 22 juli 2016, 16:04:30
De regel was altijd dat je deze binnen zoveel maanden na aanstelling wel moest halen, dit in verband met een rijopleiding die je krijgt. Voor jezelf kan het helpen je rijbewijs te halen en zo al wat rijervaring op doen, uiteraard wel met de verkeersregels in je achterhoofd.

Carlos

• Aspirant Hoofdagent Regio Limburg
  • Forum gebruiker
Reactie #222 Gepost op: 22 juli 2016, 17:50:24
Citaat van: liees link=msg=1438130 date=1469179584
Even om terug te komen op de afwijzingen die verstuurd zijn een tijd geleden. Ik heb ook een afwijzing ontvangen alleen vraag me af of in het komende 1 à 2 jaar het aantal plaatsen zal stijgen en aantal sollicitanten dalen zodat diegene die geen dubbele culturele achtergrond hebben en ervaring bij defensie, beveiliging etc ook serieus kans maken aangezien ik de kans om door de briefselectie momenteel nu erg laag schat. Er is natuurlijk vacaturestop geweest maar er is ook sprake van flinke vergrijzing eind 2017 en in 2018. Nu heb ik vernomen dat ze die vergrijzing tegen proberen te gaan door de vacatures elke keer weer open te zetten maar als het zo de komende 3/4 rondes doorgaat betreft beperkte aantal plaatsen en velen sollicitanten schat ik de kans vrij laag om door de briefselectie te komen.. ik zal zeker niet opgeven alleen is het toch lastig. Iemand die meer weet hierover?

Tijdens het bgo is mij verteld dat er op dit moment een te kort is aan collega's in uniform. Ik verwacht dus dat er nog wel wat vacatures komen
Aspirant Hoofdagent Limburg  

Carlos

• Forum gebruiker
Reactie #223 Gepost op: 22 juli 2016, 17:51:17
Citaat van: Stephanbk link=msg=1438183 date=1469195961
Even een kort vraagje,

Kan het niet hebben van een rijbewijs ervoor zorgen dat je direct wordt afgewezen?

Het rijbewijs moet je binnen 12 maanden na aanstelling (als je dus begint met de opleiding) halen

Stephanbk

• Sollicitant Agent
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #224 Gepost op: 22 juli 2016, 20:48:18
Citaat van: Carlos link=msg=1438195 date=1469202677
Het rijbewijs moet je binnen 12 maanden na aanstelling (als je dus begint met de opleiding) halen

Dat las ik ook, maar het lijkt mij ook logisch dat ze daar op selecteren. Als ze toch zo breed in sollicitanten zijn. Of is dit een gek idee? (@koen en Carlos.)

PWB

• Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
Reactie #225 Gepost op: 22 juli 2016, 22:09:01
In mijn klas begonnen er twee zonder rijbewijs B. Lijkt me niet dat je daarop afgewezen wordt.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Carlos

• Forum gebruiker
Reactie #226 Gepost op: 23 juli 2016, 01:23:54
Citaat van: Stephanbk link=msg=1438247 date=1469213298
Dat las ik ook, maar het lijkt mij ook logisch dat ze daar op selecteren. Als ze toch zo breed in sollicitanten zijn. Of is dit een gek idee? (@koen en Carlos.)

Dat is een gek idee haha, heb zelf namelijk ook nog geen rijbewijs en ben door de gehele selectie heen :)

(Selectie van Oktober 2016)

nickd

• Forum gebruiker
Reactie #227 Gepost op: 23 juli 2016, 02:57:57
Citaat van: Carlos link=msg=1438308 date=1469229834
Dat is een gek idee haha, heb zelf namelijk ook nog geen rijbewijs en ben door de gehele selectie heen :)

(Selectie van Oktober 2016)

Op zich zou het geen gek idee zijn. Ze lopen immers wel een risico dat iemand het niet haalt binnen de vooraf bepaalde termijn (1 jaar heb ik ergens gelezen?), dan loop je vertraging op tijdens de opleiding. Ik vraag me nu wel af, als je 'm nog niet hebt, krijg je dan interne lessen (betaald door politie) of moet je alsnog je rijbewijs zelf fixen/halen/betalen? :P

Sheppard

• Aspirant Hoofdagent eenheid Limburg
  • Forum gebruiker
Reactie #228 Gepost op: 23 juli 2016, 07:41:56
Citaat van: nickd link=msg=1438311 date=1469235477
Op zich zou het geen gek idee zijn. Ze lopen immers wel een risico dat iemand het niet haalt binnen de vooraf bepaalde termijn (1 jaar heb ik ergens gelezen?), dan loop je vertraging op tijdens de opleiding. Ik vraag me nu wel af, als je 'm nog niet hebt, krijg je dan interne lessen (betaald door politie) of moet je alsnog je rijbewijs zelf fixen/halen/betalen? :P
q

Geheel op eige  kosten. Daarnaast loop je geen vertraging op. Je moet bepaalt aantal studiepunten halen, haal je die niet is het einde oefening. Anders het jaar erna, naast de andere vakken. Langer dan 3 jaar mag je er niet over doen, dacht ik. Not sure

Carlos

• Forum gebruiker
Reactie #229 Gepost op: 23 juli 2016, 09:05:41
Citaat van: nickd link=msg=1438311 date=1469235477

1 jaar is altijd de termijn tegenwoordig.

Maar goed, ze lopen theoretisch gezien idd een risico ja. Maar als je nu langer dan een jaar nodig hebt om je rijbewijs te halen, vindt ik persoonlijk toch wel erg lang.

Je loopt ook geen studievertraging op. En het rijbewijs moet je idd zelf fixen, halen en betalen